ایرانجدیدترین اخبارفرهنگ و هنر

خواننده سرشناس ایرانی برای اعتراض به نیویورک می‌رود

ابی به نیویورک می‌رود

ابراهیم حامدی مشهور به ابی در اعتراض به سفر ابراهیم رئیسی به آمریکا به نیویورک می‌رود

ابراهیم حامدی، مشهور به «ابی»، خواننده سرشناس ایرانی اعلام کرد که در اعتراض علیه حضور و شرکت رئیس جمهور حکومت اسلامی ایران در اجلاس سازمان ملل متحد به تجمع مردم نیویورک خواهد پیوست.

ابراهیم حامدی در یک برنامه زنده اینستاگرامی که به میزبانی مسیح علینژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر برگزار شد با بیان این خبر گفت: «به چه مناسبتی چنین کسی [ابراهیم رئیسی] باید بیاید در تریبون سازمان ملل سخنرانی بکند؟ کسی که هزاران آدم را کشته، من فکر می‌کردم تریبون سازمان ملل مقدس است و حالا ببینید چه کسانی دارند از این تریبون به نفع خود استفاده می‌کنند!»

ابی خواننده سرشناس ایرانی با اشاره به اعتراض داریوش اقبالی، دیگر خواننده ایرانی، به حضور ابراهیم رئیسی در اجلاس سازمان ملل افزود: «این اعتراض نه فقط به شخص او، بلکه به کل جمهوری اسلامی است.»

 

View this post on Instagram

 

A post shared by EBI (@ebi)

اعتراض داریوش به مرگ مهسا امینی در ونکوور

داریوش اقبالی نیز پیش از این از ایرانیان مقیم آمریکا خواسته بود که در اعتراض به فشارهای رهبران جمهوری اسلامی به مردم به‌ویژه زنان و همچنین گسترش روزافزون فقر در کشور، روز ۳۰ شهریور همزمان با حضور ابراهیم رئیسی در سازمان ملل، با شرکت در تظاهراتی فراگیر و متحد ضمن مخالفت با حضور او در آمریکا، صدای مردم داخل ایران را به گوش جهانیان برسانند.

وی در کنسرت ونکوور خود با اشاره به کشته شدن مهسا امینی گفته بود: «همبستگی در ملت ما باید همگانی باشد و اگر همه ملت ایران بپاخیزند، تغییر به وجود می‌آید.»

گوگوش کنسرتش را به مهسا امینی تقدیم کرد

گوگوش، دیگر خواننده پرطرفدار ایرانی، نیز شامگاه ۲۷ شهریور کنسرت خود در شهر فرانکفورت آلمان را به مهسا امینی تقدیم کرد و او را «دختر ایران» نامید.

وی در ابتدای این کنسرت با صدایی که از اندوه می‌لرزید با اشاره به حکومت جمهوری اسلامی گفت: «بیش از چهل سال است این گرگ‌ها تمام مهساها را می‌کشند تا با ایجاد غم و غصه ما را هم به مرور از درون خود بکشند. چه باید کرد؟»

گوگوش سپس از حاضران اجازه خواست که این کنسرت و تمام ترانه‌های آن را به یاد و خاطره مهسا امینی تقدیم کند و به یکدیگر قول بدهند که حامی تمام مهساها و زنان کشور ایران باشند.

تحمع و اعتراض در سازمان ملل  تحمع و اعتراض در سازمان ملل  تحمع و اعتراض در سازمان ملل

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا