جدیدترین اخبارجهان

حزب الله به افزایش حملات علیه اسرائیل ادامه می دهد

تهدیدهای حزب الله در بحبوحه فشار جمهوری اسلامی به شمال اسرائیل نیز کشیده شده است

حزب الله به افزایش حملات علیه اسرائیل ادامه می دهد

در حالی که حزب الله شمال اسرائیل را تهدید می کند، جمهوری اسلامی به آتش بسی امیدوار است که از حماس محافظت کند. در پاسخ، ارتش اسرائیل به حملات خود ادامه می دهد.

حزب الله به افزایش حملات علیه اسرائیل ادامه می دهد
حزب الله به افزایش حملات علیه اسرائیل ادامه می دهد

تهدیدات حزب الله و سایر گروه های تروریستی در لبنان علیه اسرائیل در حال افزایش است. روز دوشنبه، ۱۸ دسامبر، چندین حمله و پاسخ اسرائیل صورت گرفت.

زمینه بزرگتر این است که جمهوری اسلامی در تلاش است تا پیش از هرگونه مذاکره با حماس بر سر آزادی گروگان ها در آینده، اسرائیل را تحت فشار قرار دهد و رژیم ایران امیدوار است موقعیت خود را در منطقه بهبود بخشد.

جمهوری اسلامی می داند که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در اسرائیل است و از منطقه بازدید می کند. رژیم ایران همچنین می خواهد تلاش کند کشتیرانی در دریای سرخ را متوقف کند. بنابراین، از حزب الله برای تهدید اسرائیل در شمال استفاده می کند که تهران آن را یکی از عرصه ها یا جبهه ها برای به چالش کشیدن اسرائیل می داند.

دریاسالار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل اخیرا گفته است که حزب الله حملات خود را علیه اسرائیل افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد که ۸۰۰۰۰ غیرنظامی اسرائیلی از ماه اکتبر آواره شده اند و مجبور به ترک حدود ۴۰ منطقه در شمال شدند. هاگری گفت از زمانی که حزب الله حملات خود را آغاز کرد، ارتش اسرائیل با حمله به اهداف آنها در لبنان پاسخ داده است.

رهبران اسرائیل گفته اند که ممکن است حزب الله به عنوان بخشی از توافق از مرز عقب رانده شود و آنها همچنین گفته اند که حزب الله باید مراقب آنچه در غزه رخ داده است و در لبنان نیز همین اتفاق بیفتد.

حزب الله به افزایش حملات علیه اسرائیل ادامه می دهد
حزب الله به افزایش حملات علیه اسرائیل ادامه می دهد

با این حال، جمهوری اسلامی نیز شاهد اتفاقات غزه است. خواهان آتش بس برای حفاظت از حماس است. این کشور شاهد حرکت بریتانیا، آلمان و فرانسه به سمت فشار بیشتر بر اسرائیل در مورد مناقشه غزه بوده است.

همچنین، ایالات متحده ممکن است بخواهد اسرائیل به سمت درگیری با شدت کم در غزه حرکت کند. علاوه بر این، بر اساس گزارش ها، رهبران حماس در این هفته در ترکیه دیدار کرده اند. این نشان می دهد که حماس در حال تدوین استراتژی گام بعدی است.  قطر از حماس میزبانی می کند و جمهوری اسلامی از آن حمایت می کند. ترکیه نیز از حماس حمایت می کند. روسیه بهانه هایی را برای حماس نیز فراهم کرده است. این همه خبر خوبی برای رژیم ایران و نمایندگان آن است.

روز دوشنبه ۱۸ دسامبر، حملات متعددی از سوی حزب الله صورت گرفت. ارتش اسرائیل مجبور بود از پدافند هوایی برای رهگیری تهدیدات استفاده کند. پرتاب ها یاعرا در شمال اسرائیل را هدف قرار دادند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که سربازان و هواپیماهای ارتش اسرائیل یک هسته تروریستی موشکی ضد تانک در لبنان را هدف قرار دادند. پرتاب های متعددی از لبنان در بعدازظهر انجام شد. تهدید هواپیماهای بدون سرنشین نیز وجود داشت. آژیر خطر در یفتاح، آویویم و شلومی نیز بعد از ظهر به صدا درآمد. توپخانه ارتش اسرائیل به تهدیدات پاسخ داد.

با این حال، تصویر کلی اکنون این است که حملات و آژیرهای خطر در شمال بیشتر از نتیجه شلیک موشک حماس است. این یک چالش جدی جدید است. سرباز ذخیره ارتش اسرائیل افسر ضمانت (رز) یحزکل آزاریا، ۵۳ ساله، توسط یک پهپاد در نزدیکی مارگالیوت در روز شنبه کشته شد.

حزب الله به افزایش حملات علیه اسرائیل ادامه می دهد
حزب الله به افزایش حملات علیه اسرائیل ادامه می دهد

او از اعضای تیپ ۸ زرهی، تیپ ذخیره مستقر در مرز شمالی بود. این سربازان از گردان شناسایی ۶۶۰۹ تیپ الکساندرونی بودند.

این مردان مشکلاتی را که در آن زمان در امتداد مرز با آن مواجه بودند، شرح داده بودند. حمله پهپاد نشان می دهد که پهپادهای حزب الله چقدر مرگبار شده اند. این یک خطر آشکار و موجود در طول مرز است.

همچنین اخیراً حمله ای به کیبوتز ساسا صورت گرفت. جبهه شمالی اکنون در حال جوشیدن است و جمهوری اسلامی به وضوح به دنبال عملیاتی کردن تهدیدات حزب الله است. رسانه های المیادین نیز روز دوشنبه گفتند که آنها تلاش کرده است باتری های گنبد آهنین را در شمال هدف قرار دهد. این مقاله همچنین نشان می دهد که چگونه به دنبال گسترش درگیری است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا