جدیدترین اخبارجهان

وزیر خارجه تایوان گفت چین نظاره گر واکنش غرب به بحران اوکراین است

وزیر خارجه تایوان ضمن اعلام میلیون ها دلار کمک به پناهندگان اوکراینی گفت مبارزه اوکراین الهام بخش مردم تایوان است 

وزیر خارجه تایوان گفت چین نظاره گر واکنش غرب به بحران اوکراین است

وزیر خارجه تایوان روز دوشنبه ضمن اعلام میلیون ها دلار کمک به پناهندگان اوکراینی گفت مبارزه اوکراینی ها علیه تجاوزگران روسی الهام بخش مردم جزیره تایوان بوده است.

وزیر خارجه تایوان گفت چین نظاره گر واکنش غرب به بحران اوکراین است
وزیر خارجه تایوان گفت چین نظاره گر واکنش غرب به بحران اوکراین است

جوزف وو (Joseph Wu) وزیر خارجه تایوان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت «علیرغم سختی‌های بزرگ، دولت و مردم اوکراین با شجاعت و اراده فوق‌العاده مبارزه کرده‌اند.»

«می خواهم از صمیم قلب بگویم: شما الهام بخش مردم تایوان در مواجهه با تهدیدها و زورگویی از طرف قدرتهای خودکامه بوده‌اید.»

چین نسبت به کشور دموکراتیک و خودمختار تایوان ادعای مالکیت دارد و  وعده داده است که این جزیره را حتی اگر لازم باشد از طریق اعمال قدرت دوباره تحت کنترل بگیرد.

جوزف وو، وزیر خارجه تایوان گفت که پکن به دقت نظاره گر رویدادها در اوکراین است تا استراتژی خود در مقابل تایوان را بررسی کند.

جوزف وو در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در روز دوشنبه گفت «هنگامی که ما تحولات اوکراین را مشاهده می کنیم، علاوه بر این به دقت در حال مشاهده هستیم که چین ممکن است چه اقدامی علیه تایوان انجام دهد.»

جوزف وو گفت «خطری که در میان خواهد بود این است که رهبران چین تصور کنند که واکنش غربی ها به تهاجم روسیه ضعیف و نامنسجم است و تاثیر چندانی ندارد. چینی ها ممکن است واکنش ضعیف غرب را یک درس و تجربه مثبت قلمداد کنند.» «مطمئنم که رهبران چینی نیز در حال نظاره هستند و سعی می کنند نتیجه گیری خاص خود را استنباط کنند.»

در حالی که برخی از مردم تشابهاتی بین وضعیت خطرناک اوکراین [و تلاش این کشور برای دفع نیروهای نظامی متجاوز روسیه] با تایوان که با تهدید تهاجم نیروهای نظامی چین مواجه است می‌بینند، چین مقایسه های مطرح شده را رد کرده و می گوید تایوان همیشه بخشی از چین بوده است.

تایوان علاوه بر این گفت که موقعیت این جزیره متفاوت است و به موانع طبیعی تنگه تایوان [که این کشور را از چین جدا می کند] و نقش کلیدی تایوان در زنجیره تامین جهانی مواد نیمه هادی استناد کرد.

تایوان از زمان آغاز جنگ در اوکراین سطح هشدار خود را افزایش داده اما هیچ نوع تحرکات نظامی غیر معمول توسط چین گزارش نکرده است.

جوزف وو گفت بسیاری از مردم در تایوان با مردم اوکراین همدلی می کنند.

جوزف وو که در مقابل یک پرچم بزرگ تایوان منقوش به پیام «تایوان در کنار اوکراین می ایستد» نشسته بود گفت «همانطور که بسیاری از مردم تایوانی می گویند من هم می گویم: من اوکراینی هستم.»

جوزف وو گفت که تایوان پس از راه اندازی یک حساب برای کمک به آوارگان اوکراینی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار تایوان (۱۰.۶ میلیون دلار) جمع آوری کرده است و دفتر نمایندگی تایوان در لهستان روز دوشنبه اولین پرداخت به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار تایوان را به یک سازمان پناهندگی اهدا خواهد کرد.

چین از اطلاق واژه «تهاجم» به حمله روسیه علیه اوکراین خودداری می کند و در عین حال از کشورهای غربی خواسته است که به «نگرانی های امنیتی مشروع روسیه احترام بگذارند. چین خواستار یافتن راه حلی برای این بحران از طریق انجام مذاکرات شده است. وزیر خارجه تایوان گفت چین نظاره گر واکنش غرب به بحران اوکراین است

وزیر خارجه تایوان گفت چین نظاره گر واکنش غرب به بحران اوکراین است
وزیر خارجه تایوان گفت چین نظاره گر واکنش غرب به بحران اوکراین است

#جوزف_وو   #وزیر_خارجه_تایوان #روابط_چین_روسیه #روابط_چین_تایوان #روابط_تایوان_اوکراین #ابراز_همدردی_تایوان_با_اوکراین #حمله_روسیه_به_اوکراین #حمله_چین_به_تایوان   #واکنش_غرب_به_بحران_روسیه_اوکراین   #واکنش_غرب  #ابراز_همدردی_با_مردم_اوکراین

واکنش غرب به بحران روسیه اوکراین  ابراز همدردی با مردم اوکراین  واکنش غرب به بحران روسیه اوکراین  ابراز همدردی با مردم اوکراین  واکنش غرب به بحران روسیه اوکراین  ابراز همدردی با مردم اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا