جدیدترین اخبارجهان

شمار کشته‌شدگان نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی در سوریه در حملات آمریکا به ۱۹ نفر رسید

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: حملات به پایگاه‌های مرتبط با ایران در سوریه واکنش سریعی را به دنبال خواهد داشت

شمار کشته‌شدگان نیروهای جمهوری اسلامی ایران در سوریه در حملات آمریکا به ۱۹ نفر رسید

یک سخنگوی امنیتی ایران روز شنبه پس از کشته شدن ۱۹ نفر در یکی از مرگبارترین تبادلات بین ایالات متحده آمریکا و نیروهای همسو با جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر گفت که حملات به پایگاه های مرتبط با ایران در سوریه واکنش سریعی را به دنبال خواهد داشت. 

کیوان خسروی، سخنگوی سازمان عالی امنیتی جمهوری اسلامی گفت: هر بهانه‌ای برای حمله به پایگاه‌هایی که به درخواست دولت سوریه برای مقابله با تروریسم و عناصر داعش در این کشور ایجاد شده باشد، با واکنش متقابل فوری مواجه خواهد شد. 

جمهوری اسلامی می گوید نیروهایش و جنگجویان متحدش به درخواست دمشق در سوریه حضور دارند و نیروهای آمریکایی را در آنجا به عنوان اشغالگر می‌بیند.

یک گروه نظارتی جنگ سوریه روز شنبه اعلام کرد که تعداد کشته شدگان حملات هوایی آمریکا به تاسیسات حامیان و نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در شرق سوریه به ۱۹ نفر افزایش یافته است.

ایالات متحده آمریکا در پاسخ به حمله پهپادی روز پنجشنبه که منجر به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن یک پیمانکار آمریکایی به همراه پنج سرباز آمریکایی شد، حملاتی را در شرق سوریه انجام داد. واشنگتن گفت که این حمله منشأ ایرانی داشته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا گفت که در حملات هوایی سه سرباز سوری، ۱۱ جنگجوی سوری در شبه نظامیان طرفدار دولت و پنج جنگجوی غیر سوری که با دولت همسو بودند، کشته شدند.

رامی عبدالرحمن، رئیس گروه ناظر، نمی‌تواند ملیت خارجی‌ها را مشخص کند.

مبادله اولیه باعث ایجاد یک رشته اعتصابات تلافی جویانه شد.

به گفته مقامات، یکی دیگر از نظامیان آمریکایی زخمی شده است و منابع محلی گفتند که موشکهای شلیک شده ایالات متحده آمریکا به مناطق بیشتری در شرق سوریه اصابت کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه به ایران هشدار داده بود که آمریکا برای محافظت از نیروهایش قوی عمل خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران یکی از حامیان اصلی بشار اسد در جریان درگیری های ۱۲ ساله سوریه بوده است.

شبه‌نظامیان نیابتی ایران، از جمله گروه لبنانی حزب‌الله و گروه‌های عراقی طرفدار تهران، در بخش‌هایی از شرق، جنوب و شمال سوریه و حومه‌های اطراف پایتخت تسلط دارند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی حملات اخیر ایالات متحده را محکوم کرد و نیروهای آمریکایی را به هدف قرار دادن «مکان‌های غیرنظامی» متهم نمود.

ناصر کنعانی سخنگوی این وزارتخانه به رسانه های دولتی گفت: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی به درخواست دولت سوریه برای کمک به این کشور در مبارزه با تروریسم در سوریه حضور داشته‌اند و برای کمک به برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در کنار سوریه خواهند ماند.

استقرار روزافزون تهران در سوریه حملات هوایی منظم اسرائیل را به دنبال داشته، اما حملات هوایی آمریکا نادر بوده است.

ایالات متحده آمریکا هشدار برنامه پهپادها، هواپیماهای بدون سرنشین ایران را به صدا در آورده است. شمار کشته‌شدگان نیروهای جمهوری اسلامی ایران در سوریه به دلیل حملات آمریکا به ۱۹ نفر رسید شمار کشته‌شدگان نیروهای جمهوری اسلامی ایران در سوریه به دلیل حملات آمریکا به ۱۹ نفر رسید

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا