بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

نگرانی خانواده زن به قتل رسیده در برنابی از نامتناسب بودن مجازات با جرم

خانواده مقتول از نامتناسب بودن مجازات با جرم قاتل گله دارند

نگرانی خانواده زن به قتل رسیده در برنابی از نامتناسب بودن مجازات با جرم

برای خانواده نیکول پورچلو (Nicole Porciello) تعطیلات بیشتر از هر زمان دیگری سخت می گذرد. کارمین پورچلو (Carmine Porciello) نمی تواند جای خالی خواهرش را تصور کند و این موضوع هرگز برای او عادی نمی شود. نگرانی خانواده زن به قتل رسیده در برنابی از نامتناسب بودن مجازات با جرم

کارمین روز یکشنبه در مصاحبه ای گفت، «وقتی خانوادگی برای صرف شام دور میز می نشینم، سخت است که متوجه خالی بودن صندلی او نباشم»، «جایی که باید می بود، ولی نیست».

نیکول پورچلو، که با نام نیکول هَسلمان (Nicole Hasselmann) نیز شناخته می شود، در نوامبر سال ۲۰۱۸ پس از اینکه در بزرگراه بارنت در برنابی از خودرو به بیرون پرت شد، درگذشت.

براساس یکی از گزارش های مورد قبول، خودرو شاسی بلند توسط جان پوپل (Jan Poepl) که به مدت هفت سال دوست پسر نیکول در رابطه‌ای پر از قهر و آشتی بود، تعمدا تصادف کرده است.

دو ساعت قبل از تصادف، پوپل با حداقل ۴۷ ضربه نیکول پورچلو را که در صندلی کنار راننده نشسته بود، مجروح کرده است.

نیکول که ۳۴ سال داشت ، مادر پسری ۱۰ ساله و دستیار آموزش ویژه در مدرسه راهنمایی تمپلتون در ونکوور بود.

هنگامی که از کارمین خواسته شد تا خواهرش را توصیف کند، از او به عنوان فردی خوش بین یاد کرد. «نیکول همیشه در هر چیزی بهترین را می دید و همیشه سعی می کرد که از هر موقعیتی به بهترین شکل استفاده کند.»

با این حال خوش بینی احساسی نیست که عزیزان پورچلو در حال حاضر حس میکنند. جان پوپل که در فوریه در مقابل اتهام قتل درجه دو به جرم خود اعتراف کرد، قرار است در روز ۱۳ آوریل محاکمه شود. مجازات او به طور خودکار حبس ابد تعیین خواهد شد، اما قاضی درباره واجد شرایط بودن او برای عفو مشروط تصمیم می گیرد.

درخواست وکیل متهم حداقل زمان ۱۰ سال قبل از درخواست عفو مشروط است، در حالی که دادستان بدنبال تعیین پس از ۱۵ سال درخواست عفو مشروط است. برای خانواده پورچلو هیچ کدام از این گزینه ها چندان مطلوب نیستند.

کارمین پورچلو گفت، فکر نمی کنم هیچ عددی کافی باشد، اما ۲۵ سال حداکثر زمان تعیین شده است، به نظر من این همان حکمی است که او باید دریافت کند.

جینا ایولیانو (Gina Iuliano)، دختر خاله نیکول معتقد است که با توجه به سابقه فحاشی و حسادت پوپل نسبت به نیکول، او باید به قتل درجه اول متهم و محکوم می شد، که برای او هیچ فرصتی برای عفو مشروط قبل از ۲۵ سال به همراه نداشته باشد.

ایولیانو می گوید، «ما با کسی طرف هستیم که در حال حاضر حتی به ۴۰ سالگی نرسیده، و در بدترین حالت می‌تواند در ۵۰ یا ۵۵ سالگی آزاد شود.» «این قابل قبول نیست.»

در هفته های منتهی به دادگاه محاکمه، دوستان و خانواده پورچلو با برگزاری کمپینی در شبکه های اجتماعی به جای خالی و مرگ نیکول پرداختند و پرسیدند که آیا مجازات با جرم متناسب است یا خیر؟

ایولیانو می گوید، «ما نباید اجازه بدهیم افرادی مانند این مرد در خیابان های ما آزاد باشند» ، «ما نباید چنین سوابق قضایی را ایجاد کنیم، که نشان می دهد جنایتی وحشیانه، دارای آنچنان مجازات سبکی است که ارتکاب به چنین جنایتی را برای هر کسی آسان می کند.»

پس از اینکه پوپل چندین بار نیکول را با چاقو مجروح کرد، به جای تماس با فوریت های ۹۱۱ ، برای پرداخت قبض و حتی خرید آنلاین اقدام کرد و از گوشی همراه خود برای ضبط ویدئویی زجر کشیدن نیکول استفاده کرده بود.

کارمین پورچلو به بی رحمی محض در قتل خواهرش به عنوان توجیهی برای مجازات طولانی قبل از مشمولیت عفو مشزوط اشاره می کند. او امیدوار است که قاضی پوپل را برای درس عبرت درست مجازات کند.

برادر نیکول گفت، «من یکی از هزاران آدم ساده ای بودم که فکر می کرد چنین اتفاقی هرگز برای من و خانواده‌ام پیش نخواهد آمد، اما ممکن است این اتفاق فردا برای دیگری رخ دهد.»

در همین حین، ایولیانو از عموم مردم درخواست می کند که پست های کمپین آنلاین را به طور گسترده به اشتراک بگذارند تا نه تنها توجه عموم را به مجازات این پرونده، بلکه به مسئله خشونت خانگی جلب کنند.

ایولیانا می گوید، «تنها راه برای ریشه کن کردن چنین خشونت هایی آموزش است.» «آموزش به فرزندان، والدین و اعضای خانواده خود برای دیدن نشانه ها و ریشه های این وقایع. این جنایت مصداق زن کشی است. این خشونت بر علیه زنان است و باید متوقف شود.»

نگرانی خانواده زن به قتل رسیده در برنابی از نامتناسب بودن مجازات با جرم

نگرانی خانواده زن به قتل رسیده در برنابی از نامتناسب بودن مجازات با جرم
نگرانی خانواده زن به قتل رسیده در برنابی از نامتناسب بودن مجازات با جرم

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا