ایرانجدیدترین اخبار

در چهل و هفتمین شب قیام سراسری، مردم در چندین شهر ایران با سر دادن شعارهای ضد حکومتی تجمعات شبانه برگزار کردند

چهل و هفتمین روز قیام سراسری با اعتراضات دانشجویی و دانش آموزی در صبح چهارشنبه آغاز شد و با تجمعات شبانه در محله های مختلف ادامه یافت

چهل و هفتمین شب قیام سراسری در ایران با شعارهای ضد حکومتی و تجمعات شبانه برگزار شد

شامگاه چهارشنبه یازدهم آبان مردم در مریوان با سر دادن شعارهایی از جمله «ما همه ژینا هستیم، بجنگ تا بجنگیم» خشم خود را علیه حکومت جمهوری اسلامی ابراز کردند.

در شهر سقز، زادگاه مهسا «ژینا» امینی در استان کُردستان نیز معترضان در شامگاه چهارشنبه با برافروختن آتش در محله بهارستان و ایجاد راهبندان به تظاهرات خود علیه جمهوری اسلامی ادامه  دادند.

در اصفهان نیز در پی قطع برق و تعطیلی مغازه ها در خیابان فردوسی، شیخ صدوق و چهارباغ شهروندان ضمن تجمع در خیابان با سر دادن شعار «امسال سال خونه سِدعلی سرنگونه» خواستار سرنگونی خامنه‌ای و رژیم او شدند.

مردم بوکان در آذربایجان غربی نیز شامگاه چهارشنبه با ایجاد راهبندان و آتش‌زدن لاستیک خودرو، در خیابان‌های شهر به تظاهرات ضدحکومتی خود ادامه دادند. گزارش ها حاکی از آن است که معترضان در شهر بوکان جاده ترانزیت بوکان-میاندوآب را مسدود کردند.

در سنندج نیز معترضان در خیابان مولوی این شهر، با برافروختن آتش و ایجاد راهبندان علیه رژیم جمهوری اسلامی شعار دادند. ویدئوهایی که از سنندج منتشر شده نیروهای امنیتی موتورسوار رادر حال شلیک به مناطق مسکونی نشان می دهد.

در تهران نیز مردم در خیابان حافظ خیابان «پیامبر» تجمع شبانه برگزار کرده و آتش روشن کردند. شماری از شهروندان معترض در تجمعات شبانه تهران شعار «مرگ بر دیکتاتور»‌ سر دادند. مردم در تهرانپارس تجمع اعتراضی برگزار کردند و شعارهایی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» و «آزادی آزادی» سردادند.

معترضان در دهلران به خیابان آمدند و شعارهایی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» و «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» سر دادند.

صبح چهارشنبه نیز همچون هفت هفته گذشته دانشجویان و دانش آموزان در ده‌ها شهر ایران تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دانشجویان در دانشگاه‌های تبریز، سیستان و بلوچستان، علوم پزشکی شیراز، صنعتی اصفهان و علوم پزشکی تهران در اعتراضات دانشجویی شرکت کرده‌اند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در بیمارستان هزار تختخوابی «خمینی» تهران تجمع کرده و شعارهایی از جمله «هیز تویی هرزه تویی، زن آزاده منم» سر دادند.

با گسترش اعتراضات در مدارس دانش آموزان تعدادی از مدارس از جمله در تهران، کرج و سنندج نیز پس از تعطیلی مدرسه شعارهایی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» و «زن، زندگی آزادی» سر دادند.

امروز گروهی از پزشکان در نشستی در سازمان نظام پزشکی به مواردی از جمله سوءاستفاده نیروهای امنیتی از آمبولانس برای حمل نیروهای سرکوبگر و دستکاری محتوای پرونده پزشکی مجروحان و کشته‌شدگان اعتراضات به وسیله نیروهای امنیتی اعتراض کردند.

پزشکان حاضر در نشست سازمان نظام پزشکی همچنین خواستار وارد نشدن نیروهای امنیتی به مراکز درمانی، آزادی بازداشت‌شدگان، رفع تهدیدها و محدودیت‌ها علیه دانشجویان پزشکی و پایان دادن به سرکوب کادر درمان شدند.

چهل و هفتمین شب قیام سراسری در ایران با شعارهای ضد حکومتی و تجمعات شبانه برگزار شد
چهل و هفتمین شب قیام سراسری در ایران با شعار ضد حکومتی و تجمعات شبانه برگزار شد
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا