جدیدترین اخبارجهان

سلامتی برنارد فیلن شهروند فرانسوی-ایرلندی در زندان ایران در خطر است

ابراز نگرانی مجدد در رابطه با وضعیت سلامتی شهروند فرانسوی-ایرلندی در زندان ایران

سلامتی برنارد فیلن شهروند فرانسوی-ایرلندی در زندان ایران در خطر است

کارولین فیلن، خواهر برنارد فیلن، شهروند فرانسوی-ایرلندی که در زندان ایران دست به اعتصاب غذا زده بود، برای وضعیت سلامتی و جسمانی وی ابراز نگرانی کرد.

کارولین فیلن با بیان اینکه سلول برادرش با سلول محکومین به اعدام در زندان مشهد فاصله کمی دارد گفت: «پنجشنبه گذشته زانوی برادرم پیچ خورد و به زمین افتاد، با این وجود حتی به او یک عصای زیربغلی داده نشده است. در روزهای اخیر نیز بینایی وی ضعیف شده و به سختی می‌تواند ببیند. من نسبت به وضعیت او نگران هستم.»

برنارد فیلن، ۶۴ ساله شهروند فرانسوی-ایرلندی و مشاور جهانگردی که در پاریس زندگی می‌کند و در پی سفر به ایران در میانه اعتراضات گسترده در ماه‌های اخیر به اتهام عکاسی از ماموران انتظامی و تبلیغ علیه نظام و امنیت در مشهد بازداشت و زندانی شده است.

هفت فرانسوی در ایران زندانی هستند

بنجامین بریر زندانی فرانسوی دیگری است که در سال ۱۳۹۹ دستگیر شده و در زندان وکیل آباد مشهد محبوس است. او نیز از روز دوشنبه دست به اعتصاب غذا زده است.

بنجامین بریر نیز به اتهام جاسوسی به هشت سال زندان محکوم شده است. او در دی ماه نیز یکبار دیگر دست به اعتصاب غذا زده بود.

در حال حاضر هفت شهروند فرانسوی و بیش از ده‌ها شهروند سایر کشورهای اروپایی در ایران زندانی هستند.

کارشناسان حقوق بشر معتقد هستند جمهوری اسلامی ایران با گروگانگیری و بازداشت اتباع خارجی سعی دارد به اهداف سیاسی خود برسد و این افراد را به عنوان اهرم فشار دستگیر می‌کند.

پیش از این نیز جمهوری اسلامی بارها آزادی اتباع دربند خارجی را مشروط به دریافت امتیازاتی از کشورهای خارجی عنوان کرده است. 

سلامتی برنارد فیلن شهروند فرانسوی-ایرلندی در زندان ایران در خطر است  زندان وکیل آباد  گروگان گیری در ایران  گروگان گیری در ایران  گروگان گیری در ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا