جدیدترین اخبارجهان

حفظ پیشتازی ترامپ در نظرسنجی نهایی پیش از رای‌گیری آیووا

ترامپ پیش از تشکیل مجمع عمومی برتری خود را حفظ می‌کند

حفظ پیشتازی ترامپ در نظرسنجی نهایی پیش از رای‌گیری آیووا

این نظرسنجی نشان می‌دهد که دونالد ترامپ با ۴۸ درصد، نیکی هیلی با ۲۰ درصد و ران دیسانتیس با ۱۶ درصد، در میان اعضای حزب جمهوری‌خواه پیشتاز است.

حفظ پیشتازی ترامپ در نظرسنجی نهایی پیش از رای‌گیری آیووا
حفظ پیشتازی ترامپ در نظرسنجی نهایی پیش از رای‌گیری آیووا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که به دلیل جایگاهش در میان مسیحیان انجیلی، اولین بار در مجلس نمایندگان و جمهوری‌خواهان ثبت‌نام شده تقویت شده است، در نظرسنجی نهایی NBC News/Des Moines Register/Mediacom Iowa قبل از انتخابات پارلمانی روز دوشنبه، نزدیک به ۳۰ امتیاز برتری دارد.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ترامپ از حمایت مشتاق‌ترین و متعهدترین شرکت‌کنندگان در برخوردار است، که می‌تواند برای مقابله با دمای زیر صفر و حتی باد سردتر در شب‌های مجلس نمایندگان، بسیار مهم باشد.

اوون موندز ۳۴ ساله از دموین، پاسخگوی نظرسنجی گفت می‌دانم که بحث‌های زیادی درباره او وجود دارد، اما من فقط احساس می‌کنم که او در حال حاضر مردی برای این کار است. می دانید، من احساس نمی کنم که هیچ کس دیگری که می دود واقعاً مانند او واجد شرایط است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل متحد، با فاصله کمی از فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، برای رتبه دوم فاصله گرفته است، اگرچه این فاصله در محدوده خطای نظرسنجی است.

با این حال، در حالی که حمایت از گزینه اول هیلی افزایش یافته است، تنها ۹ درصد از حامیان او می گویند که در مورد نامزدی او بسیار مشتاق هستند بطور قابل توجهی کمتر از اشتیاق برای ترامپ و حتی دیسانتیس.

J. Ann Selzer نظرسنجی درباره جایگاه هیلی گفت در اینجا ضعف اساسی وجود دارد. اگر مشارکت کم باشد، به نظر من ممکن است سهم نامتناسبی از حامیان او در خانه بمانند.

حفظ پیشتازی ترامپ در نظرسنجی نهایی پیش از رای‌گیری آیووا
حفظ پیشتازی ترامپ در نظرسنجی نهایی پیش از رای‌گیری آیووا

بر اساس نظرسنجی آیووا، که سلزر در سه دهه گذشته انجام داده است، ترامپ از ۴۸ درصد از طرفداران حزب جمهوری خواه حمایت گزینه اول را دریافت می کند پس از آن هیلی با ۲۰ درصد حمایت، دیسانتیس با ۱۶ درصد و کارآفرین ویوک راماسوامی با ۸ درصد حمایت می شوند. 

برتری ۲۸ امتیازی ترامپ نسبت به نزدیکترین رقیبش نسبت به برتری ۳۲ امتیازی ترامپ در نظرسنجی دسامبر/NBC News/Des Moines Register/Mediacom کاهش یافته است.

اما اگر پیشتازی کنونی او در شب تشکیلات حزبی حفظ شود، این بزرگترین حاشیه پیروزی برای یک نامزد غیرفعال خواهد بود که در انتخابات ریاست جمهوری جمهوریخواه آیووا رقابت می کند. رکورد فعلی، ۱۳ امتیاز، توسط باب دول در سال ۱۹۸۸ ثبت شد.

سلزر درباره ترامپ گفت او هنوز در یک موقعیت فرماندهی است، اما لغزشی وجود دارد. به نظر می رسد این بازی برای رتبه دوم است، بدون رقیب واقعی در افق.

قوی ترین گروه های ترامپ عبارتند از مسیحیان انجیلی (با ۵۱ درصد از آنها او را به عنوان اولین انتخاب خود انتخاب کرده اند)، جمهوری خواهان ثبت نام شده (۵۴ درصد)، کسانی که برای اولین بار به مجلس می روند (۵۶ درصد) و احتمالاً کسانی که مدرک دانشگاهی ندارند (۵۹ درصد) هستند.

حفظ پیشتازی ترامپ در نظرسنجی نهایی پیش از رای‌گیری آیووا
حفظ پیشتازی ترامپ در نظرسنجی نهایی پیش از رای‌گیری آیووا

حمایت ۲۰ درصدی هیلی از گزینه اول در این نظرسنجی، ۴ امتیاز بیشتر از نظرسنجی دسامبر است، و او در میان مستقل ها (با ۳۳ درصد از آنها او را به عنوان اولین انتخاب خود انتخاب کرده اند) و کسانی که مدرک دانشگاهی دارند (۲۷٪) عملکرد بهتری دارد.

به طور قابل توجهی، نیمی از حامیان هیلی به عنوان مستقل (۳۹٪) یا دموکرات (۱۱٪) شناخته می شوند به طور قابل توجهی با ترکیب کلی نظرسنجی که ۶۹٪ جمهوری خواهان، ۲۳٪ مستقل و ۵٪ دموکرات در میان نمایندگان احتمالی حزب جمهوری خواه است متفاوت است.

و حمایت ۱۶ درصدی انتخاب اول دیسانتیس نسبت به دسامبر، زمانی که او در جایگاه دوم دور از ترامپ قرار داشت، ۳ واحد کاهش یافته است.

فرماندار فلوریدا در بین انجیلی ها بیش از حد عمل می کند و ۲۲ درصد از آنها او را به عنوان نامزد برتر خود انتخاب می کنند.

این نظرسنجی زمانی ادامه داشت که کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی، مبارزات انتخاباتی خود را در ۱۰ ژانویه به حالت تعلیق درآورد. اما کریستی در طول مبارزات انتخاباتی خود پا به آیووا نگذاشت و ترجیح داد منابع و توجه خود را به جای دیگری متمرکز کند، و نظرسنجی آیووا تقریباً هیچ تغییری را نشان نمی دهد. پس از خروج او تعدادی از کسانی که کریستی را به عنوان اولین انتخاب خود انتخاب کردند، حمایت خود را مجدداً به انتخاب دوم خود اختصاص دادند، که به سختی بر کل مسابقه اسب‌سواری تأثیر گذاشت.

فراتر از پیشتازی ترامپ در حمایت از گزینه اول، آنچه در این نظرسنجی به چشم می خورد، اشتیاق حامیان اوست. در حالی که ۳۲ درصد از اعضای حزب جمهوریخواه احتمالاً می گویند که درباره نامزد خود بسیار مشتاق هستند، تقریباً نیمی از حامیان ترامپ ۴۹ درصد این را در مورد رئیس جمهور سابق می گویند.

او یک برنده ثابت شده است. او می داند که از روز اول چه کاری باید انجام دهد. هیچ منحنی یادگیری وجود ندارد.

در مقابل، ۲۳ درصد از حامیان دیسانتیس می گویند که به شدت نسبت به فرماندار فلوریدا مشتاق هستند. و فقط ۹ درصد از حامیان هیلی می گویند که بسیار مشتاق او هستند در مقایسه با ۲۱ درصدی که در ماه دسامبر در مورد او چنین گفته بودند.

پاسخ دهندگان نظرسنجی، رایان کنپ، ۳۴ ساله مستقل از سدار راپیدز، درباره حمایتش از هیلی گفت خیلی مشتاق نیستم. عمدتاً هیلی را انتخاب می‌کنم زیرا او تنها عاقل به نظر می‌رسد، و من حاضرم هر کاری انجام دهم تا مطمئن شوم که ترامپ دیگر هرگز فرصت دیگری به دست نیاورد.

بیش از دو سوم از شرکت کنندگان در انجمن می گویند که تصمیم آنها گرفته شده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که بیش از دو سوم از جمهوری‌خواهان احتمالاً ۶۸ درصد می‌گویند که تصمیم‌شان گرفته شده است، که نسبت به ۴۹ درصدی که در دسامبر این را گفته بودند، افزایش یافته است.

این در مقایسه با ۲۵ درصدی است که می گویند هنوز هم می توان متقاعد شد، که نسبت به ماه گذشته ۴۶ درصد کاهش یافته است. رای دهندگان باقی مانده هنوز بلاتکلیف هستند.

مانند عامل اشتیاق، ترامپ نسبت به رقبای خود در میان طرفدارانی که می گویند تصمیمشان گرفته شده است، برتری دارد.

هشتاد و دو درصد از حامیان ترامپ می گویند تصمیم آنها گرفته شده است، در مقابل ۶۴ درصد از حامیان دیسانتیس و ۶۳ درصد از حامیان هیلی. نیکول وودلی، پاسخگوی نظرسنجی، ۴۳ ساله، از کلاریون، آیووا، که هنوز در حال تصمیم گیری بین دیسانتیس و هیلی است و در سال ۲۰۲۰ به جو بایدن، رای داده است، گفت من برای شکست دادن ترامپ به یکی از آنها رأی خواهم داد.

ترامپ دارای بالاترین امتیاز خالص مطلوب/نامطلوب در میان نامزدهای جمهوری خواه با ۶۹ درصد مطلوب، ۲۹ درصد نامطلوب (+۴۰) است. پس از او دیسانتیس با ۵۸٪ مطلوب، ۳۶٪ نامطلوب (+۲۲) قرار دارد. راماسوامی در ۵۲% مطلوب، ۳۶% نامطلوب (۱۶+)؛ و هیلی در ۴۸٪ مطلوب، ۴۶٪ نامطلوب (+۲).

امتیاز هیلی پس از مواجهه با موجی از تبلیغات حملات تلویزیونی در ماه گذشته، به میزان قابل توجهی از امتیاز ۵۹ درصد مطلوب و ۳۱ درصد امتیاز نامطلوب او در دسامبر (۲۸+) کاهش یافته است.

وقتی نوبت به انتخاب دوم می رسد، ۲۰ درصد از شرکت کنندگان احتمالاً دیسانتیس را به عنوان گزینه پشتیبان، ۱۸ درصد راماسوامی، ۱۴ درصد هیلی و ۱۲ درصد ترامپ را انتخاب می کنند. و ترامپ از متعهدترین طرفداران  لذت می برد به طوری که ۸۷ درصد از حامیان ترامپ می گویند که همیشه از او به عنوان اولین گزینه حمایت می کنند. این در مقایسه با ۶۷ درصد از حامیان دیسانتیس و ۴۶ درصد از حامیان هیلی است که گفته اند همیشه از آن نامزدها به عنوان اولین انتخاب خود حمایت می کنند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا