ایرانجدیدترین اخبارجهان

منابع مالی بلوکه شده ایران در عراق با موافقت آمریکا آزاد شد

ایران از منابع بلوکه شده خود در عراق فقط قادر به خرید کالاهای انسان‌دوستانه از خود عراق است

منابع مالی بلوکه شده ایران در عراق با موافقت آمریکا آزاد شد

یک عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از آزاد شدن منابع مالی بلوکه شده ایران در عراق با موافقت آمریکا خبر داد. منابع مالی بلوکه شده ایران در عراق با موافقت آمریکا آزاد شد

منابع مالی بلوکه شده ایران در عراق با موافقت آمریکا آزاد شد
منابع مالی بلوکه شده در با موافقت آمریکا آزاد شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از رادیو فردا

حمید حسینی، عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران_و_عراق با انتشار توییتی بدون اینکه مقدار دقیق منابع مالی آزاد شده ایران را عنوان کند گفت که چند تراکنش نیز در این راستا صورت گرفته است.

موضوع بدهی‌های_عراق به_ایران در طول ماه‌های گذشته باعت شد که عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران دو بار به این کشور سفر کند.

پیش از این بخشی از منابع مالی بلوکه شده ایران در کره جنوبی نیز با موافقت آمریکا آزاد شده بود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت که قرار است بالغ بر یک میلیارد دلار از منابع مالی ایران به منظور خرید غذا و دارو به کانال مالی ایران و سوئیس واریز شود.

سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران است و برای ارسال کالاهای دارویی و غذا از تحریم‌های آمریکا معاف می باشد. بر اساس سازوکار مالی-تجاری در سوئیس، این کشور به جای پول نقد، به ایران کالا ارسال می‌کند.

ایران میزان پول بلوکه شده خود را در کره جنوبی ۷ میلیارد دلار اعلام کرده اما در رابطه با مقدار پول های بلوکه شده اش در عراق و حجم آن روایات مختلفی عنوان شده است.

دی‌ماه امسال شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که دولت عراق ۵ میلیارد دلار به این شرکت بابت دریافت گاز و یک میلیارد دلار هم باید بابت تاخیر در پرداخت بدهی خود به ایران بپردازد.

عراق_بدلیل تحریم های آمریکا پول گاز ایران را به حسابی در بانک «تجارت عراق» واریز می‌کند و_ایران از این منابع فقط قادر به خرید کالاهای انسان‌دوستانه از خود عراق است.

علاوه بر این، روز ۱۱ دی‌ماه دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران گفت پیمانکاران ایرانی ۸۰۰ میلیون دلار از شرکت‌های دولتی عراق طلب دارند ولی قادر به وصول این مبلغ نیستند.

او با اشاره به این که «حتی در کیسه هم می‌توان پول جابه‌جا کرد»، خواستار اقدام دولت‌های ایران_و_عراق برای حل چنین مشکلی شد ولی تاکنون گزارشی درباره پرداخت این طلب‌ها منتشر نشده است.

رئیس کل بانک مرکزی  تحریم‌های آمریکا  رئیس کل بانک مرکزی  تحریم‌های آمریکا  رئیس کل بانک مرکزی    تحریم‌های آمریکا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا