جدیدترین اخبارجهان

روسیه میگوید ۳۸ پهپاد اوکراینی را که به کریمه حمله می کردند، رهگیری کرده است

پس از حمله پهپادهای اوکراینی به شبه جزیره‌ای که در سال ۲۰۱۴ به طور غیرقانونی به روسیه ضمیمه شد، مجموعه ای از انفجارها کریمه را لرزاند

روسیه می گوید ۳۸ پهپاد اوکراینی را که به کریمه حمله می کردند، رهگیری کرده است

ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است، انفجاری را در نزدیکی یک انبار سوخت در شهر فئودوسیا در جنوب شرقی این کشور نشان می‌دهد. مقامات روسیه اعلام کردند که ۳۸ پهپاد سرنگون شده است. پل کرچ که کریمه را به روسیه متصل می کند موقتا بسته شد. این حمله در حالی صورت می‌گیرد که اوکراین همچنان از متحدان خود می‌خواهد تا تدارکات تسلیحاتی را افزایش دهند.

روسیه می گوید 38 پهپاد اوکراینی را که به کریمه حمله می کردند، رهگیری کرده است
روسیه می گوید ۳۸ پهپاد اوکراینی را که به کریمه حمله می کردند، رهگیری کرده است

نیروهای روسی اخیراً در اوکراین دستاوردهایی به دست آورده اند، زیرا کی‌یف برای حفظ نیروهای خود با تسلیحات ساخت غرب تلاش می کند. مسکو ماه گذشته کنترل شهر کلیدی آودیوکا در شرق را به دست گرفت. با این حال، بر اساس اطلاعات نظامی بریتانیا، این هزینه هنگفتی را به همراه داشته است.

در آخرین به روز رسانی خود، اعلام کرد فوریه از زمان آغاز تهاجم گسترده در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ با ۹۸۳ کشته و زخمی در روز، مرگبارترین ماه فوریه برای روس ها بوده است. در این بیانیه آمده است امروز، روسیه به احتمال زیاد بیش از ۳۵۵۰۰۰ پرسنل کشته یا زخمی شده را در جریان جنگ اوکراین از دست داده است. 

روسیه گزارشی از تلفات ارائه نکرده است. چند روز پیش، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفت که اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ ۳۱۰۰۰ سرباز را از دست داده است. او همچنین مدعی شد که از آن زمان تاکنون ۱۸۰۰۰۰ سرباز روسی کشته شده اند. 

روسیه هیچ خسارتی را از حمله اخیر به کریمه گزارش نکرده است، هرچند شاهدان عینی از لرزش شیشه ها و خاموش شدن دزدگیر خودروها خبر داده اند. کی‌یف دخالت نیروهایش را تایید نکرده است. 

روز شنبه یک پهپاد روسی به یک ساختمان مسکونی در شهر اودسا اوکراین برخورد کرد و دست کم ۱۲ نفر از جمله پنج کودک را کشت. یکشنبه در اودسا و منطقه روز عزا است.

روسیه می گوید 38 پهپاد اوکراینی را که به کریمه حمله می کردند، رهگیری کرده است
روسیه می گوید ۳۸ پهپاد اوکراینی را که به کریمه حمله می کردند، رهگیری کرده است

به گفته مقامات اوکراینی، روسیه در رویدادی جداگانه روز یکشنبه منطقه جنوبی خرسون را هدف قرار داد که بر اثر آن یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. آنها همچنین گفتند ۱۶ نفر در گلوله باران روسیه به شهر کوراخوف در منطقه دونتسک شرقی اوکراین زخمی شدند.

نیروهای روسیه از زمانی که بیش از دو سال پیش به این کشور حمله کردند، هزاران پهپاد ساخت جمهوری اسلامی را به سمت اهداف اوکراینی پرتاب کرده اند. در تلافی، اوکراین سایت های روسیه، به ویژه تأسیسات نفتی را هدف قرار داده است.

روز شنبه یک پهپاد به یک ساختمان مسکونی در سن پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه حمله کرد. حدود ۱۰۰ نفر تخلیه شدند و گزارشی از تلفات جانی در دست نیست.

کریمه با پایگاه های هوایی، تمرکز نیروها، زمین های آموزشی و ناوگان دریای سیاه، یک هدف کلیدی برای اوکراینی ها بوده است. در مقطعی در سال گذشته، تصور می شد که قصد دارد یک حمله تمام عیار برای بازپس گیری شبه جزیره انجام دهد. به ویژه، اوکراین بارها به ناوگان دریای سیاه روسیه ضربه زده است.

تصاویر ماهواره ای سال گذشته نشان داد که بسیاری از کشتی های جنگی مستقر در کریمه شبه جزیره را به مقصد بندر نووروسیسک در دریای سیاه روسیه ترک کرده اند. به گفته نیروهای مسلح اوکراین، ماه گذشته، کشتی فرود روسی سزار کونیکوف در سواحل کریمه غرق شد. کشتی خواهرش نووچرکاسک در دسامبر سال گذشته در بندر فئودوسیا مورد اصابت قرار گرفت.

روسیه می گوید 38 پهپاد اوکراینی را که به کریمه حمله می کردند، رهگیری کرده است
روسیه می گوید ۳۸ پهپاد اوکراینی را که به کریمه حمله می کردند، رهگیری کرده است

در یکی از بزرگترین حملات به ناوگان دریای سیاه، در سپتامبر گذشته، اوکراین با استفاده از ۱۰ موشک و سه قایق بدون سرنشین، به اهداف دریایی و زیرساخت‌های بندری حمله کرد. باعث آتش سوزی بزرگ در کارخانه کشتی سازی سواستوپل شد. 

بزرگترین دستاورد اوکراین در جنگ دریایی تاکنون غرق شدن کشتی رزمناو موشکی روسیه در دریای سیاه، Moskva، در آوریل ۲۰۲۲ بوده است. اوکراین همچنین چندین بار پل کرچ را هدف قرار داده است، زیرا این پل یک مسیر مهم تدارکاتی برای نیروهای روسی است که بخش‌هایی از جنوب این کشور را اشغال کرده‌اند.

کی‌یف بارها گفته است که قصد دارد کریمه و تمام مناطق تصرف شده توسط روسیه را بازپس گیرد. اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه یک نیروی نظامی بسیار بزرگتر با تسلیحات و توپخانه فراوان به شدت به تامین تسلیحات از سوی ایالات متحده و دیگر متحدان غربی وابسته است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا