جدیدترین اخبارجهان

دونالد ترامپ به نامزدی جمهوری خواهان نزدیک تر می شود

دونالد ترامپ احتمالاً نامزد این حزب خواهد شد و در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا با جو بایدن روبرو خواهد شد 

ترامپ به نامزدی جمهوری خواهان نزدیک تر می شود

دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان بیشتر پیروز شد و روز شنبه در میشیگان، میسوری و آیداهو پیروزی را جشن گرفت. 

ترامپ به نامزدی جمهوری خواهان نزدیک تر می شود
ترامپ به نامزدی جمهوری خواهان نزدیک تر می شود

پیشتازی قاطع او برای تبدیل شدن به کاندیدای ریاست جمهوری حزب اکنون حتی بزرگتر شده است. در میشیگان، این مرد ۷۷ ساله نیکی هیلی آخرین رقیب باقی مانده خود در مسابقه را در تمام ۱۳ منطقه شکست داد.

در همین حال، پیروزی او کمتر از دو ساعت پس از شروع رای گیری در میسوری اعلام شد. پیروزی های ترامپ یک شکست دیگر برای نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل است.

روز شنبه در ریچموند، پایتخت ویرجینیا، هزاران نفر برای شنیدن سخنان دونالد ترامپ چندین ساعت در صف ایستادند. او قول داد در دور بعدی رای گیری برنده بزرگ شود.

او خطاب به جمعیت گفت امروز اعدادی به دست آوردیم که باور نکردنی بود. سخنرانی او بر مهاجرت در مرز ایالات متحده و مکزیک متمرکز بود و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده را به دلیل یک بحران فرضی در مرزها مقصر دانست.

دموکرات نیز به نوبه خود ترامپ را متهم به خرابکاری در تلاش‌ها برای تصویب لایحه مهاجرت دو حزبی کرده است که به تقویت نیروهای مرزی، تامین بودجه دیوار مرزی و تسریع پرونده‌های پناهندگی کمک می‌کند.

ترامپ به نامزدی جمهوری خواهان نزدیک تر می شود
ترامپ به نامزدی جمهوری خواهان نزدیک تر می شود

عمار موسی، سخنگوی ترامپ گفت یک بار دیگر ترامپ در تلاش برای منحرف کردن مردم آمریکا از این واقعیت است که منصفانه‌ترین و سخت‌ترین لایحه امنیت مرزی در دهه‌های اخیر را به قتل رساند، زیرا معتقد بود این قانون به کمپین او کمک می‌کند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که مهاجرت موضوعی است که به شدت در میان رای دهندگان ایالات متحده طنین انداز شده است، که احتمالاً یک میدان جنگ اصلی در انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد بود.

برنده انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر با بایدن روبرو خواهد شد.  

نظرسنجی نیویورک تایمز و سینا که روز شنبه منتشر شد نشان داد که ۴۸ درصد از رای دهندگان آمریکایی از ترامپ در برابر دموکرات ها حمایت می کنند، در حالی که این رقم برای رئیس جمهور فعلی ۴۳ درصد است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا