جدیدترین اخبارجهان

دیدار مجدد ترامپ و بایدن به نتیجه ای بیش از حد رسید

تقریباً هشت ماه دیگر به دور پیش بینی انتخابات عمومی بین بایدن و ترامپ مانده است

دیدار مجدد ترامپ و بایدن به نتیجه ای بیش از حد رسید

دونالد ترامپ پس از سه‌شنبه عالی نامزدی حزبش را تضمین خواهد کرد و بایدن از سخنرانی روز پنجشنبه به عنوان سکوی پرشی برای ارائه چشم‌انداز دور دوم به میلیون‌ها آمریکایی قبل از سفر در روزهای پس از سخنرانی به ایالت‌های میدان نبرد پنسیلوانیا و جورجیا استفاده خواهد کرد. 

دیدار مجدد ترامپ و بایدن با سوپر سه‌شنبه، وضعیت اتحادیه، بیش از حد به پایان رسید
دیدار مجدد ترامپ و بایدن با سوپر سه‌شنبه، وضعیت اتحادیه، بیش از حد به پایان رسید

هم مردان و هم کمپین‌های انتخاباتی آن‌ها این را به نفع خود می‌دانند که چرخه انتخابات عمومی در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز شود؛ البته به دلایل مختلف. دونالد ترامپ و تیم او آماده هستند تا به طور کامل از سوالات آزاردهنده درباره کسب هزاران رای نیکی هیلی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه عبور کنند و کمپین ترامپ مشتاق است تا به طور کامل با کمیته ملی جمهوری خواهان (RNC) ادغام شود تا بتواند جمع آوری کمک های مالی عقب مانده خود را تقویت کند.

در همین حال، ستاد انتخاباتی بایدن تاکید کرده که زمانی که ترامپ به طور قطعی نامزد حزب جمهوری‌خواه شود، سود خواهد برد، واقعیتی که مقامات استدلال می‌کنند میلیون‌ها آمریکایی هنوز متوجه نشده‌اند. 

جیم کسلر، معاون سیاستگذاری در اندیشکده چپ گرایش به راه سوم، گفت هفته آینده یک هفته بزرگ است. انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان باید در آن نقطه تمام شود و رئیس جمهور وضعیت اتحادیه را دارد. برای من، وضعیت اتحادیه جایی است که بایدن انتخابات عمومی را آغاز می کند.

شانزده ایالت روز سه شنبه برای رای گیری در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری به پای صندوق های رای می روند. در حالی که ترامپ و بایدن برای یک مسابقه مجدد در ماه نوامبر در مسیر برخورد قرار دارند، نتایج روز سه‌شنبه نمایندگان کافی را برای تثبیت این واقعیت اختصاص می‌دهد. 

هیلی، سفیر سابق در سازمان ملل، هنوز در رقابت است، اما نتوانسته است به ایالتی اشاره کند که بتواند ترامپ را شکست دهد.

دیدار مجدد ترامپ و بایدن با سوپر سه‌شنبه، وضعیت اتحادیه، بیش از حد به پایان رسید
دیدار مجدد ترامپ و بایدن با سوپر سه‌شنبه، وضعیت اتحادیه، بیش از حد به پایان رسید

تیم رئیس جمهور سابق پیش بینی کرده است که او ۱۲۱۵ نماینده مورد نیاز برای نامزدی احتمالی را حداکثر تا ۱۹ مارس تضمین خواهد کرد. هنگامی که ترامپ نامزد احتمالی شود، کمپین او می‌تواند به طور رسمی‌تر با کمیته ملی جمهوری‌خواه (RNC) ادغام شود، فرصت‌های مشترک جمع‌آوری کمک‌های مالی را باز کند، به آنها اجازه دهد داده‌ها و سایر منابع را به اشتراک بگذارند، و به‌طور بالقوه دروازه RNC را برای کمک به لوایح قانونی ترامپ باز کند. 

ترامپ از بسیاری جهات قبلاً مانند نامزد رفتار کرده است، روز پنجشنبه به مرز جنوبی سفر کرد و شخصاً و مستقیماً به بایدن حمله کرد و در عین حال عمدتاً پس از اینکه هیلی او را در ایالت کارولینای جنوبی او را مورد ضرب و شتم قرار داد، نادیده گرفت. در عین حال، بایدن و تیم او نیز مشتاق هستند که کارزار انتخاباتی به طور جدی آغاز شود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ در ایالت‌های نوسانی کلیدی مانند میشیگان، آریزونا و جورجیا از بایدن جلوتر است، بایدن در پنسیلوانیا و دو نامزد در ویسکانسین پیشتاز باشند.

یک منبع آشنا با تفکر تیم بایدن استدلال کرد که تهدید یک دوره دیگر ترامپ برای بسیاری از رای دهندگان در ماه مارس متبلور خواهد شد. انتظار می‌رود رئیس‌جمهور سابق سوپر سه‌شنبه را جارو کند و تا اواسط ماه به طور رسمی نامزد شود. محاکمه او در شهر نیویورک در مورد پرونده پولی او نیز قرار است در پایان ماه مارس آغاز شود.

برخی از متحدان بایدن گفته‌اند که اگر ترامپ برای رای‌دهندگان بیشتر قابل مشاهده باشد، به نفع رئیس‌جمهور است که می‌توان مشکلات قانونی و لفاظی‌های جنجالی او را یادآوری کند.

دیدار مجدد ترامپ و بایدن با سوپر سه‌شنبه، وضعیت اتحادیه، بیش از حد به پایان رسید
دیدار مجدد ترامپ و بایدن با سوپر سه‌شنبه، وضعیت اتحادیه، بیش از حد به پایان رسید

کیت بدینگفیلد، دستیار قدیمی سابق بایدن، پنجشنبه در سی ان ان گفت که تحولات پیرامون جبهه و مرکز مشکلات حقوقی ترامپ به رای دهندگان یادآوری می کند که نه فقط تهدیدی برای دموکراسی ما است، بلکه به نوعی یک مسئله بزرگتر است که او همه چیز درباره خودش است. این قدرت برای او یک تعقیب شخصی است، اینکه ریاست جمهوری به خاطر اتفاقاتی که برای شما، خانواده‌تان پشت میز آشپزخانه می‌افتد نیست، بلکه در واقع به خاطر نارضایتی‌ها و انتقام‌جویی‌های شخصی اوست.

بایدن از وضعیت اتحادیه استفاده خواهد کرد تا برای دومین دوره ریاست جمهوری خود یک مورد مثبت مطرح کند. سخنرانی رئیس جمهور در سال گذشته توسط ۲۷ میلیون آمریکایی تماشا شد، و این سخنرانی سالانه را به فرصتی بزرگ برای بایدن تبدیل کرد تا در ماه نوامبر و برای کمپین خود برای جمع آوری داوطلبان و برقراری ارتباط با رای دهندگان، فرصت بزرگی را ارائه کند.

یکی از مقامات کاخ سفید گفت این سخنرانی دستاوردهای مهم دوره اول مانند قانون زیرساخت های دو حزبی، قانون تراشه ها و علم دو حزبی را که میلیون ها دلار در تولید نیمه هادی ها سرمایه گذاری کرد و قانون کاهش تورم که تنها با رای دموکرات ها تصویب شد و هزینه های مراقبت های بهداشتی را کاهش داد برجسته خواهد کرد. و سرمایه گذاری های سازگار با آب و هوا را تشویق کرد.

دیو هاپکینز، استاد علوم سیاسی در کالج بوستون گفت اما این سخنرانی همچنین فرصت بزرگی برای بایدن خواهد بود تا دیدگاه خود برای آینده را با دیدگاه ترامپ و جمهوری خواهان کنگره که از او حمایت می کنند، مقایسه کند. واضح است که این بحث وجود دارد که بایدن می خواهد بگوید هر ناامیدی که در مورد او دارید، آیا به یاد نمی آورید که چه چیزی را در مورد این مرد دیگر دوست نداشتید، و آیا واقعاً می خواهید جمهوری خواهان کنترل کاخ سفید و کنگره را در دست داشته باشند؟ 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا