ایرانجدیدترین اخبار

هشدار ایران به اتحادیه اروپا: سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار ندهید

وزیر خارجه ایران به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران واکنش نشان داد

هشدار ایران به اتحادیه اروپا: سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار ندهید

ایران روز پنجشنبه هشدار داد که اگر اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی کند، «به پای خود شلیک کرده است».

جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه – یک روز پس از آن که پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن خواست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی کنند – هشدار داد که اگر اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی کند، «به پای خود شلیک کرده است».

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «ما بارها گفته‌ایم که سپاه پاسداران یک سازمان رسمی و مستقل است که نقش اصلی آن برای تضمین امنیت ایران است. اقداماتی که پارلمان اروپا برای فهرست کردن این سازمان در فهرست تروریستی انجام داد، به نوعی تیراندازی به پای خود اروپاست.»

روز چهارشنبه، پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواست سپاه‌پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد و آن را مسئول سرکوب معترضان داخلی و تهیه پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین برای ارتش روسیه جهت استفاده‌های تروریستی در اوکراین دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، ستاد کل نیروهای مسلح ایران که فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را هماهنگی می‌کند، روز پنجشنبه به اتحادیه اروپا هشدار داد که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار ندهند.

ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اقدام اخیر پارلمان اروپا علاوه بر اینکه در قوانین و مقررات بین المللی سابقه ندارد، امنیت و صلح جهانی و منطقه‌ای را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و پارلمان اروپا باید از عواقب آ« آگاه باشد.

این بیانیه همچنین قدرت های غربی را به دست داشتن در ناآرامی ها در ایران متهم کرد.

تظاهرات گسترده ضد حکومتی در ایران از ماه سپتامبر پس از قتل مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز کردستان که در تهران مهمان بود و به دلیل احمقانه حجاب ناکافی توسط پلیس امنیت و اخلاق تهران (گشت ارشاد) بازداشت شد و پس از ضرب و شتم کشته شد، آغاز گردید.

پارلمان اروپا سرکوب معترضان توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از جمله سپاه تروریستی پاسداران را محکوم کرد و آن را «وحشیانه» خواند.

حسین امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: رعایت امنیت متقابل در دنیای دیپلماسی و افزایش اعتماد متقابل به جای تبعیت از زبان تهدید و اقدامات غیردوستانه ضروری است و در هر صورت جمهوری اسلامی نیز در لیست تروریستی خود اقدامات متقابل را انجام خواهد داد.

جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی، از جمله اعضای اتحادیه اروپا، فرانسه و آلمان از سال ۲۰۲۱ برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ وارد مذاکره شدند، که مذاکرات از ماه سپتامبر به بن‌بست رسید. هشدار ایران به اتحادیه اروپا: سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار ندهید فهرست و لیست تروریستی اتحادیه اروپا فهرست و لیست تروریستی اتحادیه اروپا  فهرست و لیست تروریستی اتحادیه اروپا  

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا