ایرانجدیدترین اخبارجهان

شرکت‌های اروپایی به دلیل فسخ قرارداد با ایران ممکن است با اقدامات قانونی روبرو شوند

هشدار دادستان عمومی دیوان عدالت اروپا از بروز مشکلات حقوقی شرکت های اروپایی با ایران خبر داد

شرکت‌های اروپایی به دلیل فسخ قرارداد با ایران ممکن است با اقدامات قانونی روبرو شوند

جرارد هوگان، دادستان عمومی دیوان عدالت اروپا با صدور حکمی گفت شرکتها و موسسات مالی اروپایی که صرفاً به دلیل نگرانی از تحریم های آمریکا قرارداد خود را با شرکت ها و بانک های ایرانی فسخ کرده اند احتمالا با مشکلات قانونی روبرو خواهند بود.

شرکت‌های اروپایی به دلیل فسخ قرارداد با ایران ممکن است با اقدامات قانونی روبرو شوند
شرکت‌های اروپایی به دلیل فسخ قرارداد ایران ممکن است با اقدامات قانونی روبرو شوند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

این حکم بنابر تاثیرات تحریم های یک جانبه دولت دونالد ترامپ علیه ایران پس از خروج ایالات متحده از برجام در سال ۹۷ صادر شده است.

دولت آمریکا تحریم های هسته ای علیه ایران از جمله جریمه شرکت هایی که در خارج از کشور با ایرانی تجارت می کنند را از چند ماه پس از خروج از برجام از سر گرفت.

اتحادیه اروپا برای محافظت از شرکتهای اروپایی و ترغیب آنها به تجارت با ایران، مکانیزم قانونی را بعنوان “حمایت از منافع” شرکتهای ثبت شده در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا آغاز کرده است. این درحالی است که شرکت ها و موسسات مالی اروپایی که تلاش بیشتری در بازار آمریکا دارند، به جهت نگرانی از تحریم های آمریکا همکاری های تجاری با ایران را متوقف کرده اند.

در همین رابطه بانک ملی ایران درپی فسخ بی دلیل قرارداد یک شرکت آلمانی با شعبه این بانک در هامبورگ از این شرکت شکایت کرد.

همچنین بنابر حکم صادر شده از سوی دادستان ارشد دیوان دادگستری اروپا، شرکت ها و بانک های اروپایی برای قطع رابطه با بانک ها و موسسات ملزم به ارائه دلایل متقن و اثبات تسلیم نشدن در برابر فشارهای آمریکا هستند.

بنابر این گزارش احکام دادستان عمومی لازم الاجرا نیست، اما دادگستری اروپا معمولاً از این توصیه های قانونی پیروی می کند. این حکم می تواند بر شکایت ارائه شده توسط بانک ملی ایران که قرار است در ماه های آینده مورد رسیدگی قرار گیرد نیز موثر باشد.

جرارد هوگان در بخشی دیگر از حکم خود آورده است شرکت آلمانی طرف قرارداد با بانک ملی ایران باید اثبات کند که لغو قراردادش با بانک ملی ایران صرفاً به دلیل تحریم های آمریکا علیه این بانک نبوده است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا