انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

ثبت نوبت واکسیناسیون کووید-۱۹ کودکان از سه شنبه در انتاریو آغاز می شود

خانواده های انتاریویی می توانند از فردا برای واکسیناسیون کووید-۱۹ کودکان خود نوبت ثبت کنند

ثبت نوبت واکسیناسیون کووید-۱۹ کودکان از سه شنبه در انتاریو آغاز می شود

از این هفته کودکان پنج تا یازده سال واجد شرایط تزریق واکسن کووید-۱۹ هستند و خانواده ها می توانند از روز سه شنبه برای فرزندان خود نوبت ثبت کنند. ثبت نوبت واکسیناسیون کووید-۱۹ کودکان از سه شنبه در انتاریو آغاز می شود

مسئولان اعلام کردند که حدوداً از ساعت ۸ صبح ثبت نوبت روی سایت واکسن استانی باز خواهد شد. علاوه بر این والدین می‌توانند به مرکز تماس [call centre] تلفن بزنند، از طریق اداره های بهداشت عمومی محلی وقت بگیرند، به داروخانه ها مراجعه کنند یا به ارائه کننده خدمات درمانی اولیه خود مراجعه کنند.

کودکان برای واجد شرایط بودن باید تا پایان سال به سن پنج سالگی رسیده باشند. ثبت نوبت واکسیناسیون کووید-۱۹ کودکان از سه شنبه در انتاریو آغاز می شود

ثبت نوبت واکسیناسیون کووید-19 کودکان از سه شنبه در انتاریو آغاز می شود
ثبت نوبت واکسیناسیون کووید-۱۹ کودکان از سه شنبه در انتاریو آغاز می شود

کریستین الیوت وزیر بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد «تائید واکسن فایزر برای کودکان پنج تا یازده سال خبر خوشحال کننده ای برای خانواده ها است و از افق های روشن پیش رو خبر می دهد.» «فراهم شدن محافظت بیشتر از طریق واکسن برای کودکان پنج تا یازده سال در آستانه فصل تعطیلات نقطه عطف مهمی در مبارزه انتاریو علیه کووید-۱۹ است. ما همچنان تمامی شهروندان انتاریو را تشویق می کنیم که آستین های خود را بالا بزنند و برای محافظت از خود، خانواده های خود و اجتماعاتی که به آن تعلق دارند واکسینه شوند.»

استان انتاریو اعلام کرد که انتظار دارند که نوبت‌ها را برای تاریخ های بسیار نزدیک تقریباً از ۲۵ نوامبر ارائه کنند.

مسئولان اعلام کردند که طبق توصیه کمیته مشاور ملی ایمن سازی واکسن کودکان شامل دو تزریق با دوز کمتر و به فاصله هشت هفته خواهد بود. والدین و سرپرستان باید قبل از موعد نوبت یا در همان هنگام رضایت‌نامه خود را ارائه کنند.

از والدینی که سؤالی در مورد واکسیناسیون کووید-۱۹ دارند خواسته شده است که از طریق مرکز ثبت نوبت ۳۹۰۰-۹۴۳-۸۳۳-۱ با «خط تماس محرمانه واکسن» استانی تماس بگیرند یا برای صحبت با مشاوران بیمارستان های کودکان (SickKids) از طریق خدمات مشاوره آنها وقت بگیرند.

الیوت گفت واکسیناسیون کودکان برای مهار شیوع کووید-۱۹ بخصوص واریانت دلتا ضروری است چرا که در حدود یک سوم موارد جدید ابتلا کودکان سن مدرسه هستند.

الیوت گفت «از نظر من این آمار نشان می دهد که واکسیناسیون کودکان به اندازه واکسیناسیون بزرگ‌سالان اهمیت دارد.» «می‌دانیم که دست کم ۵۰ درصد از تمامی والدین کودکان در این گروه سنی آماده‌اند که همین حالا کودکان خود را واکسینه کنند. در حدود ۳۰ درصد خواهان اطلاعات بیشتری هستند و به همین دلیل است که من فکر می کنم باید این کانال های ارائه اطلاعات از طریق بیمارستان های کودکان SickKids را در دسترس قرار دهیم. به طوری که [والدین] بتوانند هر مسئله ای که نیاز دارند بدانند را بپرسند.»

اعلام این خبر کمتر از یک روز پس از فرود آمدن هواپیمای حامل اولین محموله واکسن فایزر کودکان در کانادا اعلام شد. فیلومنا تسی (Filomena Tassi) وزیر خدمات و تدارکات عمومی گفت که کانادا تا پایان این هفته ۲.۹ میلیون دوز واکسن دریافت خواهد کرد.

انتاریو انتظار دارد که ۱،۰۷۶،۰۰۰ دوز از واکسن های فایزر کودکان را از دولت فدرال دریافت کند.

الیوت صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که ارسال واکسن ها در دو محموله انجام خواهد شد. وی گفت «تصور می کنم که محموله امروز شامل تقریباً کمی بیش از ۴۰۰،۰۰۰ دوز است و سپس محموله دیگری شامل اندکی بیش از ۶۰۰،۰۰۰ دوز دریافت خواهیم کرد.» سپس مسئولان استان این دوزها را بر اساس آمار جمعیت بین اداره های بهداشت عمومی، داروخانه ها و مراکز خدمات درمانی اولیه توزیع خواهند کرد.

دوزهای فایزر مخصوص کودکان هفته گذشته از سازمان بهداشت کانادا تائیدیه دریافت کرد.

در انتاریو تقریباً ۸۵ درصد از نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال دوز اول واکسن خود را دریافت کرده اند. بیش از ۸۰ درصد نیز کاملاً واکسینه محسوب می شوند.

کودکان در تورنتو    سازمان بهداشت کانادا    کودکان در تورنتو  سازمان بهداشت کانادا   کودکان در تورنتو  سازمان بهداشت کانادا  کودکان در تورنتو      کودکان در تورنتو  سازمان بهداشت کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا