بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادامنیتوبا

چرا هیچ جسدی در گورهای بی نشان بومیان کانادا پیدا نشد؟

راز گورهای دسته جمعی بومیان کانادا

چرا هیچ جسدی در گورهای بی نشان بومیان کانادا پیدا نشد؟

هنگامی که یک مردم شناس جوان در ماه می ۲۰۲۱ مدعی شد که ۲۱۵ گور بی نشان در نزدیکی مدرسه شبانه روزی کملوپس بریتیش کلمبیا پیدا کرده است، موجی از وحشت سراسر کانادا را فرا گرفت.

چرا هیچ جسدی در گورهای بی نشان بومیان کانادا پیدا نشد؟
چرا هیچ جسدی در گورهای بی نشان بومیان کانادا پیدا نشد؟

رزآن کَسِمیر (Roseanne Casimir) رئیس محلی قبیله اقوام اولیه گفت که جامعه او «اطلاع» داشته است که کودکان بومی که در مدرسه فوت کرده اند، در باغی در همان نزدیکی مخفیانه دفن شده اند. در اواخر دهه ۱۹۹۰ ظاهرا یک گردشگر دنده قفسه سینه یک کودک را در این ناحیه پیدا کرده است و یک دندان نیز در حفاری بعدی در اوایل دهه ۲۰۰۰ پیدا شد.

سارا بیولیو (Sarah Beaulieu)، که یک مردم شناس است این باغ را با رادار زمین نفوذ اسکن کرد.

بیولیو ۲۱۵ ناحیه پیدا کرد که نشان می داد خاک دارای آشفتگی هایی است که می تواند نشانه ای از گورها (یا سایر حفاری ها) باشد. بعدا در ادامه او این رقم را به ۲۰۰ مورد اصلاح کرد چرا که سنگ ها، محتوای فلزی و ریشه ها نشان دهنده سایر دلایل احتمالی آشفتگی بودند. با این حال او اذعان داشت که تا هنگامی که حفاری ها و تحقیقات جرم شناسی انجام نشود نمی توان به هیچ گونه نتیجه گیری رسید. با این وجود هیچ نوع حفاری انجام نشد. چرا هیچ جسدی در گورهای بی نشان بومیان کانادا پیدا نشد؟

طبق یک مقاله نقد و بررسی جامع و کاملی که در مورد این رویداد توسط ژاکوس روئیلارد (Jacques Rouillard) استاد تاریخ برای نشریه دورچستر ریویو (Dorchester Review) نوشته شده است هیچ نوع حفاری نیز قرار نیست انجام شود. روئیلارد متذکر شد که هنوز هیچ نوع شواهد متقاعدکننده ای از اینکه مرگ کودکان بومی توسط مقامات سرپوش گذاری شده یا بقایای اجساد آنها به خانه هایشان فرستاده نشده وجود ندارد.

یک تک استخوان و یک دندان واقعا می تواند به احتمال یک جنایت وحشتناک اشاره داشته باشد اما نمی تواند اثباتی بر ادعای ۲۰۰ جنایت باشد. چرا هیچ جسدی در گورهای بی نشان بومیان کانادا پیدا نشد؟

به هر جهت، براساس قوی بودن فرضیه بیولیو رسانه ها و دولت انتخاب کردند که باعث تحریک موجی از خشونت، احساسات ضد کاتولیک و شرمساری ملی شوند که از ابتدای ماه جون سال گذشته تا پاییز ۲۰۲۱ ادامه یافت و به اعتبار و آبروی کانادا و کلیسای کاتولیک لطمه زد. چرا هیچ جسدی در گورهای بی نشان بومیان کانادا پیدا نشد؟

دولت و رسانه ها فرض را بر این گذاشتند که آشفتگی های خاک که توسط رادار بیولیو تشخیص داده شده است محل وجود گورها هستند. آنها فرض کردند که این گورهای احتمالی در بردارنده اجساد کودکان هستند. آنها فرض کردند که این کودکان به شیوه ای مخفیانه دفن شده اند، آنها فرض کردند که مرگ این کودکان بر اثر خشونت یا سایر رفتارها جنایت کارانه بوده است و {بدون هیچ گونه شواهدی} نتیجه گرفتند که گروه مبلغین مذهبی پیروان مریم پاکدامن (Mary Immaculate) که از ۱۸۹۳ مدیریت این مدرسه را به عهده داشتند در این ۲۰۰ مورد مرگ دست داشته، بر آنها سرپوش گذاشته و پنهان کرده اند. سپس رسانه ها شروع کردند به توصیف کردن این مکان به عنوان یک «گور دسته جمعی». چرا هیچ جسدی در گورهای بی نشان بومیان کانادا پیدا نشد؟

یکی از سیاستمداران منیتوبا که گفت بودجه مدارس شبانه روزی با نیت خیرخواهانه تامین شده است باعث جریحه دار شدن و فوران احساسات عمومی شد. نه تنها این سیاستمدار عذرخواهی کرد، بلکه دو هفته بعد با یک چهره بی احساس گفت سیستم مدارس شبانه روزی بخشی از یک برنامه نسل کشی بوده که توسط جان ای. مک دونالد اولین نخست وزیر کانادا برای کشتن مردم بومی طراحی شده است. هیچ کس جرات نکرد که اعتراض کند.

شصت و پنج کلیسا در مجموعه وقایعی که بسیاری از مردم آشکارا به عنوان اقدام به اعتراض موجه مورد تحسین قرار دادند {«همه آنها را آتش بزنید!»} هدف خرابکاری عمدی قرار گرفتند، آتش زده شدند یا هتک حرمت شدند، در حالی که سیاستمداران خشونت های ضد مسیحی را به عنوان «قابل درک» مورد بی اعتنایی قرار دادند. 

چین انگشتش را به نشانه توبیخ تکان داد و خواستار انجام تحقیقات در مورد نقض حقوق بشر در کانادا شد.

پرچم روی پارلمان کانادا به مدت پنج ماه به حالت نیمه اهتزاز درآمد. به طور جدی از کانادایی ها خواسته شد که  روز کانادا (Canada Day) را جشن نگیرند یا رنگ های ملی را نپوشند؛ در عوض ترغیب شدند که لباس هایی به رنگ نارنجی بپوشند که نمادی از شرمگین بودن از گذشته کشور است. چرا هیچ جسدی در گورهای بی نشان بومیان کانادا پیدا نشد؟

سپس پول بزرگی وارد صحنه شد چرا که اتاوا متعهد شد که ۳۲۰ میلیون دلار برای کمک به جستجوی گورهای بیشتر و حمایت از بازماندگان و جوامع آنها اختصاص دهد. یک تعطیلی جدید به نام «روز ملی حقیقت و آشتی» تعیین شد، اگرچه هنگامی که جاستین ترودو تصمیم گرفت این روز را با رفتن به موج سواری در توفینو گرامی بدارد، تاثیر آن به نوعی مخدوش شد. ترودو خواستار آمدن پاپ به کانادا برای عذرخواهی حضوری از نقش کلیسا در سیستم مدارس شبانه روزی (که ابتدا توسط دولت تاسیس شده بودند) شد و در نهایت پاپ با آمدن به کانادا موافقت کرد اگرچه قول نداد که عذرخواهی کند.

اسقف های کانادایی به التماس افتادند و در مورد آتش سوزی های موهن به مقدسات کلیساها به میانه رو ترین لحن ممکن صحبت کردند. یک کشیش که به خودش جرات داد بگوید که مدارس شبانه روزی خوبی هایی نیز داشته است [یک سیستم عظیم و گسترده که نزدیک به صد سال برقرار بود و در بسیاری موارد حمایت و قدردانی مردم بومی را به دست آورده که در غیر این صورت از دسترسی به آموزش محروم می ماندند) مجبور به استعفا از حوزه کلیسای خود شد. اسقف اعظم حوزه کلیسای این کشیش از هر کسی که رنجیده خاطر شده است عذرخواهی کرد. چرا هیچ جسدی در گورهای بی نشان بومیان کانادا پیدا نشد؟

پس از «اکتشاف» در کملوپس رادار زمین نفوذ به دست کم ۳۴ مورد آشفتگی خاک در نزدیکی بیمارستان کمسل (Camsell) در نزدیکی ادمونتون اشاره کرد که روایت های دفن غیرمستند اجساد در آنجا بی شمار است. حفاری هایی که در طول چندین ماه انجام شد هیچ نوع بقایای جسدی پیدا نکرد و در نهایت تحقیقات مختومه شد.

قوم اولیه کاوسیس (Cowessess) گفت که آنها گورهای بی نشانی در نزدیکی مدرسه شبانه روزی مریول (Marieval) در سسکچوان یافته اند اما مشخص شد که این مکان یک آرامگاه محلی معمولی بوده که سنگ قبرهای آن به دلایلی در دهه ۱۹۶۰ برداشته شده اند. چرا هیچ جسدی در گورهای بی نشان بومیان کانادا پیدا نشد؟

گزارش های حساسیت برانگیز مشابهی در مورد گورهای بی نشان در نزدیکی مدرسه شبانه روزی کِرَن‌بروک (Cranbrook) در بریتیش کلمبیا منتشر شد. اما آنچه در گزارش های اولیه مورد اشاره قرار نگرفت این بود که بقایای اجساد در آرامگاهی قرار داشتند که هنوز مورد استفاده قرار می گیرد؛ و نشان های اولیه گورها ممکن است صرفا پوسیده باشند چرا که اغلب از صلیب های چوبی در این آرامگاه استفاده می شده است. یکی از روسای سابق این منطقه ادعای مربوط به فعالیت مشکوک را رد کرد و گفت که مردم محلی کاملا از وجود گورها در این محل باخبر بوده اند.

اکنون هنگامی که بحث کملوپس در میان است دولت کانادا و رسانه ها با پرسش هایی جدی مواجه هستند. چرا پیش از سرزنش کشور و ایجاد چرخه ای از خشم و خشونت های ضد مسیحیان منتظر شواهد بیشتری نماندند؟ و آیا عذرخواهی خواهند کرد؟ و چرا پس از همه اینها هنوز هیچ برنامه ای برای حفاری در کملوپس وجود ندارد؟ پس از عواقب منفی چشمگیر برای بسیاری از کانادایی ها و کاتولیک ها آیا کل کشور شایسته پاسخ به برخی از پرسشها نیست؟

راز گورهای دسته جمعی و بی نشان بومیان کانادا    مدارس شبانه روزی کانادا        راز گورهای دسته جمعی و بی نشان بومیان کانادا  مدارس شبانه روزی کانادا         راز گورهای دسته جمعی و بی نشان بومیان کانادا  مدارس شبانه روزی کانادا       راز گورهای دسته جمعی و بی نشان بومیان کانادا  مدارس شبانه روزی کانادا      مدارس شبانه روزی کانادا    مدارس شبانه روزی کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا