جدیدترین اخبارجهان

روسیه و اوکراین دور سوم مذاکرات را برگزار کردند

سازمان ملل می گوید بیش از 1.7 میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند

اوکراین دور سوم مذاکرات را «مثبت» ارزیابی می‌کند

دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین درباره پایان دادن به خصومت ها در بلاروس در حال برگزاری است

اوکراین و روسیه در مورد نتیجه دور سوم مذاکرات امروز در بلاروس به توافق رسیدند و در حالی که یک مذاکره کننده از کی‌یف از «نتایج مثبت» صحبت کرد، مذاکره کننده مسکو گفت که انتظارات آنها «برآورده نشده است.» دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین درباره پایان دادن به خصومت ها در بلاروس در حال برگزاری است

دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین درباره پایان دادن به خصومت ها در بلاروس در حال برگزاری است
دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین درباره پایان دادن به خصومت ها

دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین بر روی باز کردن کریدورهای بشردوستانه از شهرهای اوکراین که زیر آتش بودند متمرکز بود. پس از این دیدار، ولادیمیر مدینسکی (Vladimir Medinsky)، رئیس هیئت روسی گفت «انتظارات ما از مذاکرات برآورده نشد. امیدواریم دفعه بعد بتوانیم گام مهمتری به جلو برداریم.»

با این حال، میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به پیشرفت‌هایی در این زمینه در توییتی نوشت: «ما به نتایج مثبتی در زمینه تدارکات کریدورهای بشردوستانه دست یافته‌ایم.» 

اوایل امروز، اوکراین طرح روسیه برای ایجاد کریدور بشردوستانه به کی‌یف، ماریوپل، خارکیف و سومی به روسیه و بلاروس را رد کرد. اوکراین گفت مسکو تنها با اجازه دادن به غیرنظامیان اوکراینی برای تخلیه به روسیه و بلاروس به دنبال دستکاری ترتیبات آتش‌بس خود است.

اوکراین می‌گوید پیشنهاد جدید آتش‌بس روسیه و تعیین گذرگاه‌های بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان از شهرهای مختلف اوکراین از جمله کی‌یف به خاک روسیه یا بلاروس «کاملا غیراخلاقی» است. سخنگوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت «روسیه در تلاش است تا از رنج مردم برای ایجاد یک تصویر تلویزیونی استفاده کند.» دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین درباره پایان دادن به خصومت ها در بلاروس در حال برگزاری است

دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین درباره پایان دادن به خصومت ها در بلاروس در حال برگزاری است
دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین درباره پایان دادن به خصومت ها در بلاروس

شهردار سومی، الکساندر لیسنکو (Alexander Lysenko) به همراه فرمانده گردان ملی اعلام کردند که «هیچ مسیر سبزی وجود نخواهد داشت، حتی یک غیرنظامی به روسیه نخواهد رفت و کسانی که تلاش کنند این کار را انجام دهند تیرباران خواهند شد.»

آخر هفته گذشته پس از متهم شدن نیروهای روسیه به نقض آتش‌بس، چندین تلاش برای تخلیه غیرنظامیان از اوکراین متوقف شد. مسکو روز دوشنبه مدعی شد که حملات در چهار شهر اوکراین از جمله کی‌یف را متوقف خواهد کرد تا اجازه تخلیه غیرنظامیان را بدهد. بر همین اساس، روسیه از ساعت ۱۲:۳۰ بعدازظهر روز دوشنبه در کی‌یف، خارکف، ماریوپل و سومی آتش‌بس اعلام کرد، اما این طرح نیز پس از رد طرح کریدور اوکراین از بین رفت.

اوایل امروز، نخست‌وزیر هند، نارندرا دامورداس مودی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفتگو کرد. منابع دولتی گفتند، مودی از پوتین خواست تا علاوه بر مذاکرات جاری بین تیم‌هایشان، با زلنسکی گفتگو کند. پوتین پیشتر گفته بود که به اهداف خود در اوکراین «از طریق مذاکره یا از طریق جنگ» دست خواهد یافت. 

مودی همچنین بر اهمیت تخلیه ایمن شهروندان هندی از سومی در اولین فرصت تاکید کرد. منابع دولتی گفتند، رئیس جمهور پوتین به نخست وزیر مودی اطمینان داده که همه همکاری های ممکن برای تخلیه امن آنها را انجام دهد.

دادگاه عالی سازمان ملل نیز در حال رسیدگی به درخواست اوکراین برای صدور حکم اضطراری است که روسیه را ملزم به توقف تهاجم خود می کند. کی‌یف در ۲۷ فوریه این پرونده فوری را مطرح کرد و گفت روسیه به طور غیرقانونی حمله به اوکراین را با ادعای دروغین نسل‌کشی در مناطق دونتسک و لوهانسک آغاز کرد.

روسیه امروز از حضور در جلسه استماع دادگاه عالی سازمان ملل خودداری کرد.

در همین حال، چشم انداز ممنوعیت خرید نفت و گاز از روسیه باعث نگرانی در بازارهای انرژی شد بطوری‎که قیمت نفت به بالاترین حد خود در ۱۳ سال گذشته رسید.

یک مقام ارشد پنتاگون روز دوشنبه گفت که تقریباً تمام نیروهایی که روسیه در مرز اوکراین جمع کرده است اکنون در داخل این کشور می جنگند.

رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن قبلاً گفته بود که روسیه حدود ۱۹۰,۰۰۰ سرباز در خارج از اوکراین مستقر کرده است.

این مقام ارشد پنتاگون گفت «با وجود این که نیروی انسانی زیادی مستقر شده، دو کاروان اصلی روسیه در خارج از شهرهای بزرگ اوکراین، خارکیف و کی‌یف، متوقف مانده‌اند.» به گفته او، در مواجهه با مشکلات لجستیکی و زنجیره تامین، روس ها به طور فزاینده‌ای به توپخانه سنگین روی آورده‌اند و عملاً در تلاش برای بمباران اوکراین هستند تا شهرهای اوکراین تسلیم شوند.

این مقام وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت که ایالات متحده ۵۰۰ سرباز دیگر را در اروپا مستقر خواهد کرد و تعداد کل نیروهای آمریکایی در این قاره را به بیش از ۱۰۰,۰۰۰ نفر خواهد رساند.

تهاجم روسیه به اوکراین که اکنون در دوازدهمین روز خود قرار دارد، منجر به فرار بیش از ۱.۷ میلیون نفر از کشور شده که سازمان ملل آن را سریع ترین بحران پناهجویان اروپا از زمان جنگ جهانی دوم نامیده است.

#دور_سوم_مذاکرات_روسیه_اوکراین  #آخرین_تحولات_اوکراین   #بحران_روسیه_و_اوکراین   #آخرین_اخبار_جنگ_روسیه_اوکراین

آخرین تحولات اوکراین  بحران روسیه و اوکراین  آخرین تحولات اوکراین  بحران روسیه و اوکراین   آخرین تحولات اوکراین    بحران روسیه و اوکراین  آخرین تحولات اوکراین  آخرین اخبار جنگ اوکراین    آخرین اخبار جنگ اوکراین      آخرین اخبار جنگ اوکراین    آخرین اخبار جنگ اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا