جدیدترین اخبارجهان

کشف و ضبط محموله ۵ میلیون دلاری ماریجوانا در مرز کانادا _ امریکا

کشف و ضبط محموله ماریجوانا در مرز کانادا _ امریکا | قاچاق مواد مخدر | مسدود بودن مرزها 
اخبار کانادا | اخبار تورنتو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | Tehranto | Tehranto News

افزایش ۲۰ برابر قاچاق مواد مخدر در زمان مسدود بودن مرزها

 

 

 

مقامات مرزی امریکا از کشف و ضبط بیش از ۱.۵ تن مارجوانای قاچاق از کامیونی که وارد خاک امریکا شده خبر دادند.

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛ گمرک ایالات متحده و حفاظت از مرز امریکا (CBP)، گفت: ۱۳ ژوئن یک کامیون که در آن ظاهرا ۵۸ جعبه مقوایی حاوی کود پیت ماس (peat moss) بود اما در واقع  ۱.۵۱۷ کیلوگرم ماریجوانا داخل شان جاساز شده و از جنوب انتاریو وارد نیویورک شد.

به گفته مقامات امریکایی به احتمال زیاد این محوله قرار بوده در شهرهای بزرگ ساحل شرقی امریکا به فروش برسد و ارزش آن بالغ بر ۵ میلیون دلار امریکا تخمین زده شده است.

در همین رابطه یک مرد هندی ۳۰ ساله بنام گورپریت سینگ به اتهام واردات غیرقانونی ماریجوانا و حمل این ماده مخدر با هدف توزیع در مرز امریکا دستگیر شد.

وی در صورت محکومیت با ۱۰ حبس اجباری روبرو خواهد بود.

به گفته مقامات مرزی امریکا ۸ روز پیش از این نیز یک محموله ۸۰۰ کیلوگرمی ماریجوانا که از پل صلح در نیاگارا عازم بوفالو_نیویورک بوده را توقیف کرده اند.

رز بروفی مدیر دفتر سازمان بوفالو در یک کنفرانس خبری روز سه شنبه اعلام کرد این محوله بزرگترین محوله کشف شده توسط عوامل CBP در بوفالو بوده است.

به گفته مقامات امریکایی اگرچه مرز کانادا و امریکا بدلیل شیوع کووید۱۹ از ماه مارس مسدود است اما ترددهای اساسی برقرار است و موجب افزایش جدی قاچاق مواد مخدر شده است.

بنابر این گزارش؛ صرف نظر از این دو محموله بزرگ، میزان قاچاق مواد مخدری که طی این مدت توسط مرزبانان در منطقه بوفالو ضبط شده تقریبا ۲۰ برابر مدت مشابه در سال گذشته بود و اغلب آنها نیز ماریجوانا بوده است.

آرون بوکر سخنگوی CBP نیز در یک کنفرانس خبری گفت: سازمانهای جنایتکار همیشه از هرفرصتی برای بهره برداری استفاده می کنند.

 

کشف و ضبط محموله 5 میلیون دلاری ماریجوانا در مرز کانادا _ امریکا / افزایش 20 برابر قاچاق مواد مخدر در زمان مسدود بودن مرزها
کشف و ضبط محموله ۵ میلیون دلاری ماریجوانا در مرز کانادا _ امریکا / افزایش ۲۰ برابر قاچاق مواد مخدر در زمان مسدود بودن مرزها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا