جدیدترین اخبارجهان

اوکراین سه جنگنده روسی را سرنگون کرد

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد صبح روز جمعه سه فروند بمب افکن روسی سوخو-۳۴ را بر فراز جبهه جنوبی سرنگون کرد

اوکراین سه جنگنده روسی را سرنگون کرد

حساب‌های تلگرامی روسیه می‌گویند این هواپیما توسط موشک‌های ضدهوایی پاتریوت در نزدیکی پل خرسون بر فراز رودخانه دنیپرو سرنگون شده است.

اوکراین سه جنگنده روسی را سرنگون کرد
اوکراین سه جنگنده روسی را سرنگون کرد

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت اوکراین گفت که آنها برای مدت طولانی در حال شکار این سه جت بودند. او گفت این هواپیماها تداخل داشتند و برای سربازان ما خطر ایجاد کردند.

Su-34 یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای روسیه است و می تواند اهدافی را تا ۶۰۰ مایلی دورتر با محموله ۱۲ تنی بمب و موشک انجام دهد. قیمت هر Su-34 چیزی بین ۲۸ تا ۳۹ میلیون پوند گزارش شده است.

ژنرال میکولا اولشچوک، فرمانده نیروی هوایی اوکراین، گفت که سربازان پیام بمیر، اف rs را پیدا کرده اند که روی ترکش های یک هواپیمای بدون سرنشین شاهد روسیه که یک شبه سرنگون شده بود، نوشته شده بود. چه ایده ی بزرگی! پاسخ ما این است. او در تلگرام نوشت. ظهر امروز در جبهه جنوبی سه فروند جنگنده بمب افکن سوخو-۳۴ روسیه سرنگون شد. پرواز ابدی برادران!

به گفته ارتش اوکراین، روسیه از آغاز تهاجم همه جانبه به اوکراین ۳۲۴ هواپیمای جنگی و بالگرد را از دست داده است.

تصور می‌شود که روسیه قبل از شروع تهاجم، حدود ۱۵۰ فروند Su-34 داشته است. بیش از ۲۰ نفر از آنها قبل از تلفات روز جمعه توسط اوکراین سرنگون شده بودند.

کانال‌های تلگرامی روسیه عکس‌هایی را منتشر کردند که نشان می‌دهد حداقل یک خلبان موفق به پرتاب شدن با چتر نجات خود در یک میدان شده است. وضعیت خلبان مشخص نیست.

اوکراین سه جنگنده روسی را سرنگون کرد
اوکراین سه جنگنده روسی را سرنگون کرد

مقامات گفتند که اوکراین همچنین ۲۴ پهپاد از ۲۸ پهپاد شاهد پرتاب شده توسط روسیه را در یک حمله شبانه که به ساختمان های مسکونی در کیف و تأسیسات زیربنایی و انبار غلات در مناطق جنوبی آسیب رساند، سرنگون کرد.

آنها افزودند که بیش از دوجین پهپاد روسی کیف را هدف قرار دادند و طبقات ۲۴، ۲۵ و ۲۶ یک ساختمان مسکونی را هدف قرار دادند و دو نفر را مجروح کردند.

در جنوب، روسیه مجدداً تلاش کرد زیرساخت‌های بندری را هدف قرار دهد هدفی مکرر از زمانی که از توافقی با میانجیگری سازمان ملل خارج شد که اجازه عبور امن محموله‌های غلات اوکراینی را از طریق دریای سیاه می داد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا