جدیدترین اخبارجهان

وزیر اقتصاد اسرائیل: جمهوری اسلامی در صورت گسترش درگیری محو خواهد شد

برکات: اگر رهبران ایران تلاش کنند تا درگیری را گسترش دهند، به طور کامل از صحنه جهانی نابود خواهند شد

نیر برکات: جمهوری اسلامی در صورت گسترش درگیری محو خواهد شد

وزیر اقتصاد اسرائیل به تهران درباره فشار آوردن به حزب‌الله برای گشودن جبهه دوم علیه اسرائیل در هنگام نبرد با حماس هشدار داد: «ما به سراغ سر مار خواهیم رفت».

نیر برکات: جمهوری اسلامی در صورت گسترش درگیری محو خواهد شد
نیر برکات: جمهوری اسلامی در صورت گسترش درگیری محو خواهد شد

نیر برکات، وزیر اقتصاد اسرائیل تهدید کرد که اگر گروه تروریستی حزب الله مستقر در لبنان جبهه دومی را علیه اسرائیل در شمال باز کند، اسرائیل رهبران ایران را هدف قرار خواهد داد و آنها را از روی زمین محو خواهد کرد.

نیر برکات از حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی میل در روز یکشنبه، لحنی ستیزه جویانه علیه تهران اتخاذ کرد و آنها را مسئول هرگونه تصمیم حزب الله برای گسترش درگیری ها دانست.تهدید محو شدن

نیر برکات با بیان اینکه طرح جمهوری اسلامی این است که در همه جبهه ها به اسرائیل حمله کند، گفت: اگر متوجه شویم که آنها قصد دارند اسرائیل را هدف قرار دهند، فقط به آن جبهه ها پاسخ نمی دهیم، بلکه به سراغ سر مار یعنی جمهوری اسلامی خواهیم رفت. آیت‌الله‌ها در ایران شب‌ها خوب نمی‌خوابند، اگر خدای ناکرده جبهه شمال را باز کنند، بهای سنگینی می‌پردازند.

اسرائیل در حال حاضر در حال جنگ با گروه تروریستی حماس در غزه است.

هفتم اکتبر، تروریستهای حماس پس از حمله مرگبار به جنوب اسرائیل باعث کشته شدن بیش از ۱۴۰۰ نفر که بیشتر آنها غیرنظامی بودند شدند و حداقل ۲۲۲ نفر از زنان و کودکان را به گروگان ربودند.

از آن زمان حزب‌الله در درگیری‌های محدودی با ارتش اسرائیل تبادل آتش کرده است.

اسرائیل ده‌ها هزار نفر را از جوامع مرزی در پیش‌بینی یک درگیری گسترده‌تر تخلیه کرده است.

نیر برکات گفت: لبنان و حزب الله بهای سنگینی را خواهند پرداخت، مشابه آنچه حماس قرار است بپردازد. اما این کافی نیست. پیام بسیار واضح این است که ما به دنبال سران جمهوری اسلامی نیز خواهیم بود. چه زمانی این کار را انجام خواهیم داد؟ وقتی تصمیم گرفتیم. اسرائیل پیام بسیار روشنی برای دشمنان دارد. ما به آنها می گوییم، ببینید در غزه چه می گذرد اگر به ما حمله کنید با شما همان رفتار خواهد شد. ما شما را از روی زمین محو خواهیم کرد.

همچنین، ایالات متحده آمریکا به رژیم ایران نسبت به تشدید تنش، گسترش و مداخله در جنگ اسرائیل و حماس هشدار داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در گفتگو با سی‌بی‌اس گفت: ما از احتمال تشدید حملات توسط نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی علیه پرسنل و مردم خود نگران هستیم. ما انتظار داریم که احتمال تشدید تنش وجود داشته باشد. هیچ کس نباید از این لحظه برای تشدید حملات بیشتر به اسرائیل یا حملات به ما و پرسنل ما استفاده کند.

بلینکن گفت که ایالات متحده که دو گروه ناو هواپیمابر را به شرق دریای مدیترانه فرستاده تا اقداماتی انجام دهد که مطمئن شویم که ما می توانیم از آنها دفاع کنیم و در صورت لزوم قاطعانه پاسخ دهیم.تهدید محو شدن

از ۷ اکتبر، اسرائیل یک کمپین بی امان بمباران حماس در غزه را دنبال کرده و حدود ۳۵۰۰۰۰ نیروی ذخیره را برای آماده سازی برای یک حمله زمینی برنامه ریزی شده فراخوانده است.

اسرائیل می‌گوید هدف حمله‌اش از بین بردن زیرساخت‌های حماس است و قول داده که کل گروه تروریستی را که بر نوار غزه حکومت می‌کند، از بین ببرد. اسرائیل می‌گوید تمام مناطقی را که حماس در آن‌ها فعالیت می‌کند هدف قرار می‌دهد و در عین حال به دنبال کاهش تلفات غیرنظامیان است.تهدید محو شدن

جمهوری اسلامی بزدلانه حمله حماس را جشن گرفته اما شرکت در برنامه ریزی یا آموزش این عملیات را رد کرده اما از همه کشورهای مسلمان برای مقابله با اسرائیل درخواست کمک کرده است.

نیر برکات: جمهوری اسلامی در صورت گسترش درگیری محو خواهد شد
نیر برکات: جمهوری اسلامی در صورت گسترش درگیری محو خواهد شد

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا