جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

مجلس عوام کانادا لایحه قانون وضعیت اضطراری را تصویب کرد

ترودو برای تصویب لایحه قانون وضعیت اضطراری از مجلس نمایندگان کانادا رای مثبت گرفت

مجلس عوام کانادا لایحه قانون وضعیت اضطراری را تصویب کرد

مجلس عوام کانادا با تصویب لایحه ای اقدامات فوق العاده و موقتی مربوط به قانون وضعیت اضطراری را تایید کرد؛ این قانون هفته پیش در تلاش برای پایان دادن به مسدودسازی اتاوا و چندین گذرگاه مرزی توسط جاستین ترودو نخست وزیر کانادا فعال شده بود. مجلس عوام کانادا لایحه قانون وضعیت اضطراری را تصویب کرد

این لایحه که هدف از آن تایید اعلام وضعیت اضطراری توسط دولت بود با رای موافق نیودموکرات ها و در همراهی با دولت اقلیت لیبرال تصویب شد. مجلس عوام کانادا لایحه قانون وضعیت اضطراری را تصویب کرد

مجلس عوام کانادا لایحه قانون وضعیت اضطراری را تصویب کرد
مجلس عوام کانادا لایحه قانون وضعیت اضطراری را تصویب کرد

جاگمیت سینگ رهبر حزب نیودمکرات اوایل امروز گفت که حزب او از این لایحه حمایت خواهد کرد اما به محض اینکه حزب نیودموکرات به این نتیجه برسد که این اقدامات ضرورت خود را از دست داده اند حمایت خود را پس خواهد گرفت.

محافظه کاران و حزب بلوک کبکوا با این لایحه مخالفت کردند.

رای مثبت به تایید این اقدامات باعث می شود که این مقررات حداکثر تا اواسط مارس برقرار باشند و مجلس سنا نیز باید در مورد درخواست دولت رای گیری کند.

مجلس سنا، مجلس عوام یا دولت می توانند در هر مقطع زمانی حمایت خود از این قانون را پس بگیرند و در نتیجه اختیارات فوق العاده ای که برخاسته از این قوانین اضطراری است نیز متعاقب آن از بین خواهد رفت.

در ساعات نزدیک به رای گیری نشانه هایی حاکی از تصمیم دولت برای تبدیل این رای گیری به رای اعتماد وجود داشت، به این معنا که اگر قانون رای نمی آورد دولت اقلیت لیبرال ممکن بود سقوط کند که به نوبه خود سبب‌ساز برگزاری یک انتخابات می شد.

جاستین ترودو رسما این رای گیری را به عنوان رای اعتماد تعیین نکرد اما در سخنرانی که به طرح دستور کار دولت می پردازد با تشبیه این تصمیم گیری به یک رای اعتماد، راه را برای چنین تفسیری باز کرد.

جاستین ترودو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت «نمی توانم تصور کنم که افرای که امشب رای «منفی» می دهند کاری غیر از نشان دادن عدم اعتماد به دولت برای اتخاذ یک تصمیم بی نهایت مهم و خطیر در زمانی بسیار دشوار، انجام می دهند.»

دقیقا قبل از آغاز رای گیری در حدود ساعت ۸ بعد از ظهر دوشنبه به وقت شرقی از مارک هالند (Mark Holland) رهبر حزب دولت در مجلس خواسته شد که به وضوح اعلام کند آیا این یک رای اعتماد است یا خیر.

هالند در پاسخ گفت «وقت رای گیری است.»

جاگمیت سینگ گفت حزب او همیشه به این رای گیری به عنوان مسئله اعتماد نگاه کرده است.

ناتانیل ارسکین-اسمیت (Nathaniel Erskine-Smith) نماینده لیبرال تورنتو گفت ممکن بود اکنون که مسدود شدن ها به پایان رسیده است علیه تصویب این لایحه رای می دادم، اما به این دلیل رای مثبت خواهم داد که هیچ تمایلی ندارم که سبب ساز برگزاری یک انتخابات باشم. ارسکین-اسمیت دوشنبه شب رای مثبت داد.

جول لایت بوند (Joel Lightbound) یکی از نمایندگان لیبرال که از دولت به دلیل نحوه مقابله و مدیریت بحران انتقاد کرده بود گفت که فعالسازی این قانون «یک شیب لغزنده [پیش ساز پیامدهای منفی بزرگ]» است. لایت بوند گفت اگر این رای گیری یک رای اعتماد نبود ترجیح می داده که علیه تصویب این اقدامات رای بدهد، اما از وزیران درخواست کرده که در مورد این موضوع شفاف سازی کنند.

جاستین ترودو هفته گذشته گفت که این قانون را برای اولین بار از زمان تصویب در سال ۱۹۸۸ فعال می کند زیرا پلیس به کمک های مضاعفی برای پایان دادن به مسدودسازی ها نیاز دارد که به مدت چندین هفته است که در دان‌تاون اتاوا (downtown Ottawa) در جریان می‌باشد.

مقررات فعال شده تحت این قانون اختیاراتی برای یدک کشی کامیون ها به مراکز خدمات ضروری، ملزم کردن بانک ها به مسدودسازی حساب افرادی که بطور مستقیم یا غیرمستقیم در اعتراضات مشارکت داشته اند و تعیین مناطق ممنوعه برای تجمع های عمومی شامل پارلمان هیل را به دولت اعطا کرد.

مجلس عوام کانادا لایحه قانون وضعیت اضطراری را تصویب کرد

برخورد با معترضین اعتراضات در کانادا   مقررات جدید دولت کانادا برخورد با معترضین اعتراضات در کانادا    مقررات جدید دولت کانادا  برخورد با معترضین اعتراضات در کانادا   مقررات جدید دولت کانادا  برخورد با معترضین اعتراضات در کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا