جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

توافق هواپیمایی ایر کانادا و دولت درباره ۵.۹ میلیارد دلار «برنامه نقدینگی»

توافق ایر کانادا و دولت درباره ۵.۹ میلیارد دلار برنامه نقدینگی

توافق هواپیمایی ایر کانادا و دولت درباره ۵.۹ میلیارد دلار «برنامه نقدینگی»

هواپیمایی ایر کانادا و دولت فدرال بر سر بسته کمکی ۵.۹ میلیارد دلاری به توافق رسیدند؛ که طبق گفته شرکت هواپیمایی، بازپرداخت مشتریان را سرعت می بخشد، از مشاغل صنعتی محافظت می کند و خدمات را به برخی از کامینوتی هایی که به دلیل پاندمی کووید-۱۹ بسته شده بودند، باز می گرداند. توافق هواپیمایی ایر کانادا و دولت درباره ۵.۹ میلیارد دلار «برنامه نقدینگی»

هواپیمایی کانادا در یکی از آگهی‌های خبری گفت موافقتنامه نقدینگی ۵.۸۷۹ میلیارد دلاری از طریق برنامه بزرگ تسهیلات مالی اضطراری کارفرمایان (LEEFF) تأیید شده است که شامل ۴ میلیارد دلار وام، ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در سهام هواپیمایی کانادا و یک وام ۱.۴ میلیارد دلاری جداگانه برای کمک به تسهیل بازپرداخت به مشتریان است.

کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی عصر دوشنبه به فرانسوی به خبرنگاران گفت، «من اطمینان دارم که این توافق به استانداردی برای تعیین چگونگی طراحی چنین مداخله هایی با هدف در اولویت قرار دادن منافع مردم کانادا و کارگران تبدیل خواهد شد.» «این موافقتنامه توافق منصفانه ای برای کانادا و کانادایی ها است». توافق هواپیمایی ایر کانادا و دولت درباره ۵.۹ میلیارد دلار «برنامه نقدینگی»

توافق هواپیمایی ایر کانادا و دولت درباره 5.9 میلیارد دلار «برنامه نقدینگی»
توافق هواپیمایی ایر کانادا و دولت درباره ۵.۹ میلیارد دلار «برنامه نقدینگی»

بخشی از این موافقتنامه شامل موافقت هواپیمایی کانادا با چند شرط است؛ از جمله صدور بازپرداخت برای مسافرانی که از فوریه ۲۰۲۰ پرواز رزرو شده داشتند، ولی پرواز نکردند، از سرگیری خدمات به مناطق محلی که تعلیق یا لغو شده بودند، توقف اخراج کارکنان شرکت هواپیمایی، حمایت و تأمین مستمری بازنشستگی کارکنان می باشد.

طبق گفته فریلند، فرآیند بازپرداخت حداکثر تا ۳۰ آوریل آغاز خواهد شد.

علاوه بر شروط اشاره شده، هواپیمایی کانادا باید قرارداد برنامه ریزی شده خود برای خرید ۳۳ هواپیمای ایرباس A220 و سفارش ۴۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷MAX را تسهیل کند و افشانامه اقلیمی نیز ارائه کند.

عمر الغبرا وزیر حمل و نقل در کنفرانس خبری گفت «این قرارداد تضمین می کند که هواپیمایی کانادا به عنوان یکی از مشتریان قابل ملاحظه و حامیان بخش هوافضای کانادا باقی می ماند.» «هواپیمایی کانادا حالا قادر خواهد بود تا خرید برنامه‌ریزی شده ایرباس A220 خود را به انجام برساند، که به نوبه خود از کارگران و شرکتهای زنجیره ای کانادایی حمایت خواهد کرد.»

بازگشت مقصدهای تعلیق شده به شبکه پرواز که برای قبل از اول ژوئن پوشش یافته است شامل، بترست (Bathurst)، کوموکس (Comox)، فردریکتون (Fredericton)، گَندر (Gander)، گوس‌بی (Goose Bay)، کملوپس (Kamloops)، نورث بی (North Bay)، پنتیکتون (Penticton)، پرینس روپرت (Prince Rupert)، سنت جان (St. John)، سیدنی (Sydney) و یلونایف (Yellowknife). هواپیمایی کانادا علاوه بر این باید برای بازگشایی خدمات به مقصدهای لغو شده دائمی نیز با طرفین سوم قرارداد همکاری کند.

عمر الغبرا گفت، «امروز برای جوامع محلی که خدمات آنها به دلیل پاندمی کووید-۱۹ کاهش یافته یا لغو شده بود نیز روز خبرهای خوب است.» موافقت نامه ای که امروز اعلام می کنیم به فعالیت های اقتصادی و همینطور پیوند دوباره جوامع محلی کانادا کمک خواهد کرد.»

در بیانیه ای، ریاست و مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایر کانادا، مایکل روسو (Michael Rousseau) گفت کمک مالی به شرکت، مشتریان و ذینفعان به یک اندازه کمک خواهد کرد.

او در اطلاعیه خبری گفت، «برنامه نقدیگی مضاعفی که امروز اعلام می کنیم چندین هدف همراستا را محقق خواهد کرد، زیرا در عین حال که سطح بیمه ای قابل ملاحظه ای برای هواپیمایی فراهم می کند، فرصت بهتری برای حل و فصل موضوع بازپرداخت وجه بلیط های غیرقابل استرداد مشتریان و حفظ نیروی کار و ورود دوباره به بازارهای منطقه ای، در اختیار ما قرار می دهد.»

«مهمتر از همه این برنامه می تواند در صورت لزوم نقدینگی اضافی برای بازسازی کسب و کار شرکت هواپیمایی را به نفع تمامی ذینفعان فراهم کند و از طریق ترمیم و بهبود خود برای مدت های طولانی همچون گذشته مشارکت کننده قابل ملاحظه‌ای در اقتصاد کانادا باقی بماند.»

هواپیمایی کانادا در فوریه اعلام کرد که ۱۵۰۰ شغل دیگر را حذف می کند و ۱۷ مسیر پرواز بین المللی و مسیر ایالات متحده را تعلیق می کند. ماه قبل از آن ۱۷۰۰ شغل را حذف کرده بود. در مجموع شرکت هواپیمایی از ماه مارس به بعد بیش از نیمی از نیروی کاری خود را اخراج کرده است، اما حالا تضمین می کند که اخراج های بیشتری در کار نخواهد بود.

وسلی لسوسکی (Wesley Lesosky)، ریاست بخش اتحادیه کانادایی کارکنان دولتی ایر کانادا (CUPE) در بیانیه ای گفت، «این اعلام خبر برای ۲۰۰۰ نفر از اعضای شرکت ما که هنوز در هواپیمایی کانادا کار می کنند و همینطور برای ثبات شرکت در ادامه راه، خبر خوبی است، اما سخت است که فکر کنیم این همان خبری است که ما ۱۳ ماه منتظر آن بوده ایم.» «این خبر همچنان بیش از ۷۵۰۰ نفر از اعضای شرکت ما را بی پاسخ و بدون حمایت درآمدی باقی می گذارد.»

اتحادیه کانادایی کارکنان دولتی هواپیمایی کانادا (CUPE) که نمایندگی ۱۰،۰۰۰ خدمه پرواز در ایر کانادا و ایر کانادا روژ (Air Canada Rouge) را بر عهده دارد، گفت که این بسته کمک مالی «تخطی از تعهد دولت به حمایت از کارکنان خطوط هوایی زیان دیده از پاندمی است.»

مارک هنکاک (Mark Hancock)، ریاست کل CUPE در بیانه ای گفت، «ما تعهداتی از دولت ترودو دریافت کرده بودیم مبنی بر اینکه هر گونه بودجه کمکی به طور مستقیم به حمایت از کارکنان اختصاص خواهد یافت و این تعهدات در توافقنامه جاری منعکس نشده است.»

«این توافق دقیقا همان چیزی است که ما نگران بودیم که اگر توافقی جعلی و به هم بافته شده در پشت پرده شکل بگیرد شبیه آن خواهد بود: یک سال دیر شده است، هیچ شفافیتی وجود ندارد، حتی آنقدر کافی نیست که از هزاران خدمه پرواز که هنوز تحت تاثیر پاندمی سرگردان و بلاتکلیف هستند، حمایت کند».

لیبرال‌ها همیشه گفته اند که کمک های مختص به بخش هواپیمایی مشروط به بازپرداخت وجه بلیط های مسافرانی است که بلیط آنها به دنبال لغو پروازها بلا استفاده شده است. اگرچه پروازهای داخلی و بین المللی ممنوع نشده اند، با این وجود توصیه های بهداشتی به شدت با پروازهای هواپیمایی مخالفند.

فریلند در روز دوشنبه گفت که بازپرداخت وجه مشتریان یکی از عوامل جزئی و در عین حال حیاتی برای هر گونه موافقتنامه آینده با سایر خطوط هوایی است.

فریلند می گوید، «ما مذاکرات خوبی با وست‌جت داشتیم؛ گفتگوهایی که می توانم به عنوان مذاکرات سازنده توصیف کنم.»

«الزامات اساسی و کلی دولت کانادا، مسلما یکسان خواهد بود: اهمیت بازپرداخت وجه بلیط ها، اهمیت بازگردانی مسیرهای منطقه ای، اهمیت حفظ و حمایت از کارکنان، اهمیت محدود ساختن پاداش مدیران اجرایی، اما ساختار دقیق موافقتنامه به نیازهای خاص هر کدام از خطوط هوایی بستگی خواهد داشت.»

وست‌جت در بیانیه ای گفت، به استثناء برنامه یارانه دستمزدی دولت فدرال «به طور خودکفا به عملکرد خود ادامه خواهد داد» و بازگردانی خدمات به ۴۲ حوزه ای که در طول پاندمی به حالت تعلیق درآورده است را از قبل در برنامه کار خود دارد.

شرکت وست‌جت در بیانیه‌ای نوشت، «ما متعهدیم که برای بهتر شدن وضع همه کانادایی ها شرکت خود را حتی قویتر از گذشته از نو بسازیم.» «شکوفایی و سلامت شرکت وست‌جت در عین حال که می تواند هزینه مسافرت برای کانادایی های را کاهش دهد، به بازیابی و بهبود قدرتمندتر، افزایش رقابت و انتخاب های بیشتر برای مشتریان کمک خواهد کرد و همینطور به تقویت ثبات و اعتلای سلامت سفرهای هوایی ضروری و بخش‌های گردشگری می پردازد.

گروه شرکت های وست‌جت به مذاکرات خود با موضوع چارچوبی برای راه اندازی ایمن سفرها با دولت کانادا ادامه می دهد. توجه و تلاش های ما بر راه حل های بلند مدتی متمرکز است که به بهترین وجه در خدمت مردم کانادا است». توافق هواپیمایی ایر کانادا و دولت درباره ۵.۹ میلیارد دلار «برنامه نقدینگی»

توافق هواپیمایی ایر کانادا و دولت درباره 5.9 میلیارد دلار «برنامه نقدینگی»
توافق هواپیمایی ایر کانادا و دولت درباره ۵.۹ میلیارد دلار «برنامه نقدینگی»

این اخبار در حالی منتشر می شود که دولت لیبرال قرار است از بودجه بهار خود که مدتها در انتظار آن بودیم، ۱۹ آوریل رونمایی کند.

دولت در بیانیه اقتصادی نوامبر ۲۰۲۰ ، ۲۰۶ میلیون دلار به طور اختصاصی برای حمایت از حمل و نقل هوایی منطقه ای در نظرگرفته بود، اما جزییات کمک مالی به وسایط حمل و نقل بزرگ ارائه نشده بود.

کریستیا فریلند   وست‌جت  کریستیا فریلند  وست‌جت  کریستیا فریلند   وست‌جت  کریستیا فریلند   وست‌جت  کریستیا فریلند  کریستیا فریلند

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا