جدیدترین اخبارجهان

بایدن به ایران هشدار داد که برای محافظت از آمریکایی‌ها قوی عمل خواهیم کرد

بایدن به ایران هشدار داد که ایالات متحده برای محافظت از آمریکایی‌ها محکم عمل خواهد کرد

جو بایدن به ایران هشدار داد که برای محافظت از آمریکایی‌ها قوی عمل خواهیم کرد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از انجام حملات هوایی تلافی جویانه علیه نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی در سوریه، به ایران هشدار داد که ایالات متحده برای محافظت از آمریکایی‌ها محکم عمل خواهد کرد.

جو بایدن به ایران هشدار داد که برای محافظت از آمریکایی‌ها قوی عمل خواهیم کرد
جو بایدن به ایران هشدار داد که برای محافظت از آمریکایی‌ها قوی عمل خواهیم کرد

بایدن که در جریان سفرش به کانادا سخن می‌گفت در جمع خبرنگاران افزود: با این وجود ایالات متحده… به دنبال درگیری با ایران نیست و فقط برای حفاظت از شهروندان خودش در آماده باش است و قاطعانه عمل می‌کند.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا ایران از این بابت متحمل هزینه بیشتری می شود گفت: ما متوقف نمی‌شویم.

به گفته منابع آگاه در آخرین حمله تلاقی جویانه آمریکا در سوریه علاوه بر نیروهای تحت حمایت ایران یک نظامی آمریکایی نیز زخمی شده است.

 این حمله پس از آن صورت گرفت که روز پنجشنبه درپی حمله پهپادی منتسب به ایران یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج سرباز آمریکایی و یک پیمانکار دیگر زخمی شدند.

واشنگتن گفته است که در این حمله از یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی استفاده شده است.

دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که به نظر می رسد سیستم دفاعی در این پایگاه شکست خورده است.

 یکی از مقامات آمریکایی نیز گفت که به نظر نمی‌رسد سربازان زمان کافی برای واکنش به هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) داشته باشند.

اگرچه نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه قبلاً با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفته‌اند، اما مرگ و میر نداشته‌اند.

این خشونت‌ها می‌تواند روابط تیره‌شده بین واشنگتن و تهران را تشدید کند، زیرا تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت‌های بزرگ متوقف شده و از طرفی روسیه از پهپادهای جمهوری اسلامی علیه اوکراین استفاده می‌کند.

پنتاگون اعلام کرده بود که جت‌های اف-۱۵ آمریکا روز پنجشنبه به دو تأسیسات مورد استفاده گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حمله کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه که بر جنگ در سوریه نظارت می کند، گفت که حملات آمریکا باعث کشته شدن هشت جنگجوی طرفدار ایران شده است.

شلیک موشکی آمریکا روز جمعه مناطق جدیدی در شرق سوریه را هدف قرار داد.

به گفته دو منبع آگاه محلی، این حملات تلفات جانی دربر نداشته است.

نیروهای طرفدار ایران در سوریه اواخر روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای آنلاین گفتند که «بازوی بلند» برای پاسخ به حملات بیشتر آمریکا به مواضع خود دارند.

جمهوری اسلامی گفت در این حملات هیچ یک از نیروهای ایرانی کشته نشده‌اند.

یک منبع محلی گفت که هدف یک پست نظامی همسو با ایران بوده اما یک مرکز توسعه روستایی و یک مرکز غلات در نزدیکی یک فرودگاه نظامی مورد اصابت قرار گرفته است.

حملات ایالات متحده پاسخی به حمله پهپادی در اوایل روز پنجشنبه به پایگاهی در نزدیکی حسکه در شمال شرق سوریه بود که توسط ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در حال نبرد با بقایای داعش است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین لبنان و یک منبع امنیتی، یک پایگاه آمریکایی در میدان نفتی العمر در سوریه صبح روز جمعه مورد حمله قرار گرفت.

غیرمعمول نیست که گروه های مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران پس از اصابت حملات هوایی به پایگاه‌های آمریکا در سوریه موشک شلیک کنند.

نیروهای ایالات متحده برای اولین بار در طول مبارزات انتخاباتی دولت اوباما علیه دولت اسلامی در سوریه مستقر شدند و با گروهی تحت رهبری کردها به نام نیروهای دموکراتیک سوریه شریک شدند. حدود ۹۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه حضور دارند که بیشتر آنها در شرق هستند.

به گفته ارتش آمریکا، نیروهای آمریکایی از ابتدای سال ۲۰۲۱ حدود ۷۸ بار توسط گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران مورد حمله قرار گرفته‌اند.

در حالی که داعش مناطقی از سوریه و عراق را که در سال ۲۰۱۴ بر آنها حکومت می کرد را از دست داده، نیروهای مزدور در سایه و خاموش همچنان در مناطق متروکه‌ای که نه ائتلاف به رهبری ایالات متحده و نه ارتش سوریه کنترل کامل آن را اعمال نمی‌کنند، حملات ضربه ای را انجام می دهند. رئیس جمهور آمریکا  رئیس جمهور آمریکا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا