جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

تأخیر در اعطای شهروندی کانادا موجب استیصال و ناامیدی متقاضیان شده است

متقاضیان دریافت شهروندی کانادا به دلیل تأخیر در پردازش تقاضای خود در وضعیت بن بست و استیصال قرار دارند

تأخیر در اعطای شهروندی کانادا موجب استیصال و ناامیدی متقاضیان شده است

ساکنین دارای اقامت دائم کانادا که می خواهند شهروندی دریافت کنند به طور فزاینده ای احساس ناامیدی و استیصال می کنند. برنامه مک لافلین آن یور ساید (McLaughlin on Your Side) در مورد اینکه پردازش تقاضانامه های دریافت شهروندی تا دو سال یا بیشتر طول می کشد شکایت هایی دریافت کرده است. تأخیر در اعطای شهروندی کانادا موجب ناامیدی متقاضیان شده است

جنل هِرل (Janelle Hurrell) که در تدارکات پشت صحنه در صنعت فیلم سازی ونکوور کار می کند مضطرب و عصبی است چرا که کارت اقامت دائم او در حال منقضی شدن است. جنل گفت «من حسابی گیر افتاده ام.» «کاندیداهایی که در انتظار دریافت شهروندی هستند ناامیدی و درماندگی شدیدی را تجربه می کنند.»

تأخیر در اعطای شهروندی کانادا موجب استیصال و ناامیدی متقاضیان شده است
تأخیر در اعطای شهروندی کانادا موجب استیصال و ناامیدی متقاضیان شده است

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا تقاضای نامه هِرل را در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۲۰ دریافت کرده است. هرل تمامی مدارک لازم و بررسی پیشینه را تکمیل کرده و در ماه جولای در آزمون شهروندی خود پذیرفته شده است. هرل گفت که قرار بود دریافت دعوت‌نامه برای ادای سوگند مجازی در مراسم شهروندی در حدود دو تا سه ماه طول بکشد.

هرل اضافه کرد که «اگر تا فوریه شهروندی خود را دریافت نکنم به نوعی در یک وضعیت بن بست گیر می افتم زیرا از اپریل به بعد نمی توانم بدون تمدید کارت اقامت دائم خود به داخل کانادا سفر کنم.» «سلامت روان من در حال آسیب دیدن است.»

هنوز ممکن است چندین ماه تمدید کارت اقامت دائمی او طول بکشد و هنگامی که سوگند شهروندی خود را ادا کند ناچار خواهد بود برای سفر به نیوزیلند و دیدار با خانواده خود کارت اقامت فعلی خود را قطع کند و برای پاسپورت کانادایی درخواست دهد. کانادا شهروندان دو تابعیتی را ملزم می کند که هنگام بازگشت به خانه پاسپورت کانادایی داشته باشند.

شهروندان دارای تابعیت دوگانه کانادایی-امریکایی می توانند با پاسپورت ایالات متحده به داخل کانادا سفر کنند اما همچنان باید مدارک شهروندی خود مانند گواهی تولد کانادایی را ارائه کنند. وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) توصیه می کند که برای آسان تر کردن کار هر دو پاسپورت خود را همراه داشته باشید.

وضعیت هِرل اولین باری نیست که ما در مورد تأخیرها در سیستم مهاجرت کانادا شنیده ایم. کاوه متین خو (Kaveh Matinkhoo) ماه می گذشته با سی تی وی نیوز (CTV News) تماس گرفت و در مورد در مورد ریسک از دست دادن کارت اقامت دائم و مشکلات بیش از هشت ماه انتظار پس از ثبت درخواست با ما صبحت کرد. 

متین خو گفت «از اینکه مدت طولانی در این سیستم بودم مستأصل و ناراحت هستم و من از طریق روش قدیمی پیش از پاندمی اقدام کرده بودم.» تأخیر در اعطای شهروندی کانادا موجب استیصال و ناامیدی متقاضیان شده است

دولت تأخیرهای موجود را تصدیق کرد اما گفت که در حال استخدام ۶۲ کارمند جدید در مراکز پردازش و بهبود تکنولوژی و مدرن سازی سیستم به منظور تسریع امور است.

تنها چند روز پس از تماس سی تی وی نیوز (CTV News) با وزارت مهاجرت کانادا کارت اقامت دائم متین خو تائید شد. متین خو گفت «به نظر می رسد که چرخ ها به گردش در آمده اند و من امیدوارم که کارت اقامت دائم من ظرف چند روز آینده تائید شود.»

از لحاظ زمان لازم برای پردازش اعطای شهروندی وزارت مهاجرت کانادا علاوه بر این مسئله انباشت پرونده های در انتظار بررسی را تصدیق کرده است و در ایمیلی برای سی تی وی نیوز (CTV News) گفته بود که «علیرغم تلاش های خود آگاه هستیم که برخی از متقاضیان زمان انتظار قابل ملاحظه ای را در ارتباط با پردازش تقاضانامه خود تجربه کرده اند.»  

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا از طریق ایجاد محیط های کاری یکپارچه تر و مدرن سازی شده برای تسریع کلی امور اقدام نموده و علاوه بر این اعلام کرده که در فاصله بین ۱ اپریل تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱ بیش از ۷۴،۰۰۰ نفر از متقاضیان، شهروندی کانادا را دریافت کرده اند.

وزارت مهاجرت کانادا گفت که در حال حاضر به طور هفتگی ۳،۵۰۰ تا ۵،۰۰۰ متقاضی را برای ادای سوگند مجازی دعوت می کند. سیزده روز پس از اینکه سی تی وی نیوز با وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا تماس گرفت هرل برای ادای سوگند مجازی در ۶ ژانویه دعوت نامه دریافت کرد. هرل اکنون شهروند کانادا است و می تواند برای دریافت پاسپورت کانادایی اقدام کند.

هرل رسماً اعلام کرد «من اکنون شهروند کانادایی هستم.»«به نظر می رسد که ونکوور سرعت کار را بالا برده و بسیاری دیگر از افراد اکنون در حال دریافت شهروندی خود هستند، بنابراین شاید این کار مؤثر بوده است. شاید مراجعه به شما و مطرح شدن این موضوع توسط شما به راه انداختن کارها کمک کرد، بنابراین از شما متشکرم.»  سیتیزن  پاسپورت  سیتیزن

سیتیزن  پاسپورت  سیتیزن  پاسپورت  سیتیزن  

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا