جدیدترین اخبارجهان

دولت آلمان: تصمیم گیری در مورد طبقه بندی سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط اتحادیه اروپا انجام خواهد شد

جوزپ بورل ضمن محکوم کردن سرکوب خشونت بار اعتراضات در ایران گفت شجاعت زنان ایرانی را می ستاید

دولت آلمان: تصمیم گیری در مورد طبقه بندی سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط اتحادیه اروپا انجام خواهد شد

سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه گفت که تصمیم گیری در مورد طبقه بندی کردن سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی به عهده اتحادیه اروپا است اما از ارائه جزییات بیشتر در مورد مذاکرات جاری در این خصوص خودداری کرد.

دولت آلمان: تصمیم گیری در مورد طبقه بندی سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط اتحادیه اروپا انجام خواهد شد
دولت آلمان: تصمیمگیری برای سپاه بعنوان سازمان تروریستی توسط اروپا

اظهارات سخنگوی دولت آلمان در حالی مطرح می شود که دوشنبه هفته گذشته اولاف شولتس صدراعظم آلمان ضمن اعلام حمایت از مردم ایران گفته بود «خشونت نامتناسب نیروهای امنیتی» رژیم جمهوری اسلامی علیه معترضان در ایران را محکوم می کند و از تلاش های اتحادیه اروپا برای بررسی تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی خبر داده بود.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان روز دوشنبه ۹ آبان در توییتی نوشت «تحریم‌های اتحادیه اروپا قابل ملاحظه است، ما در حال بررسی اقدامات بیشتر هستیم.»

احتمال قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا در حالی است که آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان اعلام کرده بود که آلمان و اتحادیه اروپا در حال بررسی چگونگی قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی هستند. اظهارات وزیر امور خارجه آلمان در مورد احتمال قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا یک روز پس از آن مطرح شد که حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران مردم ایران به ویژه دانشجویان را به شدت تهدید کرد که دست از اعتراضات خود بردارند.

وزارت امور خارجه آلمان در روزهای اخیر برای دومین بار از شهروندان خود خواست که به دلیل خطر بازداشت خودسرانه توسط مقامات ایران این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه آلمان روز پنجشنبه ۱۲ آبان به شهروندان خود هشدار داد که در صورت ترک نکردن خاک ایران با خطر بازداشت خودسرانه، بازجویی و محکوم شدن به حبس‌های طولانی‌مدت مواجه خواهند شد.

وزارت امور خارجه آلمان همچنین از ایرانیانی که تابعیت آلمان دارند نیز خواست ایران را ترک کنند در غیر این صورت مراقب باشند و در مکان‌هایی که اعتراضات شکل می‌گیرد حضور نیابند.

برخی از گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که سفارت آلمان در تهران در حال تخلیه خانواده کارکنان و معلم‌های مدرسه متعلق به این کشور در تهران است.

پیش از این رسانه‌های آلمان نوشته بودند شمار اتباع آلمان در ایران به کمترین حد خود رسیده است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز با اشاره به نشست هفته گذشته سران هفت کشور صنعتی در شهر تاریخی مانتسر (Münster) در آلمان گفت که «ما بحث های مهمی نیز در مورد ایران داشتیم. در حالی که اعتراضاتی که پس از کشته شدن مهسا امینی آغاز شد همچنان ادامه دارد.»

جوزب پورل گفت «ما شجاعت زنان ایرانی را که در خط مقدم این اعتراضات مسالمت آمیز قرار دارند می ستاییم. من روز چهارشنبه در جریان آخرین تماس با همتای ایرانی خود عبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران این پیام را به طور کاملا واضح به او منتقل کردم. روز ۱۷ اکتبر اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه افرادی که مسئول سرکوب خشن و غیرقابل قبول اعتراضات بودند وضع کرد. اتحادیه اروپا همچنین پس از انتقال بسیار نگران کننده پهپادهای ایرانی به روسیه نیز اقدام کرد.»

«در ارتباط با برجام نیز، امور در جهت صحیح پیش نمی رود. مواضع طرفین هنوز همسو نیست. ایران باید به شیوه ای سازنده با آژانس اتمی بین المللی تعامل داشته باشد. من به طور جدی از عبداللهیان وزیر خارجه ایران خواستم که این موضوع را پیش ببرد.»

جوزپ بورل  جوزپ بورل

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا