انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

آموزش در تمامی مدارس انتاریو بعد از تعطیلات اپریل به حالت آنلاین و از راه دور تغییر خواهد کرد

زمان مشخصی برای بازگشایی مجدد مدارس وجود ندارد

آموزش در تمامی مدارس انتاریو بعد از تعطیلات اپریل به حالت آنلاین و از راه دور تغییر خواهد کرد

به دلیل بالا رفتن شدید تعداد موارد مبتلا به کووید-۱۹ و همچنین افزایش افراد بستری در بیمارستان، تمامی مدارس سراسر انتاریو پس از تعطیلات اپریل به مدت نامحدودی بسته خواهند شد و دانش آموزان مجددا ملزم به حضور در کلاس ها به صورت آنلاین خواهند شد. آموزش در تمامی مدارس انتاریو بعد از تعطیلات اپریل به حالت آنلاین و از راه دور تغییر خواهد کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از کانادا پرس

رئیس دولت انتاریو، داگ فورد روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در کویینز پارک این خبر را اعلام کرد.

این خبر در حالی منتشر شد که یک روز پیش از آن استیون لچه وزیر آموزش و پرورش، در نامه ای به والدین دانش آموزان بار دیگر بر تعهد خود به باز نگه داشتن مدارس در طی دستور استانی ماندن در خانه تاکید کرده بود. آموزش در تمامی مدارس انتاریو بعد از تعطیلات اپریل به حالت آنلاین و از راه دور تغییر خواهد کرد

آموزش در تمامی مدارس انتاریو بعد از تعطیلات اپریل به حالت آنلاین و از راه دور تغییر خواهد کرد
آموزش مدارس انتاریو بعد از تعطیلات اپریل به حالت آنلاین و از راه دور تغییر خواهد کرد

به موجب این دستور، مراکز مراقبت از کودکان باز خواهند ماند اما برای کودکانی که در سنین مدرسه هستند خدمات نگهداری قبل و بعد از مدرسه ارائه نخواهد شد.

فورد طی این اطلاعیه گفت: میدانم که این چیزی نیست که بسیاری از شما می خواهید بشنوید. استیون لچه و تیم او تلاش فوق العاده ای برای ایمن نگه داشتن مدارس انجام دادند. تا زمانی که تعداد مبتلایان در جامعه را به حدی که می خواهیم پایین بیاوریم بازگرداندن کودکان به اجتماعی مانند مدرسه خطری است که من آن را نمی پذیرم. می دانیم که هرچه ویروس کووید در جامعه بیشتر گسترش پیدا کند احتمال وارد شدن آن به مدارس نیز بیشتر می شود و این مساله مشکلات عظیمی برای همه ما ایجاد می کند.

مقامات وزارت آموزش و پرورش اما همواره ادعا کرده اند که مدارس منبع انتشار ویروس نبوده و محلی ایمن باقی مانده اند.

با این حال هفته گذشته و به دلیل افزایش تعداد مبتلایان، مقامات پزشکی بهداشت تورنتو، پیل و گوئلف دستور به تعطیلی تمامی مدارس این مناطق دادند. آنها بر این باورند که از این پس دیگر نمی توان در مدارس به سرعت مبتلایان را ردیابی، آزمایش و قرنطینه کرد.

رئیس مشترک جدول علمی انتاریو نیز نگرانی خود مبنی بر پتانسیل آموزش حضوری برای سرعت بخشیدن به گسترش ویروس کووید-۱۹ را ابراز کرد. وی در اوایل این ماه به خبرنگاران گفته بود که مدارس کاملا میزان بیماری در جامعه را منعکس می کنند و زمانی که میزان ابتلا در جامعه کم شود، مدارس مجددا آن را بالا می برد.

فورد روز دوشنبه زمانی که از او درباره موضع آشکار دولتش سوال شد گفت: اجازه دهید شفاف بگویم: این پاندمی و واریانس های جدید به سرعت در حال گسترش هستند. زمانی که اطلاعات به دست ما رسید، تصمیم گرفتیم که سریعا اقداماتی انجام دهیم. کاش می توانستم پیش بینی کنم که این واریانس ها هر روز چطور پیش می روند. اما زمانی که به اطلاعاتی در این باره دست پیدا کنیم باز هم باید وارد عمل می شویم. وقتی هنوز حتی به نقطه اوج در موج شیوع این واریانس نرسیده ایم، آمادگی ندارم که کودکان را به مدارس بازگردانم.

زمان مشخصی برای بازگشایی مجدد مدارس وجود ندارد.

دولت فورد آخرین بار به دلیل افزایش بی رویه تعداد مبتلایان، دستور بسته شدن مدارس پس از پایان تعطیلات را داد.

مدارس سپس به تدریج از اواخر ژانویه شروع به بازگشایی کردند، با این وجود دانش آموزان در تورنتو، پیل و یورک تا ۱۶ فوریه به کلاس های خود بازنگشتند.

در این مرحله، هیچ جدول زمانی برای بازگشت کودکان به کلاس ها وجود ندارد اما فورد قول داد که دولت او به طور مداوم به بررسی داده ها بپردازد تا مشخص شود که کودکان چه زمانی می توانند به کلاس های خود بازگردند.

او همچنین افزود: هیچکس بیشتر از من نمیخواهد که کودکان به مدارس بازگردند. آنها به مدرسه تعلق دارند اما ویروس کووید مانند شعله های آتش در حال گسترش است و با وجود واریانس های کشنده که در تورنتو وجود دارند در حال حاضر نمی توانیم تصمیمی غیر از این بگیریم. 

به دلیل پیام های ناهماهنگ، لیبرال ها خواستار اخراج استیون لچه هستند.

اقدام دولت فورد در تعطیل کردن مدارس پس از آن اجرایی شد که وزیر آموزش و پرورش او پیش از آن تعطیلی گسترده مدارس را رد کرده بود و در عوض قول داده بود که دانش آموزان پس از تعطیلات به سطح ” ارتقا یافته” پیشگیری از عفونت و اقدامات کنترلی بازگردند.

در بیانیه ای که روز دوشنبه صادر شد، استیون دل دوکا، رهبر لیبرال ها گفت که “جنگ داخلی” این است که کودکان و کارکنان آموزشی مان را در معرض خطر قرار ندهیم، او همچنین به دلیل نقش لچه در رساندن پیغام های ترکیبی و اشتباه، خواستار “اخراج” او شد.

رهبر حزب دموکرات، آندره هوروات نیز در بین صحبت با خبرنگاران در کوینز پارک، دولت فورد را به دلیل تغییر موضع ۱۸۰ درجه ای مورد انتقاد قرار داد.

او گفت: با توجه به اینکه تنها ۲۴ ساعت قبل وزیر آموزش و پرورش، استیون لچه به همه اطمینان داد که مدارس باز خواهند ماند، اطلاعیه امروز بسیار شوکه کننده بود. داگ فورد با چشمان باز مستقیما ما را به سمت تعطیلی مدارس برد. همه ما مدلسازی را دیدیم و می دانیم که این اتفاق می افتد.

از اواخر فوریه، همواره بین ۹ تا ۱۱ درصد مبتلایان فعال ویروس کرونا با مدارس مرتبط بوده اند.

تا روز دوشنبه، ۲۷ درصد مدارس در حال حاضر در بین دانش آموزان و کارکنان شان حداقل یک مورد ابتلای فعال به بیماری را دارند، حتی در حالی که بیش از ۱۰۰۰ مدرسه قبلا تعطیل شده اند.

اخبار تورنتو    داگ فورد   اخبار تورنتو    داگ فورد  اخبار تورنتو    داگ فورد   اخبار تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا