جدیدترین اخبارجهان

وزارت امور خارجه اوکراین گزارش ایران از سرنگونی پرواز بین المللی PS752 را قبول نکرد

وزارت امور خارجه اوکراین گزارش ایران از سرنگونی هواپیمای بین المللی اوکراین را قبول نکرد

وزارت امور خارجه اوکراین گزارش ایران از سرنگونی پرواز بین المللی PS752 را قبول نکرد

وزارت امور خارجه اوکراین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که گزارش ایران از سرنگونی پرواز PS752 خطوط هوایی بین المللی اوکراین مبتنی بر شواهد واقعی نبوده و مورد تائید نیست. وزارت امور خارجه اوکراین گزارش ایران از سرنگونی پرواز بین المللی PS752 را قبول نکرد

وزارت امور خارجه اوکراین گزارش ایران از سرنگونی پرواز بین المللی PS752 را قبول نکرد
وزارت خارجه اوکراین گزارش ایران از سرنگونی پرواز بین المللی PS752 را قبول نکرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از شفق ؛

بنابر این بیانیه ای، این وزارتخانه دیدگاه های خود را بر اساس اظهارات نمایندگان خود در مورد پرونده سقوط پرواز PS752 منتشر کرده است.

در این بیانیه آمده است: طرف ایرانی به جای در نظر گرفتن اظهارات عینی و مبتنی بر تجارب بین المللی تحقیق در مورد این سانحه هوایی به بیان اظهارات غیرمسئولانه و غیر سازنده پرداخته که مورد تائید اوکراین نیست.

در بخش دیگری از این بیانیه اوکراین گزارش ارسالی ایران در مورد علل سقوط هواپیمای خود را نادرست، دستکاری شده و برخلاف استانداردهای بین المللی خوانده و آورده است: ایران پس از گذشت بیش از ۱۴ ماه از این حادثه همچنان اصرار دارد که عامل انسانی موجب بروز آن بوده اما هیچ تحلیل درست و قابل قبولی در این رابطه ارائه نکرده که موجب ناامیدی و خشم اوکراین شده است.

این وزارتخانه با اشاره به گزارش ۹۰ صفحه ای اوکراین از این حادثه، گزارش ایران را فاقد اطلاعات و یافته های این کشور خواند.

ششم آوریل دادستانی نظامی ایران از بازداشت ده نفر که در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراین متهم هستند خبر داد، با این وجود هنوز اوکراین از هویت این افراد مطلع نیست.

آندری شوچنکو، سفیر اوکراین در کانادا، نیز اخیرا اعلام کرده که عملکرد ایران در رابطه با پرونده سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین مورد تائید کشور متبوعش نبوده و با تداوم این روند اوکراین ناچار است از طریق شکایت به مراجع بین المللی در این رابطه اقدام کند.

جنایات ایران  آندری شوچنکو    جنایات ایران  آندری شوچنکو  جنایات ایران    آندری شوچنکو   جنایات ایران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا