جدیدترین اخبارجهان

پیام جو بایدن در خصوص دریافت جایزه صلح نوبل توسط نرگس محمدی

بایدن: مردم ایران در تلاش برای آینده‌ای آزاد و دموکراتیک هیچ‌گاه ساکت نمی‌مانند

جو بایدن: نرگس محمدی الگوی مردمی است که برای حقوق بشر و کرامت انسانی مبارزه می‌کنند

جو بایدن اعلام کرده است که آمریکا همچنان به حمایت از مردم ایران در راه دستیابی به آزادی بیان و تضمین برابری جنسیتی پایبند خواهد ماند.

پیام جو بایدن در خصوص دریافت جایزه صلح نوبل توسط نرگس محمدی
پیام جو بایدن در خصوص دریافت جایزه صلح نوبل توسط نرگس محمدی

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در شامگاه جمعه به وقت ایران با انتشار بیانیه‌ای در خصوص دریافت جایزه صلح نوبل توسط نرگس محمدی، از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران خواست که این فعال حقوق بشری زندانی در ایران و دیگر کنشگران برابری جنسیتی که در زندان‌های جمهوری اسلامی محبوس هستند، فوراً آزاد شوند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از بیانیه‌ای که در شامگاه جمعه ۶ اکتبر (۱۴ مهر) در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شد، مقامات جمهوری اسلامی ایران را به اتهام انجام بازداشت‌های بی‌شمار نرگس محمدی و شکنجه او متهم کرد.

به‌ گفته رئیس‌جمهور آمریکا، تعهد نرگس محمدی به ساختن جامعه‌ای که زنان و همه مردم ایران شایسته زندگی در آن هستند الگوی مردمی است که در سراسر جهان برای حقوق بشر و کرامت انسانی مبارزه می‌کنند.

جو بایدن در بخش دیگری از بیانیه‌اش به آرمیتا گراوند، دختر ۱۶ ساله‌ای که مخالف حجاب اجباری است، اشاره و تأکید کرد که با وجود سرکوب و ارعاب از سوی حکومت، مردم ایران همچنان در راه به دست آوردن یک آینده آزاد و دموکراتیک مبارزه می‌کنند.

بایدن گفت، آمریکا همچنان به حمایت از مردم ایران در راستای دستیابی به آزادی بیان، برابری جنسیتی و پایان دادن به خشونت‌های جنسیتی ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در بخش پایانی بیانیه‌اش به مناسبت اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی اعلام کرد که دولت آمریکا تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل و نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران را که در سرکوب مردم ایران دست داشته‌اند، در فهرست تحریم‌هایش درج کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت مردم ایران در جنبش مسالمت‌‌آمیز «زن، زندگی، آزادی» خواست‌ها و مطالباتشان را برای آزادی و «آینده‌ای دموکراتیک» مطرح کرده‌اند و ساکت نخواهند شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در پیامی نوشت که نرگس محمدی هرچند در پشت میله‌های زندان است اما از دفاع مداوم برای حقوق بشر و برابری جنسیتی عقب ننشسته است. بلینکن همچنین خواستار آزادی نرگس محمدی و سایر زندانیان سیاسی از زندان‌های جمهوری اسلامی شد.

در این بین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه دولت سیزدهم جمهوری اسلامی بدون اشاره به نام نرگس محمدی، قاسم سلیمانی، فرمانده کشته‌شده نیروی قدس سپاه پاسداران را به عنوان لایق‌ترین نماد صلح جهانی در تاریخ توصیف کرد.پیام جو بایدن

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، بدون اشاره به نام نرگس محمدی، اعضای کمیته صلح نوبل را به یک اقدام سیاسی و مغرضانه متهم کرد که جایزه صلح نوبل را به فردی اهدا کرده‌اند که به‌ گفته او، با نقض قوانین کشور، بارها اقدام به اعمال مجرمانه کرده است.

جو بایدن: نرگس محمدی الگوی مردمی است که برای حقوق بشر و کرامت انسانی مبارزه می‌کنند
جو بایدن: نرگس الگوی مردمی است که برای حقوق بشر و کرامت انسانی مبارزه می‌کنند

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا