جدیدترین اخبارجهان

ایلان ماسک احتمالا تا آخر هفته خرید توییتر را نهایی می کند

ایلان ماسک تا روز جمعه قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را تکمیل می‌کند

ایلان ماسک احتمالا تا آخر هفته خرید توییتر را نهایی می کند

ماجرای چندین ماهه پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید شرکت توییتر احتمالا این هفته با فرا رسیدن مهلت طرفین برای نهایی کردن قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری به پایان خواهد رسید.

ایلان ماسک احتمالا تا آخر هفته خرید توییتر را نهایی می کند
ایلان ماسک احتمالا تا آخر هفته خرید توییتر را نهایی می کند

مهلت نهایی روز جمعه چه اهمیتی دارد؟

قاضی کتلین مک کورمیک (Kathaleen McCormick)، قاضی ناظر بر این دعوی قانونی در دِلاور گفت اگر قرارداد خرید توییتر تا ساعت ۵ بعد از ظهر روز جمعه بسته نشود، طرفین باید برای تعیین زمان دادگاه نوامبر با او تماس بگیرند. قاضی مک‌کورمیک قبلا به تلاش های ایلان ماسک برای به تاخیر انداختن محاکمه پاسخ منفی داده بود و به درخواست توییتر روند رسیدگی به این دعوی حقوقی را به سرعت پیش برده بود.

اگر ایلان ماسک قرارداد تصاحب توییتر را تا مهلت روز جمعه نهایی نکند چه اتفاقی می‌افتد؟

اریک تالی (Eric Talley) استاد دانشکده حقوق دانشگاه کلمبیا گفت اگر آقای ماسک تا مهلت مقرر معامله را نبندد، دعوی حقوقی از سر گرفته خواهد شد. و اگر آقای ماسک چند روز بعد از به پایان رسیدن مهلت سعی کنند که قرارداد ببندد، باید مجدداً برای متوقف کردن پرونده از قاضی اجازه بگیرد. آقای تالی گفت «طرفین باید دوباره در دادگاه حاضر شوند و از قاضی درخواست کنند که مهلت دیگری تعیین کند.»

قرارداد خرید توییتر چگونه به اینجا رسید؟

ایلان ماسک در ماه اپریل با خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار موافقت کرد. ماسک بعداً تلاش کرد از این قرارداد خارج شود و گفت که (علاوه بر سایر مسائل) اطلاعاتی که توییتر در مورد تعداد اکانت‌های اسپم و جعلی در پلتفرم خود ارائه کرده خلاف واقع است، که توییتر این ادعا را رد کرد. توییتر در طول تابستان از ایلان ماسک شکایت کرد و ماسک نیز از توییتر شکایت نمود.

ایلان ماسک در اوایل ماه جاری، دو هفته مانده به شروع دادگاه بسیار مهم و فاقد هیئت منصفه برای رسیگی به معامله به تعویق افتاده، در تغییر جهتی ناگهانی و غیرمنتظره پیشنهاد داد خرید توییتر را به قیمت اولیه ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم نهایی کند.

قاضی مک‌کورمیک، قاضی دادگاه دِلاور که رسیدگی بر این دعوی را برعهده داشت، دادگاه را به تعویق انداخت و با درخواست آقای ماسک که گفته بود بانک‌های تامین مالی این قرارداد در حال آماده شدن برای بستن معامله هستند، موافقت کرد.

قاضی دادگاه دلاور که بر پرونده نظارت دارد گفته است که اگر معامله خرید توییتر تا روز جمعه بسته نشود، تاریخی را برای برگزاری دادگاه در ماه نوامبر تعیین می کند. دادگاه قبلی قرار بود از ۱۷ اکتبر به مدت پنج روز طول بکشد.

قاضی دادگاه دلاور    قاضی دادگاه دلاور  قاضی دادگاه دلاور 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا