جدیدترین اخبارجهان

بایدن پس از مرگ ناوالنی بیش از ۵۰۰ تحریم علیه روسیه اعلام کرد

بایدن درباره تحریم ها گفت آنها تضمین خواهند کرد که پوتین بهای سنگین تری را برای تجاوزات خود در خارج از کشور و سرکوب در داخل می پردازد

بایدن پس از مرگ ناوالنی بیش از ۵۰۰ تحریم علیه روسیه اعلام کرد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه بیش از ۵۰۰ تحریم علیه روسیه به دلیل جنگ این کشور در اوکراین و کشته شدن الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه در زندان هفته گذشته اعلام کرد که بزرگترین بخش از زمان آغاز درگیری است.

بایدن پس از مرگ ناوالنی بیش از 500 تحریم علیه روسیه اعلام کرد
بایدن پس از مرگ ناوالنی بیش از ۵۰۰ تحریم علیه روسیه اعلام کرد

بایدن گفت که تحریم ها کسانی را که به حبس ناوالنی مرتبط هستند و همچنین بخش مالی، پایگاه صنعتی دفاعی روسیه، شبکه های تدارکات و تحریم گران را در چندین قاره هدف قرار می دهد.

بایدن در بیانیه ای درباره تحریم ها گفت آنها تضمین خواهند کرد که پوتین بهای سنگین تری را برای تجاوزات خود در خارج از کشور و سرکوب در داخل می پردازد. او خاطرنشان کرد که این اقدام همزمان با دومین سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین است.

بایدن گفت که ایالات متحده همچنین محدودیت های صادراتی را بر تقریباً ۱۰۰ نهادی که از تلاش های نظامی روسیه و اقداماتی برای کاهش درآمدهای انرژی روسیه حمایت می کنند، اعمال می کند. او افزود من به تیمم دستور دادم حمایت از جامعه مدنی، رسانه‌های مستقل و کسانی را که برای دموکراسی در سراسر جهان مبارزه می‌کنند، تقویت کند.

بایدن بر لزوم تصویب بسته کمک های خارجی سنا توسط کنگره تاکید کرد و گفت که اوکراین مهماتش تمام شده است. رئیس‌جمهور گفت اوکراین برای حفظ خط در برابر حملات بی‌امان روسیه، که با مهمات و تسلیحات جمهوری اسلامی و کره شمالی امکان‌پذیر می‌شود، به تدارکات بیشتر از سوی ایالات متحده نیاز دارد.

بایدن گفت به همین دلیل است که مجلس نمایندگان باید لایحه تکمیلی امنیت ملی دو حزبی را تصویب کند، قبل از اینکه خیلی دیر شود. بایدن در مراسمی با فرمانداران کشور بعداً صبح این درخواست را تکرار کرد و از مجلس نمایندگان به خاطر رفتن به تعطیلات به جای اقدام در مورد این قانون انتقاد کرد. مجلس در حال حاضر در تعطیلات است و قانونگذاران در مناطق خود به خانه بازگشته اند. بایدن فرمانداران را تشویق کرد تا از اعضای کنگره ایالت های خود بخواهند که این لایحه را مجبور کنند تا در مجلس رای گیری شود.

بایدن پس از مرگ ناوالنی بیش از 500 تحریم علیه روسیه اعلام کرد
بایدن پس از مرگ ناوالنی بیش از ۵۰۰ تحریم علیه روسیه اعلام کرد

بایدن گفت که آمریکا باید به جهان ثابت کند که از آزادی دفاع می کند و هرگز در برابر کسی به ویژه پوتین سر تعظیم فرود نخواهد آورد. رئیس جمهور بسته تحریم ها را به فرمانداران یادآور شد و تشویق گسترده را برانگیخت و گفت که این بخشی از تلاش برای پاسخ به جنگ فاتح وحشیانه پوتین در اوکراین و مرگ ناوالنی است. بایدن گفت چون اشتباه نکنید، پوتین مسئول مرگ الکسی است.

وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌ای با جزئیات تحریم‌ها گفت که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آن تقریباً ۳۰۰ فرد و نهاد را هدف قرار داده است. در این بیانیه آمده است که اقدامات دولت، همراه با اقدامات وزارت خارجه، تعداد کل اهداف تحریم شده را به بیش از ۵۰۰ می رساند که بیشترین تعداد تحریم های اعمال شده علیه روسیه از زمان حمله به اوکراین است.

وزارت خزانه داری همچنین خاطرنشان کرد که وزارت امور خارجه سه مقام دولتی روسیه را در ارتباط با مرگ ناوالنی معرفی می کند، اما آنها را شناسایی نکرد. در همین حال، وزارت بازرگانی بیش از ۹۰ شرکت را محدود کرده است.

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا پنجشنبه شب به خبرنگاران گفت که هدف تحریم ها انجام دو کار است یکی کاهش درآمدهای روسیه است؛ دوم این که اطمینان حاصل شود که روسیه نمی تواند به کالاهایی که برای ساختن سلاح های مورد نیاز خود در جنگ دسترسی پیدا کند. 

آدیمو گفت تحریم های قبلی ایالات متحده موفقیت آمیز بوده است و درآمدهای نفتی این کشور را تا ۴۰ درصد کاهش داده و باعث شده روسیه برای دسترسی به کالاهایی که برای ساخت سلاح به آنها نیاز دارد دچار مشکل شود.

بایدن پس از مرگ ناوالنی بیش از 500 تحریم علیه روسیه اعلام کرد
بایدن پس از مرگ ناوالنی بیش از ۵۰۰ تحریم علیه روسیه اعلام کرد

آدیمو گفت اساساً، استراتژی ما تنها به کاهش سرعت توانایی روسیه برای ساخت سلاح‌های مورد نظرشان مربوط نمی‌شود، بلکه شامل تسریع توانایی اوکراینی‌ها برای دفاع از خود با تهیه سلاح و منابع برای ساختن اقتصادشان است.

وی افزود مردم بسیاری از صدها نام در فهرست تحریم‌ها را نمی‌شناسند زیرا از دور اول تحریم‌های ما، روسیه از سرویس‌های اطلاعاتی خود برای یافتن راه‌هایی برای فرار از اقدامات ما و تهیه کالاهای مورد نیاز برای تامین مجدد استفاده کرده است. میدان جنگ و اکنون برای ساختن آن کالاها در خانه.

آدمیو گفت، دگرگونی روسیه در زمان جنگ به ایالات متحده این امکان را می‌دهد که تولید متمرکز را به روشی جدید و کارآمد هدف قرار دهد. با چنین ادغام عمودی، ما می توانیم به کل زنجیره تامین ضربه بزنیم، و تلاش ها برای تقویت پایگاه صنعتی نظامی او فقط آن را آسیب پذیرتر کرده است. اگر روسیه می خواهد صنایع خود را به تولید کنندگان زمان جنگ تبدیل کند، آنگاه تمام تولیدات روس ها اکنون یک بازی منصفانه است.

بسته تحریمی که رئیس جمهور روز سه شنبه پیش نمایش آن را ارائه کرد، دقیقا یک هفته پس از آن اعلام شد که سرویس زندان روسیه اعلام کرد ناوالنی، ۴۷ ساله، در مستعمره کیفری روسیه در بالای دایره قطب شمال درگذشت. او مجموعاً بیش از ۳۰ سال حبس را به اتهام افراط گرایی و کلاهبرداری می گذراند که او آن را رد کرد.

روز پنجشنبه، بایدن با همسر ناوالنی، یولیا ناوالنایا، و دخترشان، داشا، در کالیفرنیا دیدار کرد. مادر ناوالنی، لیودمیلا ناوالنایا، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای ویدیویی گفت که به او اجازه داده شد به جسد پسرش در سردخانه دسترسی داشته باشد، اما وکیلش نتوانسته است با او بیاید. او مدعی شد که مقامات روسی با تهدید او که اگر با تشییع جنازه مخفیانه موافقت نکند، با جسد کاری انجام خواهند داد، از او را باج خواهی می کنند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا