مسکن و اقتصاد

۵ راهکار مناسب برای اسباب کشی آسان

۵ راهکار مناسب برای اسباب کشی آسان

با توجه به اینکه در این فصل جابجایی های زیادی صورت می گیرد با یک برنامه ریزی خوب می توان اطمینان حاصل کرد که اسباب کشی شما تا حد ممکن آسان و بدون دغدغه باشد. جابجایی همیشه استرس زا است اما سازماندهی به شما کمک می کند تا با رویدادهای غیر منتظره مقابله کنید. در اینجا به چند نکته مهم اشاره می کنیم.

۱. از پیش آماده باشید

هنگامی که تاریخ جابجایی مشخص شد، اسباب کشی خود را از پیش تا آنجا که ممکن است برنامه ریزی کنید.
آیا باید از دوستان خود کمک بخواهید؟ زودتر برنامه های آنها را جویا شوید.
آیا فرزندان شما خیلی کوچک هستند تا در این جابجایی همراه شما باشند؟ از قبل با کسی برای نگهداری از آنها صحبت کنید.
آیا شماحیوان خانگی دارید؟ ممکن است ایده خوبی باشد که آنها را در خانه یکی از دوستان بگذارید.
از این فرصت برای مرتب کردن وسایل خود استفاده کنید. جابجایی زمان عالی برای بیرون انداختن آیتم هایی است که دیگر استفاده نمی کنید. چند روز قبل از جابجایی لیست کلی همه چیزهای مهم را که باید در روز بزرگ به یاد داشته باشید تهیه کنید. شما در روز جابجایی به حدی مشغول هستید که همه جزئیات کوچک را به خاطر نخواهید آورد.

۲. برای اسباب کشی جعبه پیدا کنید

در هفته های قبل از جابجایی خود به یاد داشته باشید که جعبه های مقوایی پیدا کنید. شما می توانید از جعبه های مورد استفاده در فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه ها و غیره استفاده کنید و اگر زمان کوتاهی دارید، می توانید جعبه های نو خریداری کنید:
از شرکت های تخصصی مانند کارخانه های مقوا
از شرکت های حمل و‌نقل
از مراکز نوسازی یا فروشگاه های اداری

۳. جعبه های خود را پر کنید

اطمینان حاصل کنید که همه وسایل ضروری را دارید. برای علامت گذاری جعبه های خود نشانگر لازم دارید و چسب برای بستن جعبه ها لازم است. در صورتی که موارد شکننده داشته باشید از ورق های حباب دار استفاده کنید. شما همچنین می توانید اقلام ظریف تر خود را در پارچه های سفره، حوله و غیره بسته بندی کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد:
با بسته بندی مواردی که نیازی ندارید شروع کنید.
بسته بندی را زود شروع کنید تا مجبور نباشید جعبه های خود را در روز جابجایی آماده کنید.
جعبه های خود را بیش از حد پر نکنید شما باید بتوانید آنها را به راحتی بلند کنید. جعبه های خود را با توجه به اتاقی که باید در خانه جدید قرار داده شود نشانه گذاری کنید. این باعث می شود که زمان زیادی را در خانه جدید صرفه جویی کنید.

۴. در روز جابجایی سازماندهی داشته باشید

هنگامی که روز جابجایی فرا رسیده است و خانه خود را ترک می کنید:
افراد خاص را به وظایف خاص اختصاص دهید. به عنوان مثال، آن دوست شما که دقت کمتری دارد نباید موارد شکننده شما را جابجا کند.
چند مورد ضروری را در دست نگه دارید: ظروف و فنجان یک‌بار مصرف، محصولات نظافتی، کیت کمک اولیه، کاغذ توالت و حوله کاغذی، قیچی و یک کیسه قابل استفاده مجدد برای مواردی که ممکن است فراموش کنید. قبل از رفتن به خوبی بازرسی نهایی خانه خود را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که چیزی را پشت سر نگذاشته اید.

۵. در نظر گرفتن زمان برای جا افتادن، اما نه بیش از حد!

جابجایی انجام شده است و شما در نهایت در خانه جدید خود هستید. اگر چه شما ممکن است احساس خستگی کنید، سعی کنید جعبه ها را در اسرع وقت باز کنید. اگر بتوانید روز بعد از جابجایی سر کار نروید، این به شما امکان می دهد تا سریع تر به محل سکونت جدید خود عادت کنید و سریع تر از جعبه ها خلاص شوید.

مانی شوشتری زاده

مانی شوشتری زاده
فوق لیسانس مهندسی‌ عمران
و مدیریت پروژه
مشاور امور املاک و سرمایه گذاری
۴۷۷۷- ۵۲۷ ( ۶۴۷)

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا