ایرانجدیدترین اخبار

زنان زندانی پس از آزادی در مقابل زندان اوین فریاد زن، زندگی، آزادی سر دادند

«آنها هنوز خواهان تغییر رژیم هستند»؛ نسرین ستوده می‌گوید خشم پشت اعتراضات ایران همچنان باقی است

زنان زندانی پس از آزادی در مقابل زندان اوین فریاد زن، زندگی، آزادی سر دادند

هفت زن زندانی که شامگاه چهارشنبه ۱۹ بهمن از زندان اوین آزاد شدند، در مقابل این زندان فریاد «زن، ‌زندگی، آزادی» سر دادند.

این زنان که عالیه مطلب زاده، صبا کرد افشاری، فریبا اسدی، پرستو معینی، زهرا صفایی، گلاره عباسی و شهره حسینی هستند، بلافاصله پس از بیرون آمدن از زندان با شعار «حکومت ستمگر، نابود باید گردد» و «زن، زندگی، آزادی» به مقاومت و حمایت از خیزش مردمی ایران و نابودی نظام جمهوری اسلامی تاکید کردند.

نسرین ستوده، وکیل زندانی که دوران مرخصی‌اش را می گذراند تغییر حکومت را همچنان از خواسته‌های مردم خواند.

نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر نیز با انتشار گزارشی از بند عمومی زندان زنان اوین از شکنجه های هولناک و ضد انسانی در این بند پرده برداشت.

بنابر این گزارش برخی از زندانیان بعضا تا دو سال در انفرادی می‌مانند و از امکانات درمانی نیز محروم هستند.

در بخش دیگری از گزارش نرگس محمدی آمده است که ۵۷ نفر از ۵۸ زن زندانی در اوین، تجربه شکنجه‌های جسمی و روحی را داشته‌اند و مجموعا ۸ هزار و ۳۵۰ روز در سلول‌های امنیتی وزارت اطلاعات و سپاه حبس بوده‌اند.

زنان زندانی آزاد شده چند روز در انفرادی بوده‌اند؟

هفت زن زندانی که روز گذشته آزاد شدند نیز روزگار سختی را در اوین طی کرده‌اند و در انفرادی بوده‌اند.

بنابر این گزارش، عالیه مطلب‌زاده ۲ ماه، صبا کردافشاری ۲۶ روز، فریبا اسدی ۱۸ روز، پرستو معینی ۲ ماه، زهرا صفایی ۹ ماه، گلاره عباسی ۲۰ روز و شهره حسینی ۳۳ روز در سلول انفرادی حبس شده‌اند.

در این میان زهرا صفایی به دلیل بیماری قلبی نیاز به جراحی دارد و باید فوری عمل شود.

روز گذشته علاوه بر این زنان، محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان، توحید امیر امینی کنشگر مدنی و زبان مادری، امیر حسین نریمانی نویسنده و شاعر، فرهاد شیخی فعال کارگری، متین سلیمانی دانشجوی دانشگاه تهران، احسان پیربرناش طنز نویس و روزنامه نگار ورزشی نیز آزاد شدند. فریاد زن زندگی آزادی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا