ایرانجدیدترین اخبار

زنان مزدور جمهوری اسلامی به تماشای بازی دوستانه فوتبال روسیه رفتند

زنان وابسته به جمهوری اسلامی به تماشای بازی دوستانه فوتبال روسیه رفتند

زنان مزدور جمهوری اسلامی به تماشای بازی دوستانه فوتبال روسیه رفتند

زنان وابسته به حکومت ایران روز پنجشنبه برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته برای عادی سازی شرایط توسط جمهوری اسلامی اجازه پیدا کردند که برای دیدن بازی دوستانه فوتبال ایران و روسیه راهی ورزشگاه شوند.

بر همین اساس تعدادی از زنان گزینش شده در جریان بازی فوتبال روسیه در ورزشگاه آزادی تهران، تیم جمهوری اسلامی را تشویق کردند.

در اسفند ماه سال گذشته با وجود اینکه زنان اجازه خرید بلیت بازی مقدماتی جام جهانی مقابل لبنان را داشتند، از ورود آنها به ورزشگاه امام رضا در شمال شرق مشهد ممانعت به عمل آمد. 

یک مقام دولتی در آن زمان «مدیریت ضعیف» را عامل این موضوع دانست.

دو ماه قبل از آن نیز زنان گزینش شده توانستند برای اولین بار پس از سه سال، در یک مسابقه مقدماتی جام جهانی مقابل عراق، در یک مسابقه بین المللی شرکت کنند.

ایسنا، یکی از خبرگزاری های حکومت آخوندی در آن زمان گزارش داد که یک پنجم از ۱۰۰۰۰ بلیت فروخته شده در آن مسابقه مختص بانوان بوده است.

جمهوری اسلامی از زمان تأسیس در سال ۱۹۷۹ همیشه تماشاگران زن را از ورود به ورزشگاه های فوتبال و سایر ورزش ها منع کرده است.

آخوندها که روی کشور ایران خراب شده‌اند، معتقدند زنان یک ابزار هستند، فقط به درد زاد و ولد می‌خورند و باید از فضای مردانه و دید مردان به دور باشند اما فیفا، نهاد حاکم بر فوتبال جهان در سپتامبر ۲۰۱۹ به جمهوری اسلامی دستور داد تا به زنان اجازه دهد بدون محدودیت و بر اساس فروش بلیت‌، به ورزشگاه‌ها دسترسی داشته باشند.

بخشنامه فیفا که جمهوری اسلامی را به محرومیت از رقابت‌ها تهدید کرد پس از آن صادر شد که یکی از زنان هوادار فوتبال از ترس زندانی شدن خودسوزی کرد. او سعی کرده بود با لباس مبدل برای دیدن یک مسابقه به ورشگاه برود.

بازی امروز اهمیت خاصی نداشت اما از این جهت برای جمهوری اسلامی مهم بود زیرا هم قصد عادی سازی شرایط و جو ملتهب جامعه را دارد و هم اینکه تیم ملی روسیه از فوریه ۲۰۲۲ به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین توسط فیفا و یوفا از تمامی مسابقات محروم شده است.

این مسابقه با نتیجه تساوی یک / یک به پایان رسید.

تهران که از سوی کشورهای غربی منزوی و تحریم شده، در سال گذشته در بخش‌های مختلف از جمله نظامی روابط محکمی با مسکو ایجاد کرده است. زنان مزدور جمهوری اسلامی به تماشای بازی دوستانه فوتبال روسیه رفتند  بازی فوتبال ایران روسیه  بازی فوتبال ایران روسیه  بازی فوتبال ایران روسیه

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا