جدیدترین اخبارجهان

دکمه ویرایش توییتر در اولین اجرای آزمایشی در دسترس کاربران کانادایی قرار خواهد گرفت

توییتر اجرای آزمایشی دکمه ویرایش را آغاز می کند و کاربران کانادایی توییتر بلو از جمله اولین کاربرانی هستند که به آن دسترسی پیدا می کنند

دکمه ویرایش توییتر در اولین اجرای آزمایشی در دسترس کاربران کانادایی قرار خواهد گرفت

کانادایی ها در شمار اولین کسانی خواهند بود که به دکمه ویرایش توییتر که در ماه جای راه اندازی می شود دسترسی پیدا خواهند کرد. کاربران کانادایی توییتر بلو (Twitter Blue) که یک سرویس اشتراک پولی است که تنها در کانادا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و نیوزلند راه اندازی شده است از اوایل سپتامبر می توانند به طور آزمایشی از قابلیت ویرایش که روز چهارشنبه اعلام شد استفاده کنند.

دکمه ویرایش توییتر در اولین اجرای آزمایشی در دسترس کاربران کانادایی قرار خواهد گرفت
دکمه ویرایش توییتر در اولین اجرای آزمایشی در دسترس کاربران کانادایی قرار خواهد گرفت

این ویژگی به مشترکین اجازه می‌دهد توییت‌های خود را ویرایش کنند، تگ ها را اضافه یا حذف کنند و ترتیب فایل های مولتی مدیای ضمیمه شده به توییت را «چند بار» در عرض ۳۰ دقیقه پس از انتشار تغییر دهند. توییت‌های که ویرایش می شوند با یک نماد و برچسب نشان داده خواهند شد و کاربران به تاریخچه دارای ثبت زمان تغییرات دسترسی خواهند داشت.

شرکت توییتر دکمه ویرایش را به عنوان «پُر درخواست‌ترین قابلیت تا به امروز» معرفی کرده که راهی برای کاهش احساس ناخشنودی ناشی از مجبور شدن به حذف یک توییت یا نگه داشتن اشتباه تایپی روی صفحه نمایش است زیرا در حال حاضر راهی برای تغییر توییت ها وجود ندارد.

راه اندازی این قابلیت که کاربران مدتها در انتظار آن بودند در شرایطی انجام می شود که کانادا در حال بررسی تنظیم مقررات شرکت‌های فناوری می‌باشد و فشارها برای کنترل و محدودسازی آزار و اذیت آنلاین افزایش یافته است.

نتاشا توشیکوف (Natasha Tusikov) استادیار علوم اجتماعی در دانشگاه یورک گفت «یکی از بزرگترین مشکلات توییتر ترولینگ، داکسینگ و آزار و اذیت است که در این پلتفرم بیداد می کند و اغلب توییتر و نهادهای مجری قانونی به این موارد رسیدگی نمی‌کنند.»

داکسینگ (Doxing) زمانی اتفاق می افتد که کسی به صورت آنلاین اطلاعات شخصی فرد دیگری مانند آدرس خانه را به قصد ارعاب منتشر می کند.

ترولینگ (trolling) در اصلاح هنگامی اتفاق می افتد که کسی به طور عمدی سعی می کند در یک بحث یا گروه اجتماعی آنلاین اختلاف و مشاجره ایجاد کند.

توشیکوف نگران است که افرادی با اهداف بدخواهانه ممکن است ابتدا مطلبی را پست کنند و سپس آن را به مطلب دیگری که توهین‌آمیز یا نفرت‌انگیز است تغییر دهند.

کاربری که قبلاً پست اصلی را لایک یا ریتوییت کرده، ممکن است از تغییرات آگاه نباشد مگر اینکه پست را مجدداً مشاهده کند، اما به آن توییت متصل خواهد ماند.

راه اندازی آزمایشی این قابلیت ابتدا تنها در یک کشور بومی سازی می شود، اما پس از اینکه توییتر یاد می گیرد و مشاهده می کند که مردم چگونه از این ویژگی استفاده می کنند آن را بهینه سازی می کند و گسترش می‌دهد، زیرا شرکت توییتر می گوید «هیچ حدی از احتیاط هرگز زیاده از حد نیست.»

با وجود اینکه توییتر قبلا به طور مکرر با درخواست‌هایی برای افزودن دکمه‌ ویرایش حتی از سوی کاربران برجسته‌ای مانند کیم کارداشیان مواجه شده است، که یک بار در جشن تولد کانیه وست جک دورسی یکی از بنیان‌گذاران توییتر را در موقعیت اجتناب ناپذیری قرار داد و از او درخواست کرد این ابزار را اضافه کند، اما بعید به نظر می‌رسید که این قابلیت به توییتر اضافه شود.

شرکت توییتر که در جون ۲۰۲۱ توییت کرده بود «شما به دکمه ویرایش نیاز ندارید، فقط لازم است خودتان را ببخشید»، در اپریل امسال تایید کرد که دکمه ویرایش از سال گذشته در دست اقدام است.

ترولینگ  داکسینگ   ترولینگ  داکسینگ

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا