جدیدترین اخبارجهان

وال استریت ژورنال جزئیات جدیدی از ساخت کارخانه پهپادی ایرانی در روسیه منتشر کرد

مسکو و تهران برای ساخت کارخانه پهپادسازی در روسیه برنامه‌ریزی کردند

کارخانه پهپاد ایرانی در روسیه: وال استریت ژورنال جزئیات جدیدی منتشر کرد

به گفته یکی از مقامات یک کشور همسو با آمریکا، مسکو و تهران در حال پیشبرد برنامه‌های خود برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه هستند. این کارخانه می تواند حداقل ۶۰۰۰ هواپیمای بدون سرنشین طراحی شده ایرانی را برای جنگ در اوکراین تولید کند که حاکی از تعمیق روابط همکاری بین دو کشور است.

کارخانه پهپاد ایرانی در روسیه: وال استریت ژورنال جزئیات جدیدی منتشر کرد
کارخانه پهپاد ایرانی در روسیه: وال استریت ژورنال جزئیات جدید منتشر کرد

به گفته این منابع آگاه، بر همین اساس اوایل ژانویه امسال یک هیئت بلندپایه ایرانی برای بازدید از سایت برنامه ریزی شده برای این کارخانه راهی روسیه شدند تا جزئیات راه اندازی این کارخانه را از نزدیک مشاهده کنند.

بنا بر این گزارش دو کشور قصد دارند پهپادی سریع بسازند که می‌تواند چالش‌های جدیدی را برای پدافند هوایی اوکراین ایجاد کند.

به گفته مقامات آمریکایی تهران پیش از این صدها پهپاد را برای حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی اوکراین در اختیار روسیه قرار داده است.

دولت بایدن نیز هشدار داده است که روسیه و ایران در حال توسعه یک «مشارکت دفاعی تمام عیار» هستند.

به گفته کاخ سفید مسکو برای پرواز جنگنده‌های روسی در حال آموزش خلبانان ایرانی است و قصد دارد تا پایان سال این جت‌ها را به تهران بفرستد.

در ماه دسامبر، کاخ سفید هشدار داده بود که مسکو و تهران در حال بررسی ایجاد خط مشترک تولید پهپاد در روسیه هستند.

اکنون، مقامات همسو با ایالات متحده گفتند که با بازدید روز ۵ ژانویه از شهر یلابوگا روسیه، در حد فاصل ۶۰۰ مایلی شرق مسکو، اهداف این گفتگوها جدی تر شده است.

این مقامات گفتند که ریاست هیئت ایرانی این پروژه برعهده عبدالله محرابی، رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قاسم دماوندیان، مدیر عامل صنایع هوانوردی نیروی قدس سپاه است.

به گفته منابع آگاه، کارخانه تولید پهپاد بخشی از قرارداد یک میلیارد دلاری روسیه و ایران است.

تاکنون مقامات ایرانی و روسی نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا