جدیدترین اخبارجهان

مصر به‌زودی به گردشگران ایرانی روادید فرودگاهی می‌دهد

مصر برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای به ایرانیان در بدو ورود به سینا ویزا می‌دهد

ویزای مصر به‌زودی برای گردشگران ایرانی در فرودگاه صادر می‌شود

مقامات وزارت گردشگری مصر اعلام کردند که این کشور به زودی به ایرانیانی که با تورهای مسافرتی به مصر سفر می‌کنند، اجازه می‌دهد در بدو ورود به جنوب شبه جزیره سینا، روادید دریافت کنند.

ویزای مصر به‌زودی برای گردشگران ایرانی در فرودگاه صادر می‌شود
روادید مصر به‌زودی برای گردشگران ایرانی در فرودگاه صادر می‌شود

این تصمیم بخشی از مجموعه اقداماتی است که روز دوشنبه با هدف بهبود دسترسی به ویزا برای افزایش درآمدهای گردشگری در زمانی که مصر از نظر اقتصادی با کمبود شدید ارز خارجی دست و پنجه نرم می‌کند، اعلام شد.

این تصمیم همچنین در حالی رخ می‌دهد که برخی از کشورهای خاورمیانه در حال برداشتن گام‌هایی برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای هستند.

عربستان سعودی (متحد عرب مسلمان سنی مصر) و ایران (کشور مسلمان شیعه) این ماه اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود را از سر خواهند گرفت.

بر اساس بیانیه وزارت گردشگری مصر، قاهره شکاف با قطر را اصلاح کرده و در حال برقراری مجدد روابط با ترکیه است، کشور دیگری که از قوانین جدید صدور روادید با اتباع ترکیه بهره می برد که دسترسی گسترده ای به ویزا در بدو ورود دارند.

از جمله قوانین جدید ویزا که اعلام شد ویزای ۷۰۰ دلاری و پنج ساله چند بار ورود بود که احمد عیسی، وزیر گردشگری مصر گفت که هدف آن سرمایه گذاران و صاحبان املاکی است که در خارج از مصر مستقر هستند.

عیسی درباره ویزا برای ایرانیانی که وارد سینای جنوبی، اقامتگاه تفریحی بسیار امن می‌شوند، گفت: ما تجربه ورود آنها به سینای جنوبی را به عنوان اولین گام ارزیابی خواهیم کرد و بر اساس آن تصمیم خواهیم گرفت.

روابط بین مصر و ایران عموماً در دهه‌های اخیر پرتنش بوده است، اگرچه دو کشور تماس‌های دیپلماتیک خود را حفظ کرده‌اند.

به گردشگران چین که مصر آن را بازاری با پتانسیل بزرگ می‌داند و هندی‌های مقیم کشورهای خلیج فارس نیز در بدو ورود ویزا اعطا می‌شود.

یک مقام وزارت گردشگری گفت: تمام قوانین جدید ویزا به طور اصولی تصویب شده و به زودی اجرایی خواهد شد.

ویزای مصر به‌زودی برای گردشگران ایرانی در فرودگاه صادر می‌شود
روادید مصر به‌زودی برای گردشگران ایرانی در فرودگاه صادر می‌شود

سفر به مصر  سفر به مصر

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا