ایرانجدیدترین اخبار

ایران در نامه ای به آژانس انرژی اتمی گفت اجرای داوطلبانه اقدامات برجام را متوقف میکند

توقف اجرای پروتکل الحاقی از ۵ اسفند

ایران در نامه ای به آژانس انرژی اتمی گفت اجرای داوطلبانه اقدامات برجام را متوقف میکند

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین عصر امروز دوشنبه گفت نامه رسمی ایران مبنی بر توقف اجرای داوطلبانه اقدامات برجام را به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحویل داده است.

ایران در نامه ای به آژانس انرژی اتمی گفت اجرای داوطلبانه اقدامات برجام را متوقف میکند
در نامه ای به آژانس انرژی اتمی گفت اجرای داوطلبانه اقدامات برجام را متوقف میکند

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از تسنیم؛

کاظم غریب آبادی گفت که بنا بر این نامه اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام از تاریخ ۲۳ فوریه برابر با ۵ اسفندماه متوقف خواهد شد.

نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی گفت که این اقدام بر اساس قانون مصوب مجلس ایران است.

به گفته غریب آبادی از این پس همکاریهای ایران و آژانس صرفا بر مبنای تعهدات پادمانی ادامه خواهد یافت و تا زمانی که تحریمها لغو نشوند و به صورت عملی و ملموس نباشند، ایرانخود را به اجرای مجدد این اقدامات متعهد نمی داند.

پیشتر سعید خطیب‌زاده ، سخنگوی وزارت خارجه_ایران نیز در رابطه با عکس العمل های ایران در قبال رفتار سایر طرف های برجام اتمام حجت کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه_ایران گفته بود که اگر طرف مقابل تا اول اسفند به تعهداتش عمل نکند، دولت ایران نیز اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف میکند و این اقدام به معنای توقف نظارت‌های فراپادمانی است.

نماینده دائم در سازمان‌های بین‌المللی گفت که این اقدام بر اساس قانون مصوب مجلس است.

به گفته غریب آبادی از این پس همکاریهای ایران و آژانس صرفا بر مبنای تعهدات پادمانی ادامه خواهد یافت و تا زمانی که تحریمها لغو نشوند و به صورت عملی و ملموس نباشند، خود را به اجرای مجدد این اقدامات متعهد نمی داند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

پیشتر سعید خطیب‌زاده ، سخنگوی وزارت خارجه نیز در رابطه با عکس العمل های در قبال رفتار سایر طرف های برجام اتمام حجت کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه گفته بود که اگر طرف مقابل تا اول اسفند به تعهداتش عمل نکند، دولت نیز اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف میکند و این اقدام به معنای توقف نظارت‌های فراپادمانی است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا