جدیدترین اخبارجهان

بایدن پس از برگزاری نشست اضطراری در مقر ناتو در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و گفت ناتو هرگز تا این اندازه متحد نبوده است

بایدن روز پنجشنبه در کنفرانس خبری در مقر ناتو گفت با اخراج روسیه از کشورهای گروه ۲۰ موافق است و ناتو امروز بیش از هر زمان دیگری متحد است

جو بایدن پس از برگزاری نشست اضطراری در مقر ناتو در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و گفت ناتو هرگز تا این اندازه متحد نبوده است

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه پس از دیدار با سران کشورهای ناتو، شورای اروپا و کشورهای جی ۷ (G7) در یک کنفرانس خبری در مقر ناتو در بروکسل، پایتخت بلژیک شرکت کرد.

شخصیت های کلیدی جهان به دنبال هماهنگ سازی پاسخ خود به تهاجم روسیه به اوکراین هستند.

جو بایدن پس از برگزاری نشست اضطراری در مقر ناتو گفت ناتو هرگز تا این اندازه متحد نبوده است
بایدن پس از نشست اضطراری در مقر ناتو گفت ناتو هرگز تا این اندازه متحد نبوده است

جو بایدن در سخنان خود به موضوعاتی همچون اتحاد ناتو، چشم انداز استفاده ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از سلاح های شیمیایی و نقش احتمالی چین در این درگیری اشاره کرد.

جو بایدن به پرسشهای خبرنگاران پاسخ داد و به مدت تقریبا ۳۰ دقیقه سخنرانی کرد.

او در این کنفرانس خبری در مورد موضوعات مهمی که در ادامه اشاره شده است صحبت کرد.

  • ناتو: جو بایدن به خبرنگاران گفت ناتو «امروز بیش از هر زمان دیگری متحد است.» او علاوه بر این خاطرنشان کرد که «پوتین در نتیجه ورود به خاک اوکراین دقیقا خلاف آنچه که می خواست را به دست می آورد.»
  • تسلیحات شمیایی: جو بایدن در ارتباط با چشم انداز استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی در حین تهاجم به اوکراین صرفا گفت که «ما پاسخ خواهیم داد.» رئیس جمهور ایالات محده به جزئیات خاصی اشاره نکرد و صرفا گفت که «ماهیت پاسخ ما به ماهیت استفاده [روسیه از تسلیحات شیمیایی] بستگی دارد.»
  • چین: جو بایدن در مورد احتمال اینکه چین کمک های [تجهیزاتی و تسلیحاتی] برای روسیه فراهم کند گفت که او هفته گذشته در ارتباط با این موضوع «گفتگوهای بسیار صریحی» با شی جین پینگ (Xi Jin ping) رئیس جمهور چین داشته است. بایدن یادآور شد که رئیس جمهور چین را «تهدید نکرده، اما به صراحت «پیامدهای کمک شی به روسیه را به او فهمانده است.»
  • کمبود مواد غذایی: جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به احتمال کمبود مواد غذایی در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین اشاره کرد. او گفت که این مسئله توسط مجمع سران کشورهای جهان مورد بحث قرار گرفته و ضمن آنکه اوکراین و روسیه را «زمین حاصل‌خیز» اروپا خواند یادآور شد که کمبود مواد غذایی مسئله «واقعی» خواهد بود.
  • پناهندگان: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت که امیدوار است بتواند در حین بازدید خود از اروپا با پناهجویان اوکراینی دیدار کند. او گفت «من قصد دارم برای دیدن این مردم اقدام کنم و امیدوارم بتوانم با عده زیادی از آنها دیدار داشته باشم.» رئیس جمهور آمریکا گفت که در دوران حرفه ای خود مرتبا با پناهجویان ملاقات کرده و صحنه هایی که مشاهده کرده بود را «دلخراش» خواند. او اضافه کرد «آنچه که بیشتر از همه خواهید دید مشاهده این کودکان کم سن و سال است که در این کمپ ها هستند.»
  • تحریم ها: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت «تحریم ها هرگز بازدارنده نیستند.» با این حال بایدن در ادامه توضیح داد که «افزایش فشار» بر پوتین و حفظ آنچه تحریم های اعمال شده در نهایت «همان عاملی است که باعث متوقف ساختن او خواهد شد.»
  • جی ۲۰ (G20): بایدن گفت که معتقد است روسیه باید از گروه ۲۰ حذف شود، و به صراحت گفت «پاسخ من مثبت است.»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از نشست اضطراری ناتو، شورای اروپا و کشورهای جی ۷ در کنفرانس خبری در مقر ناتو در بروکسل پایتخت بلژیک شرکت کرد    جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از نشست اضطراری ناتو، شورای اروپا و کشورهای جی ۷ در کنفرانس خبری در مقر ناتو در بروکسل پایتخت بلژیک شرکت کرد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا