جدیدترین اخبارجهان

ترامپ باز هم دیکتاتورها را ستایش می‌کند و از مهاجران انتقاد می‌کند

ترامپ بار دیگر از رهبران اقتدارگرا از جمله ویکتور اوربان مجارستان، شی جین پینگ چین و کیم جونگ اون از کره شمالی تمجید کرد

ترامپ باز هم دیکتاتورها را ستایش می‌کند و از مهاجران انتقاد می‌کند

در حالی که کمتر از یک ماه تا اولین رای گیری در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۴ باقی مانده، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا آخرین گردهمایی خود را در نیوهمپشایر با تمجید از چندین رهبر اقتدارگرا و نقل قول از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انجام داد تا کیفرخواست های جنایی علیه او را بی اعتبار کند.

این واکنش شدید منتقدان را که احساسات ضد مهاجرتی او بازتاب آدولف هیتلر است، برانگیخت.

ترامپ باز هم دیکتاتورها را ستایش می‌کند و از مهاجران انتقاد می‌کند
ترامپ باز هم دیکتاتورها را ستایش می‌کند و از مهاجران انتقاد می‌کند

ترامپ روز شنبه در دورهام، نیوهمپشایر گفت خون کشور ما را مسموم می کنند، این کاری است که آنها انجام داده‌اند. آنها از آفریقا از آسیا و از سراسر جهان به کشور ما می آیند. آنها به کشور ما سرازیر می شوند.

رئیس جمهور سابق بار دیگر از رهبران اقتدارگرا از جمله ویکتور اوربان مجارستان، شی جین پینگ چین و کیم جونگ اون از کره شمالی تمجید کرد و جو بایدن رئیس جمهور را تهدیدی برای دموکراسی خواند و حمله مکرر بایدن به وی را برگرداند.

ترامپ در ادامه به نقل از رئیس جمهور روسیه گفت که پرونده های جنایی در حال بررسی علیه او با انگیزه سیاسی است.

دادستان ها این اتهام را رد کرده و از کار خود دفاع کرده‌اند.

ترامپ نسبت به ۹۱ اتهامی که در چهار پرونده در سه ایالت و واشنگتن دی سی با آن مواجه است، اعتراف کرده که بی گناه است.

پوتین می‌گوید که آزار و شکنجه با انگیزه سیاسی رقیب سیاسی‌اش برای روسیه بسیار خوب است، زیرا پوسیدگی نظام سیاسی آمریکا را نشان می‌دهد که نمی‌تواند تظاهر به آموزش دموکراسی به دیگران کند. ترامپ در این تجمع گفت بنابراین ما در مورد دموکراسی صحبت می کنیم، اما تمام جهان در حال تماشای آزار و اذیت یک مخالف سیاسی است که به الاغش لگد می زند.

کمپین بایدن به سرعت از این اظهارات استفاده کرد و شنبه شب در ایمیلی با واکنش سریع رئیس جمهور سابق را مورد انتقاد قرار داد و گفت که ترامپ الگوهای خود را در حالی که طوطی وار به آدولف هیتلر می پردازد، کیم جونگ اون را تمجید می کند، و از ولادیمیر پوتین نقل قول می کند در حالی که برای ریاست جمهوری نامزد می شود، استفاده می کند. قول بده که به عنوان یک دیکتاتور حکومت کند و دموکراسی آمریکا را تهدید کند.

ترامپ باز هم دیکتاتورها را ستایش می‌کند و از مهاجران انتقاد می‌کند
ترامپ باز هم دیکتاتورها را ستایش می‌کند و از مهاجران انتقاد می‌کند

عمار موسی سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن در بیانیه‌ای گفت او شرط می‌بندد که با ترساندن و تجزیه کشور می‌تواند در این انتخابات پیروز شود. او اشتباه می‌کند. در سال ۲۰۲۰، آمریکایی ها چشم انداز امید و وحدت رئیس جمهور بایدن را بر دیدگاه ترامپ از ترس و تفرقه ترجیح دادند و نوامبر آینده نیز همین کار را خواهند کرد.

رئیس جمهور سابق در طول دوره مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۴ در مورد برخی از مهاجران بارها از عبارت مسمومیت خون استفاده کرده است، و منتقدانی را که می گویند از زبان برتری گرایان سفیدپوست استفاده می شود و هیتلر که به طرز بدنامی در مورد مسمومیت خون در خود نوشته است، مورد بررسی قرار داده است. کتاب «کامپف من».

ترامپ پس از تظاهرات روز شنبه این اظهارات را دوچندان کرد و اظهارات مشابهی درباره مهاجران غیرمجاز در پلتفرم رسانه های اجتماعی خود منتشر کرد.

ترامپ در طول چهار سال حضور خود در کاخ سفید، یک سری سیاست‌های سختگیرانه را برای محدود کردن مهاجرت، از جمله برای افرادی که به طور غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، از برخی کشورهای عمدتا مسلمان سفر می‌کنند یا به دنبال درخواست پناهندگی در ایالات متحده هستند، اجرا کرد.

این اغلب باعث اعتراض طرفداران شد، مانند زمانی که مقامات خانواده های مهاجر را جدا کردند به گفته فعالان، برخی از آنها به عنوان بخشی از پیگرد قانونی عبور غیرقانونی از مرز از هم جدا هستند.

با توجه به اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که دیدار مجدد بین بایدن و ترامپ در نوامبر آینده به طور فزاینده‌ای محتمل است، بایدن بر این استدلال تمرکز کرده است که ترامپ در صورت انتخاب مجدد برای دموکراسی خطرناک خواهد بود، در حالی که ترامپ، بایدن را به ویران کردن کشور، به ویژه در مورد مسائلی مانند مرز، متهم می‌کند. به عنوان نوعی انتقام برای خود و حامیانش عمل کند.

ترامپ در جریان راهپیمایی روز کهنه سربازان در نیوهمپشایر، قول داد که مخالفان سیاسی خود را که به گفته او مانند حیوانات موذی زندگی کنید را ریشه کن کند و به حامیان هشدار داد که بزرگ‌ترین تهدیدهای آمریکا از درون می‌آیند باز هم کارشناسان و منتقدان شگفت‌انگیز گفتند که سخنان او بازتاب سخنان دیکتاتورهای فاشیست گذشته مانند هیتلر و بنیتو موسولینی است. سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ واکنش شدید به آن سخنرانی را رد کرد.

ترامپ باز هم دیکتاتورها را ستایش می‌کند و از مهاجران انتقاد می‌کند
ترامپ باز هم دیکتاتورها را ستایش می‌کند و از مهاجران انتقاد می‌کند

شعارهای تبلیغاتی ترامپ شامل اظهارنظرهای اخیر مکرر مبنی بر اینکه او به عنوان رئیس جمهور دیکتاتور نخواهد بود به جز روز اول تا بتواند بر مرزها و حفاری تمرکز کند، اگرچه پس از انتقاد از آن اظهارات، رئیس جمهور پیشین تلاش کرد تا مسیر را ادامه دهد. درست است و ادعا می کند که او فقط شوخی کرده است.

کریس کریستی، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، یکی از متحدان سابق و منتقد سرسخت ترامپ که در رقابت‌های ۲۰۲۴ با او رقابت می‌کند، در مصاحبه‌ای در روز یکشنبه به آخرین سخنرانی ترامپ هشدار داد و انتقاد خود را به سایر جمهوری‌خواهان مانند نیکی هیلی، نامزد همکار سال ۲۰۲۴، تعمیم داد.

کریستی در برنامه «وضعیت اتحادیه» شبکه سی‌ان‌ان گفت دونالد ترامپ متوجه شد که دیوارها در حال بسته شدن هستند، و او دیوانه‌تر می‌شود، و اکنون از ولادیمیر پوتین به عنوان شاهد شخصیت یاد می‌کند، مردی که یک اوباش قاتل در سراسر جهان است.

کریستی گفت کاری که او انجام می‌دهد سوت سگ برای آمریکایی‌هایی است که کاملاً تحت فشار و استرس ناشی از اقتصاد و درگیری‌های سراسر جهان هستند و او سوت سگ می‌زند تا آن را به گردن افرادی بیاندازد که شبیه ما نیستند.

در همین حال، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، هنگامی که روز شنبه در آیووا از او پرسیده شد که آیا این نوع زبانی است که باید توسط فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود، استفاده کند، گفت که او هنوز این نظرات را نشنیده است اما لفاظی خود را در مورد مسائل مرزی تکرار کرده است. 

دیسانتیس به خبرنگاران حاضر در مسیر گفت خب، من نشنیدم که او چه گفت. بنابراین نمی خواهم تا زمانی که ببینم پاسخ دهم. اما آنچه می‌خواهم بگویم این است که باید در مورد کاری که در این کشور انجام می‌دهیم هوشمند باشیم. و وقتی افرادی دارید که به این مرز می‌آیند، به طور غیرقانونی از مرز ما عبور می‌کنند، از کشورهایی که با ما دشمنی می‌کنند ما در مورد اینکه چه کسی می‌تواند وارد این کشور شود، بسیار سخت‌گیر خواهیم بود، زیرا فکر می‌کنم آنچه اکنون در حال وقوع است، به‌ویژه در مرز، یک خرابی کامل قطار بوده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا