جدیدترین اخبارجهان

بلینکن: از راه دیپلماسی به حمایت از مبارزه زنان در ایران و افغانستان ادامه می‌دهیم

بلینکن از استقامت زنان در ایران و افغانستان در مبارزه برای حقوق شان حمایت کرد

وزیر خارجه آمریکا: از راه دیپلماسی به حمایت از مبارزه زنان در ایران و افغانستان ادامه می‌دهیم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مراسمی در رابطه با نقش زنان در دموکراسی، از استقامت زنان در ایران و افغانستان برای دفاع از حقوق شان حمایت و تمجید کرد.

وزیر خارجه آمریکا: از راه دیپلماسی به حمایت از مبارزه زنان در ایران و افغانستان ادامه می‌دهیم
وزیر خارجه آمریکا: به حمایت از مبارزه زنان در ایران و افغانستان ادامه می‌دهیم

آنتونی بلینکن از زنانی که در ایران در واکنش به قتل مهسا امینی در بازداشت پلیس تهران، در سال گذشته تظاهرات کردند تمجید کرد و گفت که آنها شجاعانه خواستار تحقق «زن، زندگی و آزادی» بودند.

بلینکن افزود: ایالات متحده با این زنان و همه کسانی که برای مشارکت کامل، آزاد و برابر زنان در سراسر جهان تلاش می‌کنند، اعلام همبستگی می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما از طریق دیپلماسی خودمان را در حمایت از آنها و پیشبرد برابری جنسیتی در سراسر جهان متعهد می‌دانیم.

این دیپلمات ارشد آمریکایی گفت که زنان نه تنها در حکومت‌های استبدادی با این چالش‌ها روبرو هستند، بلکه در بسیاری از کشورها که فرصت‌های برابر برای تحصیل و کار ندارند، با این چالش‌ها روبرو می‌باشند. زنان روزنامه نگار، وکلا، سیاستمداران و دیگر زنان در معرض آزار و اذیت و آزار و سوء استفاده مداوم هستند و برای رسیدن به عدالت و برابری مورد خشونت قرار می گیرند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: زنان در معرض تبعیض هایی هستند که اغلب آنها را چه از طریق استانداردهای دوگانه‌ای که در محل کار با آنها مواجه هستند و چه در قوانین ملی که می تواند منجر به موانعی برای دسترسی به آموزش، مراقبت های بهداشتی و دارایی برای آنها شود، در معرض آسیب قرار می دهد.

بلینکن از زنانی که در ایران در واکنش به قتل مهسا امینی در بازداشت پلیس تهران، در سال گذشته تظاهرات کردند تمجید کرد و گفت که آنها شجاعانه خواستار تحقق «زن، زندگی و آزادی» بودند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا