بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

برنابی بریتیش کلمبیا : ۱۰ نفر در سیو_آن_فودز واکسن کووید۱۹ منقضی شده دریافت کردند

به ۱۰ نفر واکسن کووید۱۹ منقضی شده تزریق شده، متخصص بیماری های عفونی میگوید انقضای سه روزه مشکلی ندارد

برنابی بریتیش کلمبیا : ۱۰ نفر در سیو_آن_فودز واکسن کووید۱۹ منقضی شده دریافت کردند

پس از آن که تعدادی از مراجعین به داروخانه یکی از شعبه های سیو_آن_فودز (Save-On-Foods) در لاور مینلند مراجعه کردند و واکسن کووید۱۹ منقضی شده دریافت نمودند، این کمپانی عذرخواهی کرد. برنابی بریتیش کلمبیا : ۱۰ نفر در سیو_آن_فودز واکسن کووید۱۹ منقضی شده دریافت کردند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از سی تی وی

این کمپانی در بیانیه ای گفت، روز ۵ آپریل در داروخانه یکی از شعبه هایش در برنابی ۱۰ نفر واکسن آسترازنکا دریافت کرده اند که تاریخ انقضای آن ۲ آپریل بوده است.

در بیانیه این شرکت آمده است: ” به محض اینکه این خطا تخشیص داده شد، ما سریعا با افراد درگیر در این قضیه تماس برقرار کردیم و اطلاعات و گزارش های لازم را به نهادهای ذی.ربط ارائه نمودیم.

صرفنظر از این پاندمی ، این موضوع به خودی خود فرآیندی استرس زا است و ما از افرادی که در این قضیه درگیر شده اند عمیقا عذرخواهی می کنیم.” برنابی بریتیش کلمبیا : ۱۰ نفر در سیو_آن_فودز واکسن کووید۱۹ منقضی شده دریافت کردند

برنابی بریتیش کلمبیا : ۱۰ نفر در سیو_آن_فودز واکسن کووید۱۹ منقضی شده دریافت کردند
برنابی بریتیش کلمبیا : ۱۰ نفر در سیو_آن_فودز واکسن کووید۱۹ منقضی شده دریافت

اما با وجود نگرانی هایی که این خبر ممکن است به وجود آورد، متخصصی از دانشگاه بریتیش کلمبیا می گوید این قضیه جایی برای هشدار و نگرانی ندارد.

دکتر هوراسیو باخ (Horacio Bach) که متخصص بیماری های عفونی و استادیار دپارتمان پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا است در مصاحبه ای گفت، به نظر من از بابت انقضای سه روزه مشکل و نگرانی وجود ندارد.

او گفت که شرکت ها باید تاریخ انقضا را ثبت کنند، اما احتمال دارد که واکسن پس از آن تاریخ نیز اثربخشی داشته باشد. تاریخ انقضا یک محدوده است، به طوریکه همواره چند روز یا حتی چند ماه اضافی برای منقضی شدن اقلام می توانیم داشته باشیم. اما در مورد واکسن ها اطلاعی نداریم، چون آزمایشی در این باره انجام نشده است. واکسن بر اساس دی ان ای (DNA) ساخته میشود و مولکول های آن بسیار پایدار هستند، بنابراین فکر نکنم در این مورد مشکلی مثل تخریب مولکول یا دیگر موارد وجود داشته باشد.

وی همچنین اضافه کرد واکسن در محیط استریل تزریق می شود بنابراین احتمال آلودگی وجود ندارد.

شرکت سیو_آن_فودز می گوید که اقداماتی برای “کوتاه کردن، اصلاح کردن و تقویت” این فرآیند انجام شده تا این اتفاق دوباره رخ ندهد. همچنین آنها در حال همکاری با مقامات بهداشتی هستند تا اطمینان حاصل کنند که افراد درگیر در این قضیه در مقابل کووید ۱۹ ایمن هستند.

اخبار کانادا   اخبار ونکوور  اخبار کانادا  حوادث ونکوور  اخبار ونکوور  حوادث ونکوور  اخبار کانادا  حوادث ونکوور  اخبار ونکوور

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا