ایرانجدیدترین اخبار

یک دانش‌آموز نوجوان دختر در مترو تهران به دلیل ضرب و شتم و حمله حجاب‌بان‌های مترو به کما رفت

یک دختر نوجوان به دلیل ضرب و شتم و حمله حجاب‌بان‌های مترو به کما رفت

آرمیتا گراوند دختر ۱۶ ساله به دلیل ضرب و شتم و حمله حجاب‌بان‌های مترو به کما رفت

دو روز از انتقال آرمیتا گراوند به بیمارستان می‌گذرد و او کماکان در حالت کما به سر می‌برد.

آرمیتا گراوند دختر ۱۶ ساله از ایستگاه مترو شهدا به همراه دو نفر از دوستانش در مسیر مدرسه بود که توسط حجاب‌بان‌های شهردار تهران، علیرضا زاکانی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و قبل از سوار شدن بر واگن مترو بیهوش شد و روی زمین افتاد.

خبرگزاری حکومتی ایرنا ویدیویی اجباری از والدین این دختر نوجوان منتشر کرد.

در این ویدیو که شرایط ضبط آن واضح نیست، مادر آرمیتا به طور ضمنی ادعای افت فشار دخترش را که پیش‌تر توسط مدیرعامل مترو مطرح شده بود، رد می‌کند.

آرمیتا گراوند دختر 16 ساله در پی حادثه مترو تهران به کما رفت
آرمیتا گراوند دختر ۱۶ ساله در پی حادثه مترو تهران به کما رفت

صبح یکشنبه ۹ مهر، آرمیتا گراوند در حال رفتن به مدرسه در ایستگاه مترو شهدا به شکل مشکوکی بیهوش شد و به بیمارستان منتقل شد. شامگاه یکشنبه اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بیان می‌کرد ماموران مترو او را به خاطر عدم رعایت حجاب اجباری هل داده‌اند و او به علت برخورد سرش به میله آهنی به کما رفته است.

در صبح روز دوشنبه، مدیر عامل شرکت مترو در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایرنا اعلام کرد که دختر نوجوان دچار افت فشار قرار گرفته، بیهوش شده و هیچ برخوردی بین او و ماموران مترو رخ نداده است.

در عصر دوشنبه، مریم لطفی، خبرنگار روزنامه شرق که برای پیگیری حادثه آرمیتا گراوند به بیمارستان فجر نیروی هوایی مراجعه کرده بود، بازداشت شد. این بازداشت چند ساعته خبرنگار روزنامه شرق و عدم رفع ابهام‌ها واکنش‌های گسترده‌ای از سوی کاربران و رسانه‌ها به همراه داشت و احتمال آسیب‌های وارده به این دختر نوجوان را تقویت کرد.

در صبح روز سه‌شنبه، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو با تایید هویت آرمیتا گراوند، در گزارشی اعلام کرد که این دختر نوجوان به دلیل ضرب و جرح توسط ماموران ویژه حجاب اجباری در مترو تهران، وارد کما شده و در بیمارستان فجر نیرو هوایی تهران تحت تدابیر امنیتی سختگیرانه بستری شده است.

با توجه به این گزارش، آرمیتا گراوند، یک دختر ۱۶ ساله با اصالت کرمانشاهی، در ایستگاه مترو شهدا به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری، هدف حمله فیزیکی ماموران قرار گرفته و پس از وارد آمدن صدمات جدی به وی با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است.

هه‌نگاو به نقل از منابع خود اعلام کرد: در حال حاضر، به دلیل حضور گسترده نیروهای امنیتی در بیمارستان فجر، هیچ‌گونه امکانی برای ملاقات با این دختر نوجوان، حتی برای خانواده‌اش، وجود ندارد.

این نخستین بار نیست که جمهوری اسلامی به منظور لاپوشانی و تحریف واقعیت، تلاش می‌کند تا اعتراف اجباری بگیرد.

مقامات جمهوری اسلامی، در مورد قتل نیکا شاکرمی و سارینا اسماعیل‌زاده نیز خانواده‌های این دو نوجوان جان‌باخته را تحت فشار به انجام اعتراف اجباری وادار کردند.

در دو روز گذشته، انتقال آرمیتا گراوند به بیمارستان نظامی باعث ممانعت از اطلاع‌رسانی درباره وضعیت او شده، طی این مدت یک خبرنگار از روزنامه شرق به دلیل تلاش برای تهیه گزارش بازداشت شده و شهرداری تهران فیلم‌های ورود آرمیتا گراوند به مترو را به دلیل ضرب و شتم او توسط حجاب‌بان‌های زاکانی را منتشر نکرده و نمی‌کند. عدم انتشار کامل فیلم‌های دوربین‌های مداربسته در مورد این حادثه به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی جلب توجه کرده است.

بسیاری از کاربران با استفاده از هشتگ دختر مترو نگرانی‌های خود را درباره احتمال وقوع یک مهسای دیگر و یک قتل حکومتی دیگر به دلیل مسائل حجاب اجباری بیان کرده‌اند.آرمیتا گراوند

آرمیتا گراوند دختر 16 ساله در پی حادثه مترو تهران به کما رفت
آرمیتا گراوند دختر ۱۶ ساله در پی حادثه مترو تهران به کما رفت
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا