جدیدترین اخبارجهان

بایدن: آزادی گروگان‌ها «فقط آغاز» است

بایدن گفت آتش‌بس چهار روزه که برای آزادی گروگان‌ها مورد مذاکره قرار گرفت، فرصتی برای تسریع و گسترش کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم می‌کند

بایدن: آزادی گروگان‌ها «فقط آغاز» است

رئیس جمهور جو بایدن روز جمعه گفت که آزادی ۲۴ گروگانی که توسط حماس در غزه نگهداری می شدند، «فقط آغاز» طرحی برای آزادی ۵۰ نفر از بیش از ۲۳۰ اسیر، طی چهار روز است.

بایدن: آزادی گروگان‌ها «فقط آغاز» است
بایدن: آزادی گروگان‌ها «فقط آغاز» است

بایدن در یک سخنرانی تلویزیونی از نانتاکت، ماساچوست، جایی که او و بانوی اول جیل بایدن در تعطیلات خود به سر می‌برند، گفت: این فقط یک شروع است، اما تا کنون به خوبی پیش رفته است.

او گفت که آزادی گروگان در روز جمعه بخشی از توافقی است که از طریق دیپلماسی گسترده ایالات متحده، از جمله تماس های متعددی که من از دفتر بیضی شکل با رهبران سراسر منطقه داشته ام، از جمله تماس با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر و امیر قطر، به دست آمده است.

بایدن گفت: همه این گروگان ها مصیبت وحشتناکی را پشت سر گذاشته اند و این آغاز یک سفر طولانی بهبودی برای آنهاست. امروز نتیجه محصول کار سخت و هفته ها تعامل شخصی بوده است.

بایدن گفت که بر اساس این توافق، گروگان های بیشتری طی سه روز آینده آزاد خواهند شد و ۵۰ گروگان هدف ما است. اما وی افزود: ما نیز تا زمانی که این گروگان‌ها را به خانه نیاوریم و به محل نگهداری آنها پاسخ ندهیم، متوقف نخواهیم شد.

رئیس جمهور گفت که مقامات آمریکایی نمی دانند آمریکایی ها  از جمله دو زن و ابیگیل ادان ۴ ساله که والدینش توسط تروریست های حماس کشته شدند در میان افرادی که آزاد می شوند یا شرایط آزادی آنها چه زمانی باشد. وی افزود: ما انتظار داریم که این اتفاق بیفتد و این امید و انتظار او است که به زودی انجام شود.

بایدن در مورد کودکانی که روز جمعه آزاد شدند، گفت: خرس‌های عروسکی که در بیمارستان منتظر استقبال از آن کودکان هستند، یادآور آسیب‌هایی است که این کودکان در سنین بسیار پایین متحمل شده‌اند.

بایدن: آزادی گروگان‌ها «فقط آغاز» است
بایدن: آزادی گروگان‌ها «فقط آغاز» است
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا