جدیدترین اخبارجهان

مجلس نمایندگان آمریکا رأی به برکناری مارجوری تیلور گرین از انجام وظایف در دو کمیته داد

مجلس نمایندگان آمریکا رأی به برکناری مارجوری تیلور گرین از انجام وظایف در دو کمیته داد

مجلس نمایندگان آمریکا رأی به برکناری مارجوری تیلور گرین از انجام وظایف در دو کمیته داد

مجلس نمایندگان آمریکا عصر پنجشنبه به حذف مارجوری تیلور گرین ، نماینده جمهوری خواه از انجام وظایف اش در دو کمیته رای داد.

اقدامی قاطع که در پی اظهارات گذشته اخیر ملتهب و خشونت آمیز این نماینده مجلس صورت گرفت و باعث واکنش گسترده دموکرات ها و دو دسته شدن جمهوری خواهان کنگره شد.

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی ان ان ؛

نمایندگان دموکرات که مجلس نمایندگان را کنترل میکنند، رای گیری را تنظیم کردند تا جمهوریخواهان جورجیا را از کمیته های خود حذف نمایند.

 

۱۱ جمهوری خواه رأی دادند که گرین را از وظایف کمیته برکنار کنند

 

تعداد آرا ۲۳۰ در مقابل ۱۹۹ بود و ۱۱ نماینده جمهوریخواه نیز با دموکرات ها هم رای شدند تا خانم مارجوری تیلور گرین را از کرسی هایش از جمله در کمیته آموزش محروم کنند.

 

۱۱ جمهوریخواه رای دادند که گرین را از وظایف کمیته برکنار کنند

نانسی پلوسی ، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان گفته بود ترجیح میدهد که جمهوری‌ خواهان و در راس آنها کوین مک ‌کارتی این مساله را در درون حزب جمهوری خواهان حل نماید.

با این حال جمهوری خواهان مجلس اقدامی نکردند و کوین مک کارتی رهبر حزب نمایندگان مجلس روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای گفت بنا ندارد بعنوان تصمیمی درون حزبی او را از کمیته آموزش کنار بگذارد. 

خانم مارجوری تیلور گرین پیش از رای گیری در صحن مجلس سخنرانی و از خود دفاع کرد و همچنین سعی کرد از تئوری توطئه “کیو اِنان” {QAnon : تئوری ای که میگوید دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا درحال نبرد با گروهی شیطان پرست و کودک آزار و آدم خوار بود} که قبلاً از آن استقبال کرده است ، فاصله بگیرد.

خانم گرین گفت که پس از دیدن اخباری که برای او منطقی نیست ، در پایان سال ۲۰۱۷ به موضوع کیو اِنان برخورد کرده بود.

نماینده جمهوری خواه گفت که او علاقه مند به تئوری توطئه شد و شروع به ارسال پیام در فیسبوک و صحبت در مورد آن کرد؛ علاوه بر این او در طول سال ۲۰۱۸ از همه چیز ناراحت بود و احساس میکرد که نمیتواند به دولت اعتماد کند.

خانم مارجوری تیلور گرین : “مشکل این مسئله اینست که من را در مسیری قرار دادند که چیزهایی را که واقعیت ندارند باور و در مورد آنها سئوال و صحبت کنم ؛ من از این بابت پشیمانم.”

خانم گرین همچنین گفت که معتقد است “۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد” ، “تیراندازی در مدرسه واقعیت دارد و هر کودکی که از دست برود، خانواده ها عزادار میشوند.” 

پس از آن ؛ دموکرات‌ها با استناد به اظهارت قبلی خانم مارجوری تیلور گرین در ساختگی خواندن تیراندازی مرگبار در دبستان سندی هوک ایالت کانتیکت، استدلال کردند او صلاحیت عضویت در کمیته آموزش این مجلس را ندارد. 

مارجوری تیلور گرین همچنین بابت اظهارات یهودی ‌ستیزانه مورد انتقاد دموکرات‌ها و رهبران جمهوری خواه قرار دارد. 

رهبر جمهوری ‌خواهان در مجلس سنا ، میچ مک‌ کانل مواضع و اظهارات خانم گرین را برای حزب جمهوری خواه همچون “سرطان” خوانده بود.

 

مجلس نمایندگان آمریکا رای به برکناری مارجوری تیلور گرین از انجام وظابف در دو کمیته داد
مجلس نمایندگان آمریکا رای برکناری گرین از انجام وظایف در دو کمیته داد

کوین مک کارتی  میچ مک‌ کانل نانسی پلوسی  نانسی پلوسی کوین مک کارتی   میچ مک‌ کانل کوین مک کارتی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا