ایرانجدیدترین اخبار

دختران ایرانی در بازی فوتبال استقلال و مس کرمان یاد دختر آبی را گرامی داشتند

بازی استقلال و مس کرمان با حضور زنان و گرامیداشت نام «دختر‌آبی» در ورزشگاه آزادی برگزار شد

دختران ایرانی در بازی فوتبال استقلال و مس کرمان یاد سحر خدایاری دختر آبی را گرامی داشتند

دختران ایرانی روز پنجشنبه سوم شهریورماه بالاخره اجازه پیدا کردند برای تماشای بازی تیم‌های فوتبال استقلال و مس کرمان راهی ورزشگاه آزادی شوند.

به گفته برخی منابع حدود هزار و برخی منابع ۵۰۰ زن امروز برای دیدن این بازی در ورزشگاه آزادی حضور داشتند.

حضور تماشاگران زن در مسابقه استقلال تهران و مس کرمان را شاید بتوان در جنبش زنان و تاریخ ورزش بعد از انقلاب ثبت کرد.

آنها امروز پس از چندین سال موفق شدند در یک مسابقه لیگ برتر ایران، قانونی و با داشتن بلیت و بدون ضرب‌وشتم و گاز اشک‌آور و بازداشت، در جایگاه ویژه زنان، در ورزشگاه فوتبال تماشا کنند.

حساب توییتر وابسته به باشگاه فوتبال استقلال هم از آنها استقبال کرد و نوشت: «از اینکه امروز در ورزشگاه آزادی حضور دارید، خوشحالیم.»

گفته می شود قیمت بلیت‌ این بازی در بازار سیاه تا دو میلیون تومان هم رسیده است.

گرامی داشت یاد دختر آبی

ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می دهد که زنان حاضر در ورزشگاه آزادی یاد سحر خدایاری معروف به «دختر آبی» را نیز گرامی داشتند.

سحر خدایاری از هواداران تیم استقلال بود که اسفندماه سال ۱۳۹۷ برای دیدن مسابقه تیم‌های استقلال تهران و العین امارات به ورزشگاه آزادی رفت ولی بازداشت و به زندان محکوم شد.

وی در اعتراض به این حکم خودسوزی کرد و جان باخت.

فیفا دو روز بعد از مرگ دختر آبی نیز اعلام کرد هیاتی را به ایران می‌فرستد تا ورود زنان به استادیوم‌های فوتبال را در این کشور بررسی کند.

پس از سفر این هیات، فیفا ایران را ملزم به حضور زنان در ورزشگاه برای مسابقات ملی و بین‌المللی کرد و ۱۸ مهر ۹۸ یعنی درست یک ‌ماه بعد از خودسوزی دختر آبی، چهار هزار زن برای نخستین بار بعد از انقلاب اجازه یافتند فوتبال مردان را در ورزشگاه تماشا کنند.

در آن روز ایران ۱۴ بر صفر کامبوج را شکست داد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا