آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاجدیدترین اخباردولت فدرالکاناداکِبِک

کانادا بدترین هفته خود را از ابتدای پاندمی با شکستن رکورد موارد جدید کووید-۱۹ پشت سر میگذارد

کانادا بدترین هفته خود را از ابتدای پاندمی مشاهده کرد

کانادا بدترین هفته خود را از ابتدای پاندمی با شکستن رکورد موارد جدید کووید-۱۹ پشت سر گذاشت

میانیگن هفت روزه پاندمی کانادا با ثبت نقطه عطف ترسناکی در میانه موج سوم، به بالاترین سطح خود از ابتدای پاندمی رسیده است. کانادا بدترین هفته ابتدای پاندمی شکستن رکورد موارد جدید کووید-۱۹ پشت سر گذاشت

به گزارش تهرانتونیوز ؛ به نقل از سی تی وی

روز چهارشنبه، رقم میانگین متحرک هفت روزه موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در کانادا ۸۴۴۴.۷ مورد بود، که طبق داده های رهگیری شده رکورد جدیدی است.

بالاترین رقم قبلی میانگین هفت روزه کانادا با ۸۲۶۰.۶ مورد جدید، در روز ۱۰ ژانویه به ثبت رسیده بود.

رکورد هفتگی جدید در حالی به ثبت می رسد که چندین استان در سراسر کشور همچنان جهش روزانه در تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری را گزارش می کنند.

انتاریو در روز چهارشنبه ۴۱۵۶ مورد جدید ابتلا به بیماری، به علاوه ۲۸ مورد مرگ و میر ناشی از ویروس را ثبت کرد و در روز پنجشنبه ۴۷۳۶ مورد با تعداد ۲۹ مورد فوتی را گزارش کرد.

این ارقام میانگین متحرک خود استان را به بیش از ۴۰۰۰ مورد جدید روزانه می رساند.

موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در حالی شناسایی می شوند که بیمارستان های انتاریو در حال حاضر با ۶۵۹ بیمار در بخش مراقبت های ویژه با مشکلات ظرفیتی مواجه هستند.

سیستم بیمارستان کبک نیز در میانه موج سوم کرونا با ۶۶۰ نفر بیمار بستری شده کووید-۱۹ تحت فشار است. چهارشنبه ۱۵۵۹ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹به علاوه هفت مرگ و میر ناشی از ویروس در این استان ثبت شد.

در آلبرتا، استانی که دارای بالاترین نرخ موارد فعال کووید-۱۹ است، مقامات بهداشت از ۱۴۱۲ مورد ابتلا جدید به علاوه هشت مرگ و میر ناشی از ویروس خبر دادند. در حال حاضر ۴۲۰ بیمار در بیمارستان های این استان بستری هستند. 

بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بریتیش کلمبیا نیز در روز چهارشنبه به رکورد جدیدی رسید. روز چهارشنبه بریتیش کلمبیا از ۱۱۶۸ مورد جدید بیماری، همراه با ۳۹۷ نفر بستری در بیمارستان خبر داد و در روز پنجشنبه آمار مبتلایان جدید در این استان ۱۲۰۵ مورد بود و تعداد بستری های به ۴۰۹ نفر افزایش یافت.

پزشک ارشد بهداشت عمومی کانادا، دکتر ترزا تام روز پنجشنبه گفت، در طول هفته گذشته تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده، تعداد بستری ها رشد ۲۹ درصدی داشته و تعداد بیماران در واحد مراقبت‌های ویژه ۲۴ درصد بالاتر بوده است.

به گفته ترزا تام، در طول هفت روز گذشته، به طور متوسط ۹۷۰ نفر مبتلا به کووید-۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند، که با پشت سر گذاشتن رقم قبلی ۸۸۰ نفر در اواسط ژانویه، بالاترین رقم تا به امروز است.

در حال حاضر در کانادا نرخ موارد جدید نسبت به جمعیت بسیار فراتر از آمریکاست؛ ۲۸۹ مورد جدید در هر یک میلیون نفر در کانادا در مقایسه با ۲۱۲ مورد جدید در ایالات متحده.

با این حال، ترزا تام خاطرنشان کرد که تزریق واکسن به آسیب پذیرترین افراد در پایین نگه داشتن تعداد مرگ و میرها در هفته های اخیر موثر بوده است.

طبق گفته دکتر تام، کانادا در هفته گذشته در مقایسه با ۱۴۰ مورد مرگ و میر در شرایط یکسان بودن وضعیت ICU در مقایسه با ماه ژانویه، به طور متوسط تنها شاهد ۳۴ مرگ در روز بوده است.

پزشک ارشد بهداشت عمومی کانادا اضافه کرد، «ما باور داریم که واکسن تاثیر داشته و در کاهش پیامدهای وخیم بیماری تاثیرگذار بوده است.

تعداد بالایی از افراد با بیشترین ریسک مرگ و میر، واکسینه شده اند؛ در حالی که بیش از ۸۰ درصد مردم کانادا با سن بالاتر از ۸۰ سال در حال حاضر نسبت به بیماری مصونیت پیدا کرده اند.

مطابق داده های گردآوری شده تا عصر روز چهارشنبه مجموعا ۸،۸۹۸،۸۶۵ دوز واکسن کووید-۱۹ تزریق شده است، در شرایطی که بیش از ۲۱ درصد از جمعیت حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند. بدترین هفته خود را از ابتدای پاندمی با شکستن رکورد موارد جدید کووید-۱۹ پشت سر میگذارد

کانادا بدترین هفته خود را از ابتدای پاندمی با شکستن رکورد موارد جدید کووید-19 پشت سر میگذارد
کانادا بدترین هفته خود را از ابتدای پاندمی با شکستن رکورد موارد جدید کووید-۱۹ پشت سر میگذارد

اخبار کانادا  نقطه عطف کووید-۱۹   اخبار کانادا    نقطه عطف کووید-۱۹    اخبار کانادا  نقطه عطف کووید-۱۹     اخبار کانادا    نقطه عطف کووید-۱۹

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا