جدیدترین اخبارجهان

خانه ابدی ملکه یک کلیسای کوچک در کاخ تاریخی ویندزور در انگلستان است

ملکه الیزابت در یک کلیسای کوچک در کاخ ویندزور کسل دفن خواهد شد

خانه ابدی ملکه الیزابت دوم یک کلیسای کوچک در کاخ تاریخی ویندزور در انگلستان است

در پایان مراسم رسمی خاکسپاری که میلیونها نفر در سراسر جهان آن را تماشا کردند ملکه الیزابت برای به خاک سپرده شدن طی یک مراسم خصوصی در یک کلیسای کوچک به خانه خود در ویندزور کسل (Windsor Castle)، کاخ محبوبش بازگردانده شد.

خانه ابدی ملکه الیزابت دوم یک کلیسای کوچک در کاخ تاریخی ویندزور در انگلستان است
خانه ابدی ملکه الیزابت دوم یک کلیسای کوچک در کاخ تاریخی ویندزور در انگلستان است

کاخ ویندزور کسل که اولین بار در سال ۱۰۶۶ توسط ویلیام فاتح پس از پیروزی بر نورمن (Norman) بنا نهاده شد در طول قرنهای گذشته چندین بار نوسازی و بازسازی شده اما قدیمی ترین و بزرگترین قلعه مسکونی در جهان است.

این کاخ که خارج از لندن واقع شده استراحتگاه اصلی آخر هفته های ملکه و در سال های پایانی حکمرانی او خانه دلخواهش بود.

آتش سوزی بزرگ سال ۱۹۹۲ خسارت سنگینی به این کاخ وارد کرد و باعث شد ملکه این سال را که علاوه بر آتش سوزی در کاخ با چندین رسوایی بزرگ برای خانواه سلطنتی همراه بود، «سال وحشتناک (Annus Horribilis)» بنامد.

کاخ ویندزور کَسل آرامگاه بیش از ده پادشاه و ملکه انگلستان است، که اکثر آنها از جمله هنری هشتم (Henry VIII) و چارلز اول (Charles I) که به ترتیب در سال ۱۵۴۷ و سال ۱۶۴۹ گردن زده شدند، در کلیسای کوچک سنت جورج دفن شده‌اند.

ملکه الیزابت در کلیسای کوچک یادبود جورج ششم (George VI که در کنار محل اجرای موسیقی کُر کلیسای کوچک اصلی سنت جورج واقع شده دفن خواهد شد. ملکه الیزابت این کلیسای کوچک یادبود را در سال ۱۹۶۲ سفارش داد و آن را به نام پدرش نام گذاری کرد.

شاه جورج و ملکه مادر همراه با دختر جوانترشان شاهدخت مارگارت در این کلیسای کوچک دفن شده اند.

اغلب قطعات موسیقی که برای این مراسم استفاده می شود توسط ویلیام هنری هریس که از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۶۱ ارگانیست این کلیسای کوچک بود نوشته و تدوین شده است. گمان می رود که ویلیام هنری هریس مربی پیانوی ملکه در دوران کودکی او بوده باشد.

در سال ۱۹۴۸ ملکه الیزابت، شاه چارلز که درآن زمان ولیعهد بود و شاهزاده فیلیپ همسر ملکه به عنوان شوالیه های گارتر (Order of the Garter) که بلند پایه ترین مقام شوالیه گری انگلستان است منصوب شدند.

در این کلیسای کوچک پرچم های نمایش دهنده سمبل شوالیه های گارتر که در قید حیات هستند آویخته می شود. این پرچم ها هنگام درگذشت آنها پایین آورده می شوند، اما یک پلاک برنز بانشان شوالیه گارتر به عنوان یک یادبود باقی می ماند.

ملکه الیزابت در سال های ۱۹۵۹ ،۲۰۱۶، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در مراسم ماندی (Maundy) در این کلیسای کوچک شرکت کرده بود؛ این مراسم برای توزیع پول در میان مردمی که کارهای بزرگی برای جامعه خود انجام داده‌اند، برگزار می شود.

مراسم خاکسپاری فیلیپ (همسر ملکه)، پدر ملکه، جورج پنجم پدربزرگ ملکه، و ادوارد ششم پدر پدربزرگ ملکه نیز در کلیسای کوچک سنت جورج برگزار شده است.

شاهزاده هری در این کلیسای کوچک غسل تعمید شد و در سال ۲۰۱۸ نیز در همانجا ازدواج کرد. شاهزاده ویلیام که اکنون وارث تاج و تخت است در همین کلیسای کوچک به عنوان ولیعهد تایید شد.

تابوت شاهزاده فیلیپ که سال گذشته در ۹ اپریل ۲۰۲۱ درگذشت تا به حال در یک مقبره سلطنتی نگهداری شده است تا بتواند همراه با ملکه دفن شود.

خانه ابدی ملکه الیزابت دوم یک کلیسای کوچک در کاخ تاریخی ویندزور در انگلستان است
خانه ابدی ملکه الیزابت دوم یک کلیسای کوچک در کاخ تاریخی ویندزور در انگلستان است

خاکسپاری ملکه الیزابت دوم    خاکسپاری ملکه الیزابت دوم  خاکسپاری ملکه الیزابت دوم

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا