جدیدترین اخبارجهان

حماس از نقش جمهوری اسلامی در جنگ غزه تمجید کرد

سران دو گروه برجسته فلسطینی که در حال جنگ با اسرائیل هستند، در گفتگو با مقام ارشد تهران از نقش جمهوری اسلامی در جنگ غزه تمجید کرده اند

حماس از نقش جمهوری اسلامی در جنگ غزه تمجید کرد

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در روزهای اخیر دیدارهایی پشت سر هم با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران داشته‌اند. هر دو رهبر فلسطین قدردانی خود را از حمایت جمهوری اسلامی از زمانی که ائتلافی متشکل از گروه‌های مسلح فلسطینی به رهبری حماس، حمله بی‌سابقه‌ای به اسرائیل را در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز کردند که منجر به مرگبارترین کشتار چندین دهه اسرائیل شد، ابراز کردند. 

حماس از نقش جمهوری اسلامی در جنگ غزه تمجید کرد
حماس از نقش جمهوری اسلامی در جنگ غزه تمجید کرد

در دیدار هنیه در روز دوشنبه، رهبر حماس نه تنها اسرائیل، بلکه ایالات متحده را نیز به دلیل حمایت از متحد خود در طول درگیری مورد هدف قرار داد و تاکید کرد جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیئت حاکمه ایالات متحده همدست اصلی آن است. خامنه‌ای در سخنانی اعلام کرد جنایات صهیونیست‌ها را به عنوان هدایت عملیات نظامی ایالات متحده برعهده دارد.

نخاله به نوبه خود، در جریان گفتگوهای خود با خامنه ای در روز چهارشنبه، این درگیری را با نبرد قرن هفتم کربلا در عراق امروزی مقایسه کرد، رویدادی که تا به امروز برای مسلمانان شیعه اهمیت خاصی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرماشین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر جمهوری اسلامی، نخاله نوشت مردم غزه علیرغم مواجهه با مشکلات و توطئه های متعدد، استواری کم نظیری در کنار نیروهای مقاومت از خود نشان داده اند. آنها با هم توطئه های طراحی شده توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان آنها برای برچیدن مقاومت را با موفقیت خنثی کردند.

در حالی که خامنه‌ای جنبش‌های غزه را به خاطر تبدیل شدن فلسطین به موضوع اول جهان تحسین کرد، این گفتگوها تلاش‌های جمهوری اسلامی برای پر کردن شکاف سنی و شیعه در راستای ائتلاف گسترده‌تر محور مقاومت و همچنین نقش رهبری تهران در جنگ چند جبهه ای در خاورمیانه را به نمایش گذاشت. 

حماس از نقش جمهوری اسلامی در جنگ غزه تمجید کرد
حماس از نقش جمهوری اسلامی در جنگ غزه تمجید کرد

دفتر خامنه‌ای همچنین در شبکه‌های اجتماعی اظهارات رهبر جمهوری اسلامی را پس از این دیدارها پخش کرد.

اکانت رسمی خامنه ای در توییتر سابق روز چهارشنبه نوشت اوج عزت و استواری مردم غزه و فلسطین و ناکامی رژیم صهیونیستی در این جنگ ۶ ماهه یک اتفاق و پدیده الهی است.

ادامه کشتار زنان و کودکان توسط رژیم صهیونیستی با وجود همه تجهیزات نظامی و حمایت از قدرت‌های سرکوبگر جهان، دلیلی بر ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله و شکست نیروهای مقاومت است.

در این پست آمده است تاکنون نیروهای مقاومت و مردم غزه پیروز میدان نبرد هستند. به لطف خداوند، پیروزی نهایی مردم غزه را خواهید دید.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی هر دو جمهوری اسلامی را متهم کرده‌اند که نه تنها از حماس و جهاد اسلامی و همچنین سایر شبه‌نظامیان خارج از کشور مانند حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، که به جنبش حوثی‌ها نیز معروف است، و مجموعه‌ای از نیروها در عراق و سوریه، حمایت‌های سیاسی، بلکه مادی نیز می‌کند. 

مقامات جمهوری اسلامی به حمایت از گروه‌های محور مقاومت در منطقه اذعان کرده‌اند اما از هرگونه ارتباط مستقیم تاکتیکی فاصله گرفته‌اند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا