جدیدترین اخبارجهان

حزب‌الله می‌گوید موشک‌هایی را به سمت جولان پرتاب کرده است

از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر، مرز لبنان و اسرائیل تقریباً هر روز شاهد تبادل آتش بین اسرائیل و حزب الله، متحد حماس بوده است

حزب‌الله می‌گوید موشک‌هایی را به سمت جولان اشغالی پرتاب کرده است

گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که مورد حمایت جمهوری اسلامی، روز جمعه ساعاتی پس از حمله به شمال اسرائیل، ده‌ها راکت به سمت یک مواضع ارتش در بلندی‌های جولان اشغالی شلیک کرد.

حزب‌الله می‌گوید موشک‌هایی را به سمت جولان اشغالی پرتاب کرده است
حزب‌الله می‌گوید موشک‌هایی را به سمت جولان اشغالی پرتاب کرده است

حمله روز جمعه در حالی صورت گرفت که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، از بیروت بازدید کرد و ساعاتی پس از آن که سوریه اعلام کرد دو پهپاد را در نزدیکی دمشق سرنگون کرده است که به گفته آن‌ها از جولان وارد حریم هوایی این کشور شده‌اند.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که جنگجو های حزب الله یک پادگان ارتش اسرائیل را در جولان اشغالی سوریه با ده ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند. این سازمان قبلاً مسئولیت تعدادی از حملات دیگر را در روز جمعه به اهداف اسرائیلی از جمله تجهیزات جاسوسی و یک تانک بر عهده گرفته بود.

از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر، مرز لبنان و اسرائیل تقریباً هر روز شاهد تبادل آتش بین اسرائیل و حزب الله، متحد حماس بوده است. آخرین حمله پس از آن صورت گرفت که حزب‌الله اعلام کرد که در اواخر روز پنجشنبه ده‌ها راکت کاتیوشا به شمال اسرائیل شلیک کرده است و در پاسخ به حمله پهپاد اسرائیلی که به شدت یک فرمانده حزب‌الله را در شهر نبطیه در جنوب لبنان مجروح کرد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که جنگنده‌ها یک محل نظامی را که در آن جنگنجوهای حزب‌الله در مارون الرأس و مجموعه‌های نظامی در دو شهر دیگر در جنوب لبنان در حال عملیات بودند، هدف قرار دادند. خبرگزاری ملی لبنان از بمباران چندین مکان در جنوب توسط اسرائیل خبر داد. امیرعبداللهیان پس از ورود به بیروت در روز جمعه قول داد که جمهوری اسلامی به حمایت قاطع از مقاومت و لبنان ادامه خواهد داد.

حزب‌الله می‌گوید موشک‌هایی را به سمت جولان اشغالی پرتاب کرده است
حزب‌الله می‌گوید موشک‌هایی را به سمت جولان اشغالی پرتاب کرده است

وی در نشست خبری گفت ما امنیت لبنان را امنیت جمهوری اسلامی و منطقه می دانیم. وزیر خارجه جمهوری اسلامی قرار است روز شنبه با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان و دیگر مقامات ارشد کشورمان گفت وگو کند. هفته‌های اخیر شاهد موجی از فعالیت‌های دیپلماتیک در پایتخت لبنان بوده‌ایم، زیرا بریتانیا، فرانسه و آلمان همگی وزیر خارجه خود را برای درخواست بازگشت آرامش به مرزها فرستاده‌اند. نگرانی ها در مورد اینکه درگیری غزه ممکن است جنگی تمام عیار بین اسرائیل و حزب الله را مانند جنگ سال ۲۰۰۶ آغاز کند، افزایش یافته است. به گفته ارتش اسرائیل، در طرف اسرائیلی، ۱۵ نفر کشته شدند که شش نفر از آنها غیرنظامی بودند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا