جدیدترین اخبارجهان

روسیه خونین ترین ماه جنگ را متحمل می شود

دستاوردهای کرملین در اوکراین تنها در ماه فوریه به بهای کشته شدن یا زخمی شدن ۲۹۰۰۰ مرد تمام شد

روسیه خونین ترین ماه جنگ را متحمل می شود

اطلاعات نظامی بریتانیا گفته است که روسیه خونین‌ترین ماه خود را از زمان آغاز جنگ متحمل شده است، زیرا نیروهای این کشور در حملات پرخطر در خط مقدم به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند.

روسیه خونین ترین ماه جنگ را متحمل می شود
روسیه خونین ترین ماه جنگ را متحمل می شود

نیروهای کرملین سربازان اوکراینی را عقب راندند و رشته‌ای از شهرها و روستاها را در حوالی سالگرد دو سالگی جنگ تصرف کردند. اما این دستاوردها تنها در ماه فوریه به بهای حدود ۲۹۰۰۰ کشته یا زخمی انجام شد. روز یکشنبه تصور می شد سربازان روسی در حال نزدیک شدن به هدف بعدی خود هستند؛ شهر چاسوف یار، در نزدیکی باخموت.

وزارت دفاع بریتانیا در نشست اطلاعاتی روزانه خود گفت افزایش میانگین روزانه تقریباً به طور قطع نشان دهنده تعهد روسیه به جنگ جمعی و فرسایشی است. داده‌های این سازمان نشان می‌دهد که طی چهار ماه گذشته، ارتش روسیه به طور میانگین روزانه بیش از ۹۳۶ تلفات را متحمل شده است. این چهار یا پنج برابر بیشتر از تلفات آن در چند ماه اول پس از تهاجم فوریه ۲۰۲۲ است.

کرملین در نوامبر حمله تمام‌جانبه‌ای را علیه آودیوکا در منطقه دونباس شرقی اوکراین آغاز کرد و در نهایت شهر ویران شده را در اواسط فوریه تصرف کرد. وزارت دفاع بریتانیا گفت اگرچه از نظر جان انسان‌ها پرهزینه است، اما تأثیر آن فشار بر مواضع اوکراین را در سراسر خط مقدم افزایش داده است.

سربازان اوکراینی گفته اند که فاقد اسلحه و سلاح برای جلوگیری از حملات روسیه هستند و همچنین عقب نشینی آشفته از آودیوکا را پس از روزها درگیری وحشیانه خانه به خانه توصیف کردند. یکی از سربازان اوکراینی گفت که به نظر می رسد افسران روس هیچ توجهی به مردان خود ندارند و آنها را به مرگ تقریباً قطعی فرستادند.

روسیه خونین ترین ماه جنگ را متحمل می شود
روسیه خونین ترین ماه جنگ را متحمل می شود

روسیه هر روز صبح، بعدازظهر و عصر نیروهای بی‌تجربه‌ای را به صورت موجی اعزام می‌کرد. این سرباز به واشنگتن پست گفت به نظر می رسید که آنها در دهه ۴۰ یا ۵۰ زندگی خود هستند، بدون جلیقه محافظ یا کلاه ایمنی.

وبلاگ نویسان نظامی روسیه می گویند که اکنون نبردهای شدیدی در امتداد کل خط مقدم شرقی که چندین مایل به سمت غرب آودیوکا و باخموت حرکت کرده بود، شهری که توسط مزدوران واگنر در ماه مه سال گذشته تصرف شده بود، در جریان است.

رایبار، یک کانال نزدیک به وزارت دفاع روسیه، به ۱.۲ میلیون مشترک خود گفت که نیروهای روسی در حال پیشرفت مناسبی هستند، اگرچه فرماندهان آنها همچنان با فرستادن پیاده نظام برای حمله به خودروهای زرهی بدون نارنجک انداز و ترسیم نقشه هایی بر اساس ویدئوی زیبا اشتباه می کنند. گزارش هایی با پرچم در روستاهایی که هنوز پاکسازی نشده اند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا